Jump to content

Värnpliktiga som slåss

Fu Frippe

Recommended Posts

Var inne på jobbet idag och det var enligt uppgift en stolsdyna, inte en kudde, men det är ju fjantigt och otroligt dumt i alla fall. Slår man på polisen får man ont! Dessutom får man sova på Hotell Gripen! :clap:

Ont om hjärna är det gott om. Det verkar som om värnpliktsåldern har sjunkit en del. Det kanske inte var en kudde utan beväringens snutte-filt fylld med blöjor.
Absolut, det var bättre förr - ju förr desto bättre... ;)

Bedrövligt förvisso, men knappast något nytt under solen.

De verkar ju ha koll på läget...De har väl inte lärt sig leva efter det man som väring själv fick lära sig. Häll upp-drick upp-ställ upp. De kanske behöver gå en anger management kurs rentav..... :clap:

Hmm kan inte minnas att det fanns ett vandringspris på min tid på Lv6, däremot var det krig mellan kompanierna till och från.

Jodå, tävlingar hålls lite då och då mellan kompanierna och inom kompanierna. Ursprungsidén kommer från dagarna då det fanns flera Lv-regementen. Dessa tävlade mot varandra inom områden som grupperingstid, tid till eldberedda, tid för bekämpning, osv, osv. Nu när det inte finns mer än ett LvReg så genomförs dessa tävlingar inom GU-bat istället.

Hmm kan inte minnas att det fanns ett vandringspris på min tid på Lv6, däremot var det krig mellan kompanierna till och från.

Jodå, tävlingar hålls lite då och då mellan kompanierna och inom kompanierna. Ursprungsidén kommer från dagarna då det fanns flera Lv-regementen. Dessa tävlade mot varandra inom områden som grupperingstid, tid till eldberedda, tid för bekämpning, osv, osv. Nu när det inte finns mer än ett LvReg så genomförs dessa tävlingar inom GU-bat istället.

Hallandsposten

"Liksom föregående kväll verkar det ha varit värnpliktiga som varit i bråk med allmänheten."

Från Hallandsposten förstod jag det som att de värnpliktiga slogs mot allmänheten och inte mot varandra....

Vad gäller vandringsprisen, VPT så vet jag precis vad detta är. Förutom LvReg så deltar även amfibie med sina Lv-enheter, o det är inte helt ovanligt att LvReg faktiskt får stryk av amfibie på vissa delar av testerna. Givetvis var inte så fallet när jag låge inne :wub:

Edit: Jag trodde vandringspriset som nämdes i artikeln hade med slagsmål att göra. Det kompani som ger mest stryk på stan vinner.... My bad

• 4 weeks later...

Hallandsposten

"Liksom föregående kväll verkar det ha varit värnpliktiga som varit i bråk med allmänheten."

Från Hallandsposten förstod jag det som att de värnpliktiga slogs mot allmänheten och inte mot varandra....

Vad gäller vandringsprisen, VPT så vet jag precis vad detta är. Förutom LvReg så deltar även amfibie med sina Lv-enheter, o det är inte helt ovanligt att LvReg faktiskt får stryk av amfibie på vissa delar av testerna. Givetvis var inte så fallet när jag låge inne :D

Edit: Jag trodde vandringspriset som nämdes i artikeln hade med slagsmål att göra. Det kompani som ger mest stryk på stan vinner.... My bad

Inte bara LV-enheterna som tävlar, även TS-enheterna och Stabsenheterna tävlar i VPT.

Ingick i bästa KP-tropp 04/05 :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...