Jump to content

LYSTRING?? på sön smäller det

Guest

Recommended Posts

E faktiskt lite besviken :) Hade trott att det skulle bli något häftigare än vad det var.. men det var ändå kul att se verkan på minor och så.. tyckte att de kunde ha skjutit skarpt med grg dock (eller gjorde de det?) otroligt mycket rök från rökgranaten iaf!

Besviken = nåt så gruvligt! :(

Lite folk, lite klämma/känna, enformig stridsförevisning.

Plus var dock maten. Korv/mos + ärtsoppa :D GÖTT!

Kostade massa pengar gjorde det ju också ja...

Men jaja, skoj att dom försöker iaf ;)

Var ju lite delaktig iaf eftersom jag satt och länka kspband ;)

Nu vill jag inte klandra ner HV på något sätt men igår såg jag en del fina exempel...

1: Vid ammoupplaget, där vi bandade, kom det en man och satte sig ner. Snart började det lukta rök....cigg!?

Mannen satt alltså ner på en ammolåda och rökte!

*mummel*

2: Vid en genomvandring hittade vi två magg som låg och drällde ;) . När vi frågade en HV-man om han skulle ha dom, så var det "öh...ja....okdå"

3: En kille/man som hade 304:an på ett mkt annorlunda sätt.

Magbältet satt precis under bröstet, och på baksidan satt det nere vid höften. "Snyggt"

Sammanfattning.

En del HV-män verkar antingen vara för lata för att bry sig om sitt utseende i uniform eller så har de inte fått utb på mtrl:en.

Vad säger ni ??

Och rökaren, han skulle nog behöva sig ett SäkI-prov tror jag......

Som sagt detta var inte till för att klandra ner HV. Jag såg fruktansvärt många exempel på föregångsmän/kvinnor för oss alla. Men det skall ju alltid finnas någon griskarlsson.....

Slut

Lite segt var det.

De lyckades ju missa målen med Fordonsmina 13, lysande..

Vidare verkade prickskyttarna (psg-90) behöva en hel del skott för att skjuta in sig mot målen. Nog att balongerna representerade huvudmål på ca 300m (?) men avståndet var kännt och vinden vid tillfället inte speciellt stark. De låg ju faktsikt ganska "lågt" med elden länge. Hade nog varit bättre med en observatör och en skytt istället för 2 skyttar utan observatörer.

Vill också passa på att nämna att de som gör egna "trolldräkter" bör använda mörka färger, inte  så mkt grönt, prickskyttarna riktigt lyste upp i terängen.

Verakde annars vara en duktig ksp-skytt på högerflanken, sköt jämnt och fint, väl samlat.

Framryckningen tog tid, såväl för anfallsgrupperna som för understödet, men det är ju en jobbig terräng att föflytta sig i på Sågebacken.

Annars verkade det lyckat.

Borde veta detta men, är en låda 7,62 ett ammunitionsupplag?

13 minan var ju inte så lyckad nä :P

Men dom borde ju smällt av 5:an sist, som en avslutning :thumbs:

JO, prsk:arna verkade inte ha en bra dag, tyckte att dom sköt på exakt samma ställer (nedanför) plåtgubbarna hela tiden...

Angående ksp-skytten. Kan ha varit en av mina furirer i FBU-U :) *stolt* :D han låg iaf på den flanken

Kommer inte riktigt ihåg var gränsen går med ett ammoupplag, men det jag menade var att han satt på en låda. Runt om denna stod det runt 5 st till. Det tror jag räknas som ett upplag. :0

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...