Jump to content

Hur stor är sannorlikheten?

Fu Pedersen

Recommended Posts

Packade strids och trosspackning inför helgens överlevnadsövning inom insatsplut. När jag ska till och packa ner sovsäcken jag fö aldrig använt så tar jag en titt på märkningen.

På märkningen står: Liv/BS/VC "Namn"

Jag har fått samma sovsäck som en av vangnscheferna på min värnpliktpluton hade! :dong:

Hur stor är sannorlikheten att jag 1.5 år efter muck på P10, tilläggsutrustar för insatspluton (hemvärnet) och får ut exakt samma sovsäck som fanns på min pluton under lumpen? (upptäcker fö inte detta förrens ett halvår senare) :-( :P

/Fu Pe

Hur stor är sannorlikheten att jag 1.5 år efter muck på P10, tilläggsutrustar för insatspluton (hemvärnet) och får ut exakt samma sovsäck som fanns på min pluton under lumpen?

Grovt räknat antalet sovsäckar på din pluton genom totala antalet sovsäck 2000 i FM. :P

För att göra en mer korrekt bedömning behöver man nog veta hur FMLog fungerar och det tvivlar jag på att det är någon som vet (FMLog:s vägar äro outgrundliga).

Hur stor är sannorlikheten att jag 1.5 år efter muck på P10, tilläggsutrustar för insatspluton (hemvärnet) och får ut exakt samma sovsäck som fanns på min pluton under lumpen?

Grovt räknat antalet sovsäckar på din pluton genom totala antalet sovsäck 2000 i FM. :P

För att göra en mer korrekt bedömning behöver man nog veta hur FMLog fungerar och det tvivlar jag på att det är någon som vet (FMLog:s vägar äro outgrundliga).

Jag tror min version av sovsäck vara av äldre modell än 2000....vet inte om detta ökar el minskar sannorlikheten....

Det är kul när något sånt händer.. en som låg inne samtidigt som mej fick sin brors gamla ryggsäck.

Det betyder alltså att den ryggsäcken hade på fyra år, tagit sig från Östersund(FV) till stockholm (Marinen)...

Sen har vi ju klassikern som säkert andra också har varit med om..

Vi skulle ut på en "satan,nu ska vi få lida" övning.. Bla så skulle vi paddla "gummibåt".. När vi dagarna innan skulle gå igenom allt mtrl. så upptäckte jag att en av gummibåtarna läckte som ett såll,två STORA hål samt flera mindre. tittade på lappen som satt på väskan till båten " OK efter kontroll "datum" fk XXX.

Idag är han Kn XXX.. han tittade på lappen, inser att vi är fler som har sett den. och säger kort och gott: Ja dessa j*vla fänrikar...

Frågan som poppar upp för mig är kanske inte "hur sannolikt är det" utan snarare "hur sannolikt är det att jag vill använda just denna sovsäcken"

Men vad vet jag :P

Hm...han var den sötaste VC/KBn på hela kompanit så det är väl rätt okej...Tänk om man fått samma sovsäck som nåt drägg på robotplut ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...