Nifelhel Posted September 16, 2002 Report Share Posted September 16, 2002 Har en polare som jobbar på Landvetter flygplats. Han berättade för mig att i fredags landade en svensk "herca" på flygplatsen. Den kom, via tyskland, ifrån ett speciellt land. Av steg ca 45 killar iklädda civila byxor och smockjackor. Personalen på flygplats fick stränga order om att dem fick inte titta på folket som steg av. Undrar vilka det var?? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Har för mig att de hemliga gubbarna kom hem från det hemliga landet för ett bra tag sen. Har de vart iväg igen, månntro? Vad är en smockjacka?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Hmmm.. Afganistan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Har för mig att de hemliga gubbarna kom hem från det hemliga landet för ett bra tag sen. Har de vart iväg igen, månntro? Vad är en smockjacka?? En smock: http://www.militaryshop.se/bilder/05/05-44-20.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Haha, nä de mig en bra berättelse. För att rikets säkerhet skall upprätthållas så slutar vi spekulera här och nu En gång gjorde en journalist på en av kvällstidningarna en fruktansvärd miss, om det är vad jag tror så är det pinsamt, men det tänker jag inte berätta om ändå så strunt samma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silen Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 En fråga bara: Varför skulle de vara så j-a dumma att de landade på Landvetter? Finns det något som helst skäl till det? Måste ju gå att välja ett annat (gärna militärt) mindre flygfält för det. För det finns ju fält som kan ta hercor på andra platser, eller skulle de bara ut och glassa i Gbg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Brukar Försvaret inte i allmänhet använda Säve flygplats i stället för Landvetter när de besöker Sveriges framsida? Eller gäller det bara inrikesflyg? Säve är ju mindre och det är väl fortfarande en delvis militär flygplats???? "En gång gjorde en journalist på en av kvällstidningarna en fruktansvärd miss" En gång...... Hmmmm... Vad då, skrev han något som faktiskt kunde liknas vid riktig journalistik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted September 17, 2002 Author Report Share Posted September 17, 2002 "En gång gjorde en journalist på en av kvällstidningarna en fruktansvärd miss" En gång...... Hmmmm... Vad då, skrev han något som faktiskt kunde liknas vid riktig journalistik? Haha getN: "Haha, nä de mig en bra berättelse." Faktum är att jag har ingen anledning att misstro honom, han var på plats och detta var vad som hände. SSG?!?! tror inte det, dock var det nog snarare Fskj... Silen: "En fråga bara: Varför skulle de vara så j-a dumma att de landade på Landvetter? Finns det något som helst skäl till det? Måste ju gå att välja ett annat (gärna militärt) mindre flygfält för det." Förvänta dig det oväntade... Om du förväntas smyga in igenom bakdörren, knalla då hellre in genom framdörren..där ingen förväntar sig att du skall komma ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silen Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Jo Nifelhel så tänkte jag också. Men sen när de bett folk glömma vad det sett kändes det mer som FBU/u eller nåt... ;) Det var lite för James Bond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Skulle nog tro att det var en grupp militärer från som varit på mission någonstans och av någon anledning landade på Landvetter. Det vore ju inte första gången som något som egentligen inte är så hemligt uppfattas av utomstående som extremt hemligt eftersom man inte har insyn i vad det egentligen är. Sedan har ju ofta en fjäder en tendens att bli en hel fågel ibland… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Förvänta dig det oväntade... Om du förväntas smyga in igenom bakdörren, knalla då hellre in genom framdörren..där ingen förväntar sig att du skall komma ;) Har hört att riktiga män inte smyger in genom dörren, dom tar fönstret! Eller ännu hellre "ETT hål i väggen"! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted September 18, 2002 Author Report Share Posted September 18, 2002 Jo Nifelhel så tänkte jag också. Men sen när de bett folk glömma vad det sett kändes det mer som FBU/u eller nåt... ;) Det var lite för James Bond Ööhh?!?! jag sa inget om att dem bad dem att glömma vad dem hade sett.... Dem blev helt enkelt tillsagda att inte titta. Skit samma skulle aldrig ha sagt något :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted September 18, 2002 Author Report Share Posted September 18, 2002 Förvänta dig det oväntade... Om du förväntas smyga in igenom bakdörren, knalla då hellre in genom framdörren..där ingen förväntar sig att du skall komma ;) Har hört att riktiga män inte smyger in genom dörren, dom tar fönstret! Eller ännu hellre "ETT hål i väggen"! ;) Gott!! Äntligen något som har förstått 10kg deg= stort hål :cool: @ Isgubbe: FRA är rätt så blinda, men dem hör j*vligt bra ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Verkligheten överträffar ofta sagan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.