Jump to content

svensexa

Scribe

Recommended Posts

I sommar gifter sig min bästa polare och jag ska vara betsman på bröllopet. I rollen som bestman så ingår det ju också att fixa svensexan och jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra. Han är den siste i kompisgänget som gifter sig så vi kan vara extra taskiga mot honom då han inte kan ge igen och hämnas på någon annans svensexa då vi alla är gifta. :unsure:

Är det någon som har bra förslag på va man kan göra? Att supa honom full och klä honom i balettkjol och skicka ut honom på stan för att göra uppdrag är inte så roligt.

Kom med tips och idéer, gärna i östergötland.

Problemet är att killen är ENORMT höjdrädd. På min svensexa skickade han upp mig på ett tandemhopp. Jag tyckte det var skoj att hopp fallskärm, men han som då var kvar på marken spydde i nervositet av att jag var uppe på så hög höjd.

Men man kan ju alltid skrämma honom genom att köra iväg honom till flygklubben men göra någon annan aktivitet där.

Följande inträffade på en svensexa här i stan för ett par år sedan: Följet hade bokat bord på en uteservering mitt i stan. Alla fick plats utom brudgummen som fick sitta vid ett campingbord på andra sidan gatan alldeles själv + att han ENDAST fick mjölk att dricka hela den kvällen medan "polarna" krökade på rejält.

Sen tycker jag att man ska ta det lite lugnt med förnedringsupptågen och försöka göra nåt trevligt och möjligen lite elakt men med bibehållen glimt i ögat.

Är han militärintresserad? Jag ordnade en i somras och en kompis tillika gammal lumpenpolare. Jag körde lumpenupplägg:

Vi hämtade upp Niklas hemma hos honom en tidig lördag morgon. Jag hade tankat hem ljudfiler med eldöverfall och explosioner som vi körde på en bergsprängare i trapphuset. Sedan tog vi oss in i lägenheten, maskerade med svarta overaller och rånarluvor (Rusta och Jula). Niklas fick min M90 utrustning och förseddes med ögonbindel samt hörselkåpor. Sedan bar det av till en liten ö i närheten av där jag bor. Niklas fördes över till ön och lämnade där.

Via radio (pmr) hade vi kontakt med honom. Först då vi lämnat ön fick han ta av sig bindel och kåpor.

På ön fick Niklas sedan flera uppdrag under ett pressat tidsschema. Niklas skulle resa förläggning, laga frukost och lunch åt sig själv (Död mans fingrar) inrätta eldställningar, han hade en knallpulver bössa att försvara sig med, patrullera ön och ligga i eldställningarna.

Framåt eftermiddagen fick Niklas dra på sig tät klädsel, skyddsmask och hörselkåpor. Då hans syn och hörsel nu var hyfsat begränsad tog vi oss ut på ön beväpnade med paintball gevär och genomförde ett snyggt bakhåll på Niklas som låg och tryckte i en eldställning. Där efter började festen på allvar. De blev alltså en dag med uppdrag, men utan förnedring och en fest med bara grabbgänget. Inga pisamheter läcker ut utan allt stannar i gruppen...

Vi hade med oss engångsgrillar och ved (egentligen var det typ pressat sågspån med paraffin, finns på K-Rauta. Brinner mycket längre och avger mer värme en ved och var enklare att ta med). Sedan blev det självklart övernattning på ön under en pressning. Det var skitkul och Niklas blev nöjd :unsure: Under dagen medan Niklas stressade runt på ön satt vi solen på fastlandet och grillade, drack öl och hade regelbunden radio kontakt med Niklas som inte visste att han var under ständig uppsikt. Tackvare att vi hade koll på honom kunde alla typer av fusk undvikas.

Vi hade placerat ut mycket öl på ön som vi såg till att Nickals drack. Vi hade även byggt upp en scenario med en bakgrundhistoria där Sverige blev anfallet av en främmande makt.

De här var så kul att det kommer bli tradition. Nästa sommar åker vi dit igen, dock utan Svensexe biten

Edit: Ändrade ett av förmodligen fler fel...

Niklas skulle resa förläggning, laga frukost och lunch åt sig själv (Död mans fingrar) inrätta eldställningar, han hade en knallpulver bössa att försvara sig med, patrullera ön och ligga i eldställningarna.

:unsure: Det där fick mig att dra en hel del på smilbanden! Mycket hellre en sådan här grej än bli förnedrad ute på stan!

Det där med Sylletorp verkar inte helt fel.

Var med och ordnade en svensexa för en kille för två somrar sen. Temat var: "Saker en man måste kunna innan han gifter sig"

Moment ett var flygning. Han fick helt enkelt en lektion i en liten cessna. Till saken hör att hans far är gammal stridsflygare och kompisen klarade sig bättre än sin far. En flygning och noll kracher. Hans far har ett antal kvaddade Tunnor bakom sig. :P

Moment två var avancerad bilkörning. Kompisen har dock inget körkort så han fick köra traktor istället, vilket är svårt nog. Lite svårt att göra hanbromssladd så det blev att öva på fickparkering för hans del.

Moment tre var skytte. Hade köpt hagelpatroner med den störtsa laddningen jag kunde hitta till lerduveskyttet. Han var ganska blå om axeln efter det.

Moment fyra var fälla träd med motorsåg. Vi hade filat kedjan så slö att det inte ens gått att skära smör med den, men han gick loss på en fura med frenesi.

Moment fem var sprängning. (Efter flygningen åkte vi ut till en kompis bondgård och de har spränglicens) Han fick helt enkelt spränga lite saker i luften, vilket är ett klart underskattat nöje.

Det tråkiga var att detta är ganska avancerad saker så vi var tvugna att vara helt nyktra under hela dagen, men det tog vi igen med råge när grillen sattes igång :unsure:

Nåväl, han som ska gifta sig nu i sommar var ju med på denna svensexa, så det är ju inte kul att anordna en liknande svensexa för honom.

Målet med svensexan är att man ska ha roligt, inte offentlig förnedring. Kompisen låg på patrullbåt så man kanske kan göra något roligt med det....

Jag råkade ut för en variant på RadaRs tema: Kompisarna lurade med mig ut i den båt vi just sjösatt för säsongen. Väl däri fick jag byta om till ett ihopkok av uniformspersedlar och fick min övriga utrustning varpå jag fick göra våldsam landstigning på en närbelagen ö.

Med mig fick jag diverse enklare förläggningsutrustning, en spaningsuppgift , ett sexpack folköl och en flaska Jägermeister. Därefter försvann de mot horisonten.... Självklart tänkte jag att de kommer väl tillbaka, men när de varit borta några timmar hade jag så tråkigt att jag under inmundigande av ed medhavda dryckerna började bygga en liten oplats och satte mig och spanade in i den tilltagande skymningen. Gissa om jag blev glatt överraskad av eldöverfallet som sedan drabbade mig! Efter att ha nedkämpats tände de muntra krigshjältarna en eld och korvgrillning vidtog.

Kvällen fortsatte sedan på nån spaanläggning och efter saneringen var det krogen som gällde. En lyckad dag tyckte jag i alla fall!

Hade till upg att planera en svensexa, som dock aldrig blev av. (inställt bröllop)

Min tanke var följande: Komma till honom, förklara att det är hans svensexa och sätta på honom en rosa ballerinadräkt. På med hörlurar samt huva. Flyga över honom till Gotland med privatplan (känner flygare, hyffsat billigt). Ut på bölen på Gotland, knuffa ut honom ur bilen på lämplig plats med ett brev i handen. "Du har si och så lång tid på dig att komma hem till bröllopet". Han vet nu att han flugit, dock inte vart, utan pengar och i ballerinadräkt på okändplats, med kort tid kvar till bröllopet. Blir säkerligen inte mindre glad när han får reda på att han är på Gotland.

Givetsvis ligger i något buskage eller linkade och tittar på och filmar utbrottet. Plockar sedan upp han och flyger hem, för vidare fester.

Förslag:

Kampsportsskadad som jag är. Ta med honom till en klubb med ring/bur och låt han fightas lite med duktiga killar. Klipp gärna ihop en video med dessa killar som han får se på innan "du ska fightas i bur med dem...".

Om man sätter på stora handskar och shins(benskydd), på personen ifråga är skaderisken obefintlig. Blir mest bökig brottning. Och de flesta pojkarna brukar ju tycka om att brottas. (iaf när de var små) Lagom förnedring.

Ring och kolla med någon konsthantverkare (silversmed, möbelsnickare eller så) om man kan få komma förbi några timmar och fixa något. Rätt skoj och garanterat inte förnedrande. Kul att ha någon liten sak att komma hem med också, i synnerhet för brudgummen.

Min far med och utförde en svensexa på Livgardet för många år sen.

Först så smugglade de ner en K-pist i killens bagageutrymme, sedan såg de till att när han var på väg hem så stoppade vakten honom och genomsökte hans bil (hans ansiktsuttryck skulle visst ha varit obetalbar när de hittade K-pisten). Därefter fick han tvätta sin bil i vattengraven på spolplattan. Efter det vart det grillning men den blivande brudgummen fick äta guldburk :baskerPa:

Kanske svår att genomföra men en kul historia.

Vi körde en omvänd svensexa.

Tog med killen ut och började dricka lite försiktigt själva medan han fick fulla glas, vi tisslade och tassalde runt honom och tittade titt som tätt på klockorna och mumlade något om snart så osv.... Han satt som på nålar i tre-fyra timmar tills han insåg att vi drev med honom och då var vi ju redan på krogen så det var ju bara att fortsätta.....

Inte så möpigt kanske, men jag minns ju det Micke blev utsatt för.

Det började rätt så tidigt med att han blev kidnappad och fick då en ryggsäck fylld med pilsner. Ville han minska lasten så var det ju bara att ta sig en djäkel.

Efterhand som de skred sörmlandsleden fram så var det obligatoriska vätskekontroller samt grillning vid en etappstation.

Vad mera... Jo, min far gifter sig den 4:e mars, jag är C Svensexa, slut frågor? :baskerPa:

Dock har min blivande elaka styvmor uttryckt förhoppningar om att han skall vara hel, ren och funktionsduglig till bröllopet.

Två saker som kompisar till mig blev utsatta för...

Klädde av honom till bara kalsongerna, satte sedan på honom ögonbindel och hörselskydd. Efter detta körde vi ut honom till en äng där en bonde vi kände hade kalvar. Sedan band vi fast honom där kalvarna brukade utfodras... och hälde sirap över honom! :surprise:

Dröjde inte många minuter innan kalvarna nyfiket kom och ville smaka sirapen.

Svar ja.. Han blev rätt stressad från början när deras 20cm tungor började slicka bort sirapen!

Nästa satte vi på en cykel och tejpade fast hans händer på styret med silvertejp och fötterna vid pedalerna. Därefter ställde vi honom med cykel mot ett träd. Han trodde då att han skulle få cykla ngn bana.

Då backade vi en bil just framför honom, fäste sedan en kedja i dragkroken och andra ändan i styrstången. Mellan honom och bilen ringlade vi ihop kedjan. Kedjan var dock kapad och intill styret så var det bara en sytråd som länk, men det var han för stressad för att upptäcka.

En hoppade in i bilen och med tjutande däck körde iväg, kedjan ringlade snabbt ut sig... men gick ju naturligtvis av vid sytråden och kvar vid trädet stod vår nervöse vän på cykeln.

Rätt grymt, men med rätt person så var det ok... Man måste nog välja "offer" noga!

Det första exemplet kan jag dock rekomendera...

Raka av alla grabbarna könshåret, och klistra/tejpa ihop det till ett lösskägg. Låt brudgummen bära lösskägget hela dagen och på kvällen så badar ni bastu eller något och så säger alla typ.. "Men Benke, har du OCKSÅ rakat könet?!" "Ja.. men vafan är det då Olle har i ansiktet?!"

Pubertalt men offrets min är obetalbar (har jag fått berättat för mig :surprise:)

Vet att jag är inne & sladdar på grabbarnas heliga ämne nu där vi damer helst skall hålla oss långt borta ifrån & ägna oss åt möhippor istället... Men tips funkar ju!

Vet en kille som råkade ut för följande på sin "svensexa" och ja... vad säger man? Jag hade INTE velat vara hans brud iallafall... med facit i hand...

Han var överjävlig på sina polares svensexor, kom på de grymmaste & brutalaste idéerna efter den andra & såg till med hjälp av grabbgänget att allt så skedde med stackarna som råkade ut för hans framfart & våld. Så var det då dax för honom själv att gifta sig & nervositeten inför hans egen svensexa blev olidlig ju närmare det började dra ihop sig för den stora dagen, eftersom han själv var medveten om att han skulle få igen för ALLT med råge... Dagarna gick, men näe... ingen kidnappning... Hans flickvän drogs ut på en störtkul möhippa med tjejgänget, men grabbarna lyste med sin frånvaro... Så kom bröllopsdagen & fortfarande var svensexan som bortblåst! Ceremonin i kyrkan var vacker, bröllopsmiddagen & festen helt fantastisk, för att inte tala om bröllopsnatten som tillbringades i en bröllopssvit på ett flashigt hotell i grannstaden. Så på bröllopsnattens morgon knackar det tidigt på hotellsvitens dörr, och hans nyblivna fru släpar sig upp & öppnar dörren. Där står en butler med en frukostvagn & hon tittar frågande på sin man & undrar om han har beställt frukost & väckning kl 07.00 på morgonen?! Han svarar lika frågande näe, samtidigt som hans två bästa polare & tillika bestman´s kryper fram under dubbelsängen & säger: Det har vi gjort!!! Ridå!

/ armywoman

Svensexor skall vara kul.. men givetvis ha ett litet inslag av förnedring, dock litet..

Den bästa jag varit på hittills var jag bestman på :P

Dagen började med att individen i fråga bryskt buntades ihop till ett gaffatejpat paket till stor glädje för den stundande möhippan som fanns i närheten. Därefter vidtog transport till en rondell ca 5km från stadens centrum där ett liiiitet liiitet tält stod. I tältet fanns det:

1st Stringtrosor

1st ruskigt tajt topp

1st Minimal, tajt, vit, kort kort kjol

1st Flaska Bacardi

1st Kuvert.

Offret kläddes av och klämdes in i tältet...

Sedan var det väääälidgt lugnt ett tag till tältet började röra på sig ungefär som att någon klädde på sig, eller snarar försökte klä på sig där inne. I kuveret kunde man för övrigt läsa.

"Är du inte frukostmatsalen på hotell X inom 15 minuter kommer X Pappa (som är polis) att gå ut på radion att sjukhuset ringt att någon från akutpsyk rymt med följande signalement och klädsel" (offret var väl medveten om att detta var en klart verklig möjlighet med tanke på olika tidigare händelser)

Efter det vidtog en snabb och ganska stressad löpning genom vår stad en trevlig lördagsmorgon. Många flanörer fick sig ett skratt..

Väl framme på hotellet åts det frukost, offret kläddes i Röda Byxor, Wall Street skjorta, Clubblazer, scarf, vita loofers samt Vega mössa. Sedan transport för samtliga till lokala segelklubben där ett antal segelbåtar (laser vill jag minnas) låg och väntade. Våtdräkt på och regatta hela förmiddagen, och kom inte och säga att tävlingsinstinkt och prestige inte existerar i goda vänners lag.

Därefter transport till lokala kallbadhuset för hyrd bastu, öl, champagen och massa annat.

Sedan ut till en lokal på en udde där middag var uppdukad. Offret var nu mäkta nöjd men var orolig för mitt och en kompis ständiga tittande på klockan. Det var i detta läge och under den långa planeringen klart uttalat att "Ja vill fan inte ha strippa".. Nåväl vi reser oss upp, jag ger kompisen 2000 i cash och pekar mot dörren, och han piper ut. Samtidigt appliceras "offret" till lämplig stol medelst stora starka karlar samt handfängsel, han strippas och sitter med ögonbindel i "birthsuit" (det var kallt, uppenbarligen :blink: ) Musiken dånar på och in dundrar två strippor, offret som inte ser något är duktigt vansinnig (något om ett löfte om inga strippor till sin blivande fru) När massa juck osv skett så tas offrets hand och sätts i skrevet på ena strippan. Sekunderna senare slits ögonbinden av och han inser att det som buktar i hans hand är inget annat utrustningen på en av hans bästa vänner för dagen rejält "transad" med kjol, lösbyst m.m.

Därefter vidtog grappa/whiskey/öl/gin tonic drickande enligt normal rutin. På det hela taget en bra svensexa där alla hade kul, där offret förnedrades en smula och där vi lyckades bryta vårt "stripplöfte" samtidigt som samtliga av manligt kön i bekantskapskretsen slapp sova på soffan kommande veckan på grund av ovilja från möhippan.

GMY

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...