Jump to content

Webbradio ny

Strv S

Recommended Posts

har fått webbradio torka :P

så under bristen så kläckte jag fram en egen kanal

Men kanske lite mer inriktad på önskad musik :mellow:

( och i det här fallet lär det väl bli möp musik)

Har haft akut brist på fantasi och kör för tillfället under arbetsnamnet Radio Norr.

lyssna här

(funkar just nu bara med winamp)

måste dock få tag i ett chatprogram till den kommande hemsidan

mitt lilla hobby projekt kommer få.

Någon som kan tipsa om ett?

så tills vidare kan alla önskningar föras i den där tråden?

har fått webbradio torka :P

så under bristen så kläckte jag fram en egen kanal

Men kanske lite mer inriktad på önskad musik :mellow:

( och i det här fallet lär det väl bli möp musik)

Har haft akut brist på fantasi och kör för tillfället under arbetsnamnet Radio Norr.

lyssna här

(funkar just nu bara med winamp)

måste dock få tag i ett chatprogram till den kommande hemsidan

mitt lilla hobby projekt kommer få.

Någon som kan tipsa om ett?

så tills vidare kan alla önskningar föras i den där tråden?

funkar bra med Itunes också...

@ APC-mannen Tackar, kul att få lite uppskattning :Malaj:

tyvärr så är det lite problem just nu, har just installerat router och den gillar inte min radio mjukvara, ska fippla klart med det så att sändningen imorron blir av.

• 3 weeks later...

en router hade tänk att hjälpa mig från detta ständiga ip-adress bytet men den började tyvärr blockera radion, ny adress

provar och sänder tills 21.00 :banghead:

EDIT: stavar som en lepraskadad

en router hade tänk att hjälpa mig från detta ständiga ip-adress bytet men den började tyvärr blockera radion, ny adress

provar och sänder tills 20.00 :banghead:

EDIT: stavar som en lepraskadad

Tja, verkar funka med iTunes också, fast det är väl inte riktigt min musiksmak :Malaj:

Får jag föreslå ett besök på http://www.dyndns.com/ så slipper du uppdatera adressen hela tiden. Deras gratistjänst DynamicDNS är ypperlig om man har någon form av server eller liknande hemma. Jag har använt den i flera år. I Netgears routrar finns även funktionen inlagd i routerprogramvaran så när du byter IP löser routern uppdateringen åt dig, mycket smidigt!

"The free Dynamic DNS service allows you to alias a dynamic IP address to a static hostname in any of the many domains we offer, allowing your computer to be more easily accessed from various locations on the Internet. We provide this service, for up to five (5) hostnames, free to the Internet community.

The Dynamic DNS service is ideal for a home website, file server, or just to keep a pointer back to your home PC so you can access those important documents while you're at work. Using one of the available third-party update clients you can keep your hostname always pointing to your IP address, no matter how often your ISP changes it. No more fumbling to find that piece of paper where you wrote down your IP address, or e-mailing all your friends every time it changes. Just tell them to visit yourname.dyndns.org instead!"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...