Jump to content

The Unit....

Serg. Backström

Recommended Posts

Ny Amerikansk serie om SF i USA Premiär 7/3 på CBS, ja jag vet inte kul alls. Men om det blir som med Over There att någon lägger upp avsnitten på t.ex. Piratbukten eller mininova.org så blir man ju inte direkt missnöjd.... :huh:

Nedan följer en snabb info om serien:

"From Executive Producers David Mamet and Shawn Ryan, THE UNIT is an action drama that follows a covert team of Special Forces operatives as they risk their lives on undercover missions around the globe, while their families maintain the home front, protecting their husbands’ secrets. Jonas Blane leads the Unit on missions out in the field and is responsible for taking new recruit Bob Brown under his wing. The Unit includes Jonas, Colonel Tom Ryan, Mack Gerhardt, Charles Grey, Hector Williams and Bob Brown, all highly skilled, trustworthy, brave and dependable soldiers whose ability to rely on each other is what creates their brotherhood. Jonas’ wife, Molly, is the base matriarch who comforts and counsels the other wives as they cope with the fear and uncertainty they experience when their husbands leave home. Molly and Tiffy Gerhardt, a wife hiding her own dark secrets, help Bob’s pregnant wife, Kim, acclimate to the stress of her new secret life."

PS. på CBS.com finns en liten preview.

• Replies 128
  • Created
  • Last Reply
Ny Amerikansk serie om SF i USA Premiär 7/3 på CBS, ja jag vet inte kul alls. Men om det blir som med Over There att någon lägger upp avsnitten på t.ex. Piratbukten eller mininova.org så blir man ju inte direkt missnöjd.... :banana

Nedan följer en snabb info om serien:

"From Executive Producers David Mamet and Shawn Ryan, THE UNIT is an action drama that follows a covert team of Special Forces operatives as they risk their lives on undercover missions around the globe, while their families maintain the home front, protecting their husbands’ secrets. Jonas Blane leads the Unit on missions out in the field and is responsible for taking new recruit Bob Brown under his wing. The Unit includes Jonas, Colonel Tom Ryan, Mack Gerhardt, Charles Grey, Hector Williams and Bob Brown, all highly skilled, trustworthy, brave and dependable soldiers whose ability to rely on each other is what creates their brotherhood. Jonas’ wife, Molly, is the base matriarch who comforts and counsels the other wives as they cope with the fear and uncertainty they experience when their husbands leave home. Molly and Tiffy Gerhardt, a wife hiding her own dark secrets, help Bob’s pregnant wife, Kim, acclimate to the stress of her new secret life."

PS. på CBS.com finns en liten preview.

Jätte tack för tipset, Hoppas att det blir en bra serie

Mvh /D

Så har då första avsnittet dykt upp på mininova.org :banana:clap::banana:clap:

Jag har fixat det första avsnittet däifrån, och självklart funkar inte bilden.. Bara vit ruta med ljud..

Det kan ha med mina inställningar att göra, eller så e det skit kvallite.

Bara jag som har problemet?

Så har då första avsnittet dykt upp på mininova.org :banana:clap::banana:clap:

Jag har fixat det första avsnittet däifrån, och självklart funkar inte bilden.. Bara vit ruta med ljud..

Pröva VLC media player

Så har då första avsnittet dykt upp på mininova.org :-(:wub::dong::=o

Pröva VLC media player

Gjorde det, och det fungeradefelfritt.. Mycket bra första avsnitt.. Se det!

Såg första avsnittet igår. Helt klart godkänt.

Msgt Blanes enskilda framryckning i flygplanet kanske inte var så jätte realistiskt... men men, ser fram emot nästa avsnitt!

Håller helt och hållet med föregående talare angående den taktiska framryckningen i planet, dock tyckte jag att det var ett bra första avsnitt som lovar gott inför framtiden.

så har även jag avklarat första avsnittet, Är väl inte gör impad men kvaliten finns där och lovar gott inför kommande avsnitt.

Såg att översättargruppen på www.undertexter.se påbörjar textning av serien.

Blir säkert bra om de tonar ner den töntiga bad ass attityden som mest gör det hela ganska larvigt.

Har svårt att tänka mig att man inte skulle ha skottsäker väst och hjälm vid stormning av ett flygplan t ex. Och även om han inte hade egen utrustning borde det gått att låna till sig både väst och hjälm med tanke på den mängd soldater och poliser som svärmade runt omkring.

Och varför i all världen gick han in ENSAM i planet?

stod det inte i inledningen att serien är baserad på boken "Inside Delta force"?

hursomhelst så tycker jag första avsnittet var helt ok...

dock fans det ju vissa "hollywood effekter" med som sagt tidigare (typ detdär med att utan skydd whatsoever gå in ensam i ett plan med bara en pistol när man vet att det både fins bomb och skurkar där)

Var inte helt imponerad. Fast det var ju ingen riktig, lång Pilot, bara ett första avsnitt där persongalleriet och hemlighetsmakeriet skulle etableras.

Ska bli intressant att se vad för sorts grejor de ska ut på. Ifall serien lever så länge. Lite såpavarning var det ju i absolut sista scenen med Chefen...

Precis som Over there så lär den väl spelas in i USA, fast låtsar vara ute i världen. Det är vad jag tycker är nästan roligast i såna här serier. + lite dokumentärfilmsekvenser inblandat på stora styrkor, flyg och fartyg som inte alls har lika bra kvalitet som filmen i övrig...

(På tvtorrents.com så finns det mesta uppe fort och de fungerar alltid. Inga strul för mig.)

Tycker serien påminner lite om filmen "Spartan"...

Verkar nästan som en ny trend att "special forces" ska vara känslokalla och rakt på sak.

Inte särskilt imponerad av skådespelet, verkligen torrt...

Men det verkar vara en skön serie om man bara vill fördriva tiden...

1 i veckan nästa är i morgon.

Lysande! Ser fram emot fortsättningen. Var det pga. medverkan i The Unit som David Palmer i 24 blev mördad? Blev lite tankefel ett par gånger när jag som gammalt inbitet 24-fan helt plötsligt såg presidenten/ex-presidenten springa med draget vapen... :lala:

Avsnitt 2 är nu ute på mininova

Ganska bra avsnitt, men tycker inte serien har tagit sig så mycket än.

+ såg ni det blå partytältet ?

Såg andra avsnittet precis..

Var såg du ett partytält? antal minuter in i filmen?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...