Jump to content

Tre kronor riskerar mista guldet

martinator

Recommended Posts

Vad är det man säger, göra en höna av en fjäder... Löjligt!!

Även om man nu skulle bråka om det så långt så det hamnar hos IOK, vilket jag inte tror att de är dumma nog för att göra så tror jag knappast IOK skulle ta ifrån dem guldet...

Bra tänkt av SOK. Det måste ju vara hur kul som helst för OS-sponsorerna att bli förknippade med ett pajas-tilltag av Sveriges Olympiska Kommitté.

"Vi ska verka för svenska sportsliga framgångar i olympiska spel, men j*vlar i min låda om vi inte kan förstöra dem också, om någonting går oss emot."

Tror ju inte att de kommer att driva det så långt. Hela denna världen börjar bli enorm löjlig. Folket krävde en hyllningsfest och fick en och så ska laget straffas för det. Skrivbordsknektar. 0:)

Vem var folket och hur krävdes den separata hyllningsfesten? Jag har ingen vidare inblick i den sportsliga världen, för mig ser det mest ut som lek som förs med groteska mängder allvar, jag har inte ens begripit hur det kan attrahera så otroliga penningflöden.

Men om man har kommit överens om att leka tillsammans och har skrivit på avtal om hur det skall gå till så skall skrivna avtal givetvis följas. Det var ingen vidare kamratskap att ordna en separat fest och det var tydligen avtalsbrott så då är det väl inget konstigt om man skulle förlora den skinande metallbiten som var del av lekens avtal? Om man nu tar det här på allvar...

Bra tänkt av SOK. Det måste ju vara hur kul som helst för OS-sponsorerna att bli förknippade med ett pajas-tilltag av Sveriges Olympiska Kommitté.

"Vi ska verka för svenska sportsliga framgångar i olympiska spel, men j*vlar i min låda om vi inte kan förstöra dem också, om någonting går oss emot."

Problemet för SOK är ju att de har sponsorer som betalar runt 2-300mille för att driva os-satsningen.Det knorrades redan från sponsorhållet då folk trodde att det var de företag som visades av svt (os presenteras i samarbete med ÅF osv osv.....) i spottar då och då som sponsrade SOKs satsning.Nu när hockeyförbundet partar själva, med egna sponsorer ( statliga svenska spel) så hamnar SOK i skottgluggen än mer från sina sponsorer...tror detta är ett gallerispel från SOK: "peta inte på oss...slå på dem istället".

Utan sponsorers miljoner, inget SOK. Om de inte tagit fighten här är det nog möjligt att några vänt dem ryggen, då ingen vill skänka ett gäng miljoner utan att få mediatid för det. Än värre för sponsorerna är självklart att ett ANNAT företag syns istället.

Tror inte en sekund på att medaljer kommer dras in....

Problemet var väl att de inte kunde hålla Hockeyförbundets sponsorer borta från festandet, trots att man lovat SOK-sponsorer exklusivitet i samband med OS. Det luktar i mina ögon ( :blink: ) avtalsbrott.

Det skulle dock vara löjligt om IOK tog ifrån Tre Kronor medaljerna, och det är mycket svårt att tro att våra finländska vänner skulle bli glada över att få dem. Däremot kanske en stämning skulle vara intressant.

EDIT: Han är snabb den där spetsnosen...

Tror ju inte att de kommer att driva det så långt. Hela denna världen börjar bli enorm löjlig. Folket krävde en hyllningsfest och fick en och så ska laget straffas för det. Skrivbordsknektar. :blink:

Vem var folket och hur krävdes den separata hyllningsfesten? Jag har ingen vidare inblick i den sportsliga världen, för mig ser det mest ut som lek som förs med groteska mängder allvar, jag har inte ens begripit hur det kan attrahera så otroliga penningflöden.

Men om man har kommit överens om att leka tillsammans och har skrivit på avtal om hur det skall gå till så skall skrivna avtal givetvis följas. Det var ingen vidare kamratskap att ordna en separat fest och det var tydligen avtalsbrott så då är det väl inget konstigt om man skulle förlora den skinande metallbiten som var del av lekens avtal? Om man nu tar det här på allvar...

BS!

Det är tradition att hockeyguld (och fotbollsmedaljer) firas på detta sätt.

Vadå, ingen vidare kamratskap? Flera av de aktiva hade varit hemma i över en vecka efter att ha tävlat klart i OS. Borde de då ha stannat i Turin med omnejd för att heja på "sina kamrater" och därmed kostat ännu mer, och vilka skulle man heja på? Man kan ju inte vara överallt på samma gång.

Kamratskap fungerar inom egen gren, men det går inte att kravställa att det ska gälla över grengränserna.

SOK:s utspel är bara ett klassiskt exempel på revirpinkeri, inget annat.

/Krook

Folket är ju bl.a de som masade sig till platsen och var där antalet timmar och firade. Finns mycket i denna världen man inte förstår sig på varför det är som det är.

först och främst borde det väl vara SOK som borde få skulden va ? eftersom e dem som anmält det ... för IOK är det bara ren rutin ... men sak samma ...blir inget av det endå :blink:

Vågar de? Svenska folket skulle låta amabssadbränningarna i mellanösterns se mysiga ut i jämfäörelse med vad IOK skulle råka ut för i svenska folkets vrede.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...