Fu Johanson Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 De drar även tillbaka styrkor från utlandsmissioner och planerade övningar. http://www.telegraph.co.uk/news....op.html Det är ju inte garanterat att det här stämmer men det passar bra in med vad någon här på forumet nämnde vad gällde Bosnien-britterna som håller på att måla stridsfordon i ökenkammo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 intressant och se om det sadam lärt sig någon ny taktik.. och låt oss hoppas att det inte blir några NBC strider, attentat mot civila.. dock hoppas jag (sjuka humor?) att usa vinner, fin kammar landet och upptäcker en högt stående kultur, fungerande infrastrukter och inga som helst vapen.. nog hade varit lite kul ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Greven Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Refererar till tidigare trådar om Irak. Visst är något i görningen. För cirka 10 månader sedan slog jag vad med en amerikan om att oktober var den månad då det var dags. 20 USD står på spel. Efter hand har väl jag personligen kommit att omvärdera detta och lutat mer åt våren 2003. Det senare är kanske mer realistiskt, men då förefaller det vara för tidigt att pyssla med det som britterna uppenbarligen håller på med. Mina pengar står hur som helst fortfarande på oktober 2002. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Jag tror att dom kommer göra som i Desert Storm. Gå in när det inte finns en gnutta måne på himlen. Mörkt&fint för slagfältets drottning=Apache'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonte72 Posted July 19, 2002 Report Share Posted July 19, 2002 Hur som helst kommer Jänkarn & Britterna sopa rent fullständigt. Amerikanska Försvarsmakten är visserligen mindre nu än för 11 år sedan...Men har utvecklats enormt under tiden. Men Irak drabbades hårt förra gången och blev av med mycket matriel mm. En del modern utrustning har ju ändå smugglats in (bla Kinesiska LV-robotar),och så har ju Saddam kvar över 3000 stridsvagnar...men dessa tillhör ju inte de modernaste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.