Guest Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 Finns det någon som har sett "Band of brothers" här ? Handlar om paratropers under WW2 och D-dagen och framåt... Själv har jag bara sett första episoden + "the making of.." Har hört att det skall vara fortsättning på "Rädda menige Ryan" Någon som vet om detta stämmer? Efter första episoden så betvivlar jag det. Fast å andra sidan kan jag ju ha väldans fel Hur som helst så verkar serien lovande!, hoppas att den sänds i Sverige någon gång Ha det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 har tyvärr inte sett serien ännu.... men den kommer på fyran i år (se citat från TV4 nedan) I slutet av året kommer Steven Spielbergs och Tom Hanks påkostade och prisbelönade tv-serie om andra världskriget. Band of brothers har av många setts som uppföljaren till biosuccén Rädda menige Ryan. Serien handlar om soldaterna i den fallskärmsbundna elitstyrkan Easy company och deras väg genom Europa under andra världskriget. Serien bygger på den omdebatterade historikern Stephen Ambroses bok om de amerikanska fallskärmsjägarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 Jag har samtliga delar å det är den bästa serie jag sett...Helt suverän! - HvPrsk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 Jag har hela serien i Divex på datorn. Kan slänga upp dom på min FTP såfort min lina blir fixxad. Varje del är mellan 690mb och 715mb och det är 10delar så det blir lite och tanka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 Jag har hela serien i Divex på datorn. Kan slänga upp dom på min FTP såfort min lina blir fixxad. Varje del är mellan 690mb och 715mb och det är 10delar så det blir lite och tanka. Seså fixa ftpn! Själv så har man bara sleten kvalité alá 300 meg/fil och avsnitt. Duger inte! :devil Har själv sett två avsnitt nu och det verkade fortfarande väldigt lovande! :thumbs: Helt suverän faktiskt.... Fråga. Hade för mig att det bara var befäl som hade thomson k-pisten. Men i avsnitt två (kanske fler avsnitt) så har då ett flertal soldater thomson modellen. Någon som vet om jag har fel eller rätt angående ensamrätten för befälen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 frågan är vad blågul säger om det där med FTP... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 frågan är vad blågul säger om det där med FTP... ? >>GranQ det är väl ändå så utanför forumet ?! Är lite som i skolan. Läraren kan inte göra nåt åt det som eleverna gör utanför skolgården Förstår inte din tankegång riktigt. :what: Får gärna förklara lite mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 Alla som är intreserade kan adda mig på icq 131015020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted August 9, 2002 Report Share Posted August 9, 2002 Jappjapp. HÄR förmedlar vi givetvis inga filmer m.m.... ELLER HUR!? Hrm.. /Ing, BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Jag har iofs bara sett de 3 sista avsnitten och som jag fattade så fanns personerna på riktigt nog för att allting måste ju vara dramatiserat på något sätt. Men iaf så var det riktigt bra det jag såg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Självklart förmedlas ingen film här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sudden Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Fråga. Hade för mig att det bara var befäl som hade thomson k-pisten. Men i avsnitt två (kanske fler avsnitt) så har då ett flertal soldater thomson modellen. Någon som vet om jag har fel eller rätt angående ensamrätten för befälen ? Det fanns Recon grupper på 3 man som alla hade Thompson. Precis som Aufklarer på tyska sidan, var oxå 3 man med Mp-40. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Helt underbar serie. Det är inte tillåtet att missa den serien när den går i höst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 12, 2002 Report Share Posted August 12, 2002 Jepp, helt klart den bästa serien som har gjorts i ämnet (vete tusan om den inte slår alla stora krigsfilmer också?). Den brittiska "Warriors" var ungefär i samma klass skulle jag säga, bara det att denna verkar lite mer påkostad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted August 15, 2002 Report Share Posted August 15, 2002 Fråga. Hade för mig att det bara var befäl som hade thomson k-pisten. Men i avsnitt två (kanske fler avsnitt) så har då ett flertal soldater thomson modellen. Någon som vet om jag har fel eller rätt angående ensamrätten för befälen ? Det fanns Recon grupper på 3 man som alla hade Thompson. Precis som Aufklarer på tyska sidan, var oxå 3 man med Mp-40. Har du spelat Close Combat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 15, 2002 Report Share Posted August 15, 2002 Har du spelat Close Combat? Tänkte exakt samma sak när jag läste hans inlägg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 Är det någon som vet när dom ska sända det mer än att dom ska sända det i år`??? Så att jag kan fixa antennen till dess Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Carlsson Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 Har bara sett andra delen av serien men jag måste säga att den är ruskigt bra. Mycket bättre än någon annan film/serie om 2:a världskriget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 har sett första och tredje delen. 4,5,6 fungerar inte (ingen bild bara ljud). vilket program skall man ha för att avi filer skall fungera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sudden Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 Har du spelat Close Combat? Tänkte exakt samma sak när jag läste hans inlägg Ja, jag har spelat det en hel del. Stämmer inte de grupperna med verkligheten. I fall det inte gör det känner jag mig väldigt dum. =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.