Jump to content

Skottlossning..

#snowman#

Recommended Posts

Vaknade till en helt vanlig dag idag. Uppstigning, frukost, uppsittning i bilen. Åker till jobbet, väl framme möts jag av kollegor som undrar vad som försigår i mitt bostadsområde.

Jag står frågande, kollar lokalpressens hemsidor och finner: Skottlossning i morse!

En upprymd herre har tydligen skjutit tanten.

Polisen har spärrat av området och förbereder sin entré. Ambulans har fraktat tanten till hospitalet. Polisen avvaktar ett par timmar går sedan in med dunder och brak... mannen, som vid det här laget varit död (tog ett halsbloss från jaktgeväret) sedan flera timmar, bärs ut och dramat slutar.

Man blir ju lite tveksam när sånt händer i ens närområde... kände sig lagom sugen att skicka grabben på dagis som ligger i samma kvarter...

Låter snarare som att personen var psykiskt instabil än en vanlig Svensson som fick nog (typ som i filmen Falling Down).. psykiskt instabila vet man aldrig riktigt hur de reagerar eller vad de gör..

men tror nog #snowman# kan fortsätta lämna sina barn på dagis. Statistiskt sett så kommer de få sig en trygg uppväxt, är de pojkar får de väl stryk i nåt pojkslagsmål ett par ggr i livet, är de flickor blir de väl lite sexuellt trakasserade i tonåren. Men skjutna? Knappast.

Måste bara dementera att personen i fråga INTE var psykiskt instabil. Känner honom mycket väl men även jag börjar undra när man som tidningen skrev skjuter mot kvinnor, nå´t fel är det..., han var även dit tidigare på natten efter en personalfest. Jag säger varken bu eller bä, men chockad är jag...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...