Jump to content

Vådaskott

Skuggan

Recommended Posts

Guest Lord Good

Jag har varit vittne till ett antal vådaskott, men jag tror inte något av dem har rapporterats uppåt. Så jag tror att mörkertalet är stort vad häller antal vådaskott utan skada.

Guest Lt. payne

Jag har själv blivit anmäld för ett vådaskott.Det blev resultatet

av en tvådygns-övning med ca. 1 timmes sömn.

Klantigt av mej jag vet,men vem var den största klanten?

Jag eller Övningsledaren som avslutade övningen med en skarpskjutning?

Jag försöker inte smita från mitt ansvar,bara tala om orsaken.

I mitt förra kompani gick ett vådaskott i skjutvallen när vi andra skulle lyfta ner tavlorna.Det var en av de äldre herrarna

som tyckte att han skulle göra patron ur en gång till för säkerhets skull!!

Vi hadde ett Skarp Vådaskott... En av ärkelökarna tyckte inte att det var någon idée att ta ut magasinet vid patron ur, varvid ett skott brinner av upp i trädtopparna...

Han fick träna Patron ur resten av den kvällen...

Finns det inte regler för anmälan av vådaskott?

Inte för att man kommer undvika det MER för att man får en veckas löneavdrag eller kasernförbud, men jag undrar bara ang. Lordens inlägg.

Finns det inte regler för anmälan av vådaskott?

Inte för att man kommer undvika det MER för att man får en veckas löneavdrag eller kasernförbud, men jag undrar bara ang. Lordens inlägg.

Alla tillbud och olycksfall ska rapporteras enligt FM-rutiner. Det finns särskillda blanketter för detta.

Ingen blir hängd för ett tillbud, utan informationen används för att stärka upp säkerhetsinstruktionerna.

Casca

En kompis som ligger inne på K3 nu (ryckte in i augusti) berättade att tre pers där råkat skjuta sig själva. 2 av dem då de skulle hölstra sina pistoler, den tredje då han skulle lägga ifrån sig sin Ak 5:a.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...