Jump to content

Kontaktdon

Tobias R

Recommended Posts

Jag skulle gissa på att det rör sig om Lemo-don. Dessa finns ej hos Elfa. Kolla tillverkarens hemsida: http://www.lemo.com/.

Otroligt bra grejer, men jag hoppas för din plånboks skull att jag har fel: De där schweizarna vet hur man tar betalt. :huh:

/mdn

EDIT: Efter närmare titt på bilderna så tror jag inte längre att det är Lemo-don: Lemo-don är vanligtvis nedsänkta och så ser donen på bilderna helt enkelt för billiga ut.

De är gängade men jag tycks inte hitta något som stämmer på Elfa.

Nu är det som så att jag skulle prova att använda strupmicken till min mobiltelefon. Jag kapade helt sonika av kontakten och koppla in den direkt i telefonen. Det fungerar dock inte så bra, andra parten klagar över att det låter dåligt. Måste jag koppla in kondensatorer och grejjer för att det ska funka med min mobitele?

Det är ett sånt här.

Stryker_handptt.jpg

Jag klippte helt sonika av kontakten som sitter på kabeln från strupmicken och ansluts till 'dosan'. Jag kopplade på en 3.5m teleplugg. Som jag matchade med en 3.5mm tele-hona i telefonen. Både i den svarta dosan som följde med strupmicken och under locket på en valig handsfree sitter det några motstånd och kondensatorer. Kan dessa vara avgörande för funktionen? Jag trodde de var till för volymjusteringen och/eller svarsknappen.

Kopplar jag in skapelsen i datorn så är ljudet hur fint som hellst.

dsc003967ct.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...