Jump to content

spelar du AA??

ekblomboy

103 members have voted

1. 1. spelar du AA??

• JA!
      39
    • NEJ!
      31
    • vet inte vad det är
      15
    • håller på att ladda ned
      12

Recommended Posts

LOL Det var väl själva fullkorn att man inte kan komma upp i samma resultat i ett dataspel som gjorde i den verkliga weapon qual:en, känner dock igen banan för detta prov myyyyyyycket väl......tavlorna längst bort och på höger sida suger.

Fick heller inget mail första gången, men andra....

Inte så haj på online spel:

Har nu gjort färdigt weapons qual och de övriga testerna/övningarna och skall nu göra MOUTen. Har förstått att dett skall göras "online" på gamespy:

1) Hur länkas man dit?

2) Gamespy verkar kosta 20 dollar (aaargh) Alternativ?

Ekblomboy?

Mig veterligen så är det bara fullversionen av gamespy som kostar 20 dollares. Snikversionen skall fungera, dock inte lika mycket funktioner och förmodligen en del jobbig reklam.

- Har fortfarande inte fått något "sätta igång mail" =(

jag kör gamespy (gratis varianten) och tycker att den funkar... men inte mer.

det skall dock komma en "ingame" variant om ett tag där man  inte ska behöva ha gamespy.. så om ni nu av principiella skäl inte vill ha game spy är det bara att vänta.

min registration gjorde jag via min hotmail och detta funkade fint (har hört att andra varianter funkat sämre (vet ej varför)).

Ahh...

Nu funkar det enlistade precis för tredjegången. Denna gången använde jag min Hotmailadress. Verifikations mailet dunsade ner efter bara någon sekund. Min Spraymail vill dom fortfarande inte ha å göra med. =)

Synd. Jag som hade ett så roligt namn som nu är upptaget av mig själv fast ändå inte ööö hmmm jaja.. =)

Hmm. Jag får krypa till korset (där fick jag för att jag var kaxig). Hmm det däringa gamespy. Det är INTE bra. Får det inte att fungera. Dyker aldrig upp några servrar som jag kan ansluta till. Skit också!

för er som har broblem med gamespy har jag först en fråga och sedan en lösning.

frågan: är ni uppkoplade via bbb?

lösningen: öppna spelet skriv Ö och du får upp en consol där du kan skriva, skriv open "ip" där.

edit:ännu inte hittat hur man skriver in pass (behövs på vissa)

edit: serverlista för aa

http://66.220.21.11/ops/serverlist/list.php

Nu har jag kommit in på en server så att jag fick en bild av modellen floating som i CounterStrike ungefär fast i bestämda vyer (hänger ni med?).

Så här gjorde jag. Kopplade upp mig via Gamespy mot någon server som verkade ha någon ledig plats. Då startar AA när "report for duty" sidan kommer upp skall man trycka på [Esc] - knappen. Då får man lite bättre koll på vad som händer.

Sen kom jag in i själva spelet. men det hände inget tyvärr mer än att jag fick lite bilder i "floating" Såg dock inte en enda spelare. Misstänker att det var någon Admin som inte riktigt hade koll på vad som skulle göras för att sätta igång det hela.

för er som har broblem med gamespy har jag först en fråga och sedan en lösning.

frågan: är ni uppkoplade via bbb?

lösningen: öppna spelet skriv Ö och du får upp en consol där du kan skriva, skriv open "ip" där.

edit:ännu inte hittat hur man skriver in pass (behövs på vissa)

edit: serverlista för aa

http://66.220.21.11/ops/serverlist/list.php

Jaha... får f-n inte detta att funka. Har fixat träningen å ska in på en McKenna-server, men inte f-n funkar det. Har provat ett tjugotal olika IP, men AA säger bara att det inte går att upprätta förbindelse. :)

• 1 year later...
Guest J-Star

Har spelat. Snyggt... men föredrar spela i goda vänners lag så att säga. Skittrist att vara ute på allmäna servers. Bara en massa individualister. Dessutom är jag dödligt beroende av voice-com.

Föredrar numer OFP.

/J

De tre första bilderna är tagna då jag varit död och tittat på andra som spelar.

På den sista bilden har jag tag mig in genom ett fönster och sitter på fönsterkarmen

och skjuter ihjäl en fi som precis innan skjutit en i mitt lag genom dörren framför honom.

aa040625-1.jpg

aa040625-2.jpg

aa040625-3.jpg

aa040625-4.jpg

Jag har laddat hem det och kom till specialforces training, när min kompis drog ner mig i Return To Castle Wolfenstein:Enemy Territory-träsket.... När jag tröttnat på det ska jag ta tag i AA dock! :blink:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...