Jump to content

hörseltest

siros

Recommended Posts

Det kan räcka med några timmar..

Det är dock möjligt att dom ser att du haft i dom då hörselgångarna reagerar på "pluggarna" samt det är inte öronvax som det brukar vara.

Men du ger dig in på något som kan ge dig hörselproblem tidigt i livet om det är för att lura pliktverket!

Du blir en säkerhetsrisk under varje FARLIGT moment under värnplikten.

Vill DU vara killen som INTE hörde "ELD UPPHÖR" och skjuter någon dåre som klampat in på skjutbanan?

Du riskerar att försämra hörseln ännu mer så du får hörapparat.

När du väl söker ersättning så är risken stor att dom drar fram dina gamla hörseltester och säger att du haft det tidigare och inte är berättigad till någon ersättning.

Gör mönstringen efter bästa förmåga och låt pliktverket avgöra vad du har för fysiska förutsättningar.

Det vinner alla på, speciellt DU.

Guest J-Star
Skulle örat uppfatta hörseltestets pip bättre om man haft hörselproppar på sig några timmar innan. kanske 12-24h innan

What Tinhead said... hörseltest är inte ett skolprov eller en tävling där det är meningen att få så mycket som möjligt. Om du lurar hörseltestet kan du hamna i en position som du inte borde ha och därmed utsätta både dig själv och andra för fara.

Ärlighet kanske inte är roligast... men det är säkrast. Det är ingen anställningsintervju du ska på. Gör mönstringen utan att göra dig till något du inte är.

/J

Jag har full hörsel på båda öronen utan några som helst besvär. Men jag har varit förkyld i en vecka nu och har således lock för öronen så jag tänkte att de kanske skulle jämna ut sig,

Ni behöver inte vara oroliga locket har försvunnit och jag står här med ett audiogram i handen som visar perfekt hösel :baskerHV:

//Siros

Jag har full hörsel på båda öronen utan några som helst besvär. Men jag har varit förkyld i en vecka nu och har således lock för öronen så jag tänkte att de kanske skulle jämna ut sig,

Ni behöver inte vara oroliga locket har försvunnit och jag står här med ett audiogram i handen som visar perfekt hösel :baskerHV:

//Siros

Jag var dunderförkyld veckan innan muck när vi gjorde hörseltestet innan utryckning, och sköterskan var rejält impad över att jag hade "alla rätt" trots det :D

Om man nu kan påverka hörseln positivt genom att ha proppar innan så tycker jag man ska göra det. Kan det hjälpa en att höra bättre med proppar innan lär det inte vara frågan om nån omfattande hörselnedsättning ändå. Och risken för att man inte ska uppfatta ett eldupphör ser jag som minimal...

Jag har inte alltid haft "alla rätt" men blivit godkänd ändå eftersom personalen har varit kompetent och kunnat skilja väsentligheter från oväsentligheter.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...