Guest Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Boka TV-soffan! Köp videoband! På fredag visar TV4 "Patton-pansargeneralen". http://us.imdb.com/Title?0066206 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsson Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Prisad vare Guds lov! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Härligt, det var evigheter sen jag såg den… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Va bra jag har inte sett den nån gång, saknar dock också kellys hjältar som jag inte heller sett Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Va bra jag har inte sett den nån gång, saknar dock också kellys hjältar som jag inte heller sett Då har du verkligen missat något. Släng ett öga på Kanonerna på Navarone, Styrka 10 från Navarone, 12 fördömda män och varför inte Sju vågade livet (Västern)...Så har du klassiker som heter duga att titta på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SADDO Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 VAFALLS, har du inte sett Kellys hjältar? Det borde ligga i alla MÖP:ars högsta intresse att se denna underbara film. GÖR OM, GÖR RÄTT! Danne(som har sett Kellys hjältar 35 ggr) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 25, 2002 Report Share Posted July 25, 2002 Tror jag saknar dom klassiska filmerna, styrka 10 från Navarone har jag heller inte sett likadant med kanonerna på Navarone som jag bara sett halva av, 7 vågade livet är väl inte direkt nån krigsfilm men iallafall så har jag inte sett den heller men 12 fördömda män eller "the dirty dozen" som den heter på engelska har jag faktiskt inspelad sen några år tillbaka och sen så har jag också örnnästet där man får se en tysk helikopter som givetvis fanns under avk Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted July 27, 2002 Report Share Posted July 27, 2002 Skulle bara rekommendera filmen Tora! Tora! Tora! Den enda riktiga Pearl Harbor filmen till skillnad från Disney spektaklet i fjol. Här har man ansträngt sig för att göra den så historisk korrekt som möjligt samt låtit Japanerna göra de japanska scenerna. Man lägger större delen av filmen att visa händelserna innan anfallet. Sedan är det även ett plus att man har riktiga plan (ganska många tom) och inga CGI plan. Inte heller har man tagit med massa stora hollywoodskådespelare som ägnar tid till att se snygga ut på duken utan mer karaktärsskådespelare. Hur som helst en riktigt bra krigsfilm och historielektion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xteam Posted October 1, 2003 Report Share Posted October 1, 2003 Rekommenderar ett besök på elgiganten, hittade Patton på DVD för ynka 89:- där idag. Köpte givetvis direkt. xteam Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted October 1, 2003 Report Share Posted October 1, 2003 Måste återkomma nu och säga stolt att jag nu är ägare till Kellys Hjältar, Bron över Remagen, Kanonerna på navarone, Hjältarna från Telemarken,Attack,Patton,Bron över floden Kwai,Talvisota,Rukajärven Tie, Stalingrad och Operation Burma Är det någon mer jag behöver för att anses vara hardcore fan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted October 1, 2003 Report Share Posted October 1, 2003 kom hem en sen natt för ett par år sen. slog på tven, som var inställd på TCM, där "kellys hjältar" började. ok jag kollar väl på den tänkte jag. filmen tog slut och jag tänkte sova, då började "12 fördömda män", ok då får jag väl kolla den också, tänkte jag och plockade fram ett paket druvsockerdryck. när den filmen var klar, gick örnnästet igång, så även min kaffebryggare. efter dessa tre filmer var slut hade solen gått upp, jag drog ur telefonen, stängde av mobilen och föll i sängen som en klubbad säl. vaknade runt kl tre på dagen av ett intensivt ringade på ytterdörren. min dåvarande flickvän som jag skulle ha hämtat på hennes jobb kl tolv, ville inte höra på mina ursäkter om plödsligt uppkommen sömnsjuka. efter att ha erkänt, att jag hade sett på en massa krigsfilm hela natten lång, fick jag mitt straff, jag fick köpa "pretty women" och se den med min flickvän, ca två ggr i veckan tre månader framåt. den video kassetten gick sönder, samma dag som hon gjorde slut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted October 1, 2003 Report Share Posted October 1, 2003 TCM är en guldgruva. Periodvis kan det vara en del bottennapp, men för det mesta är det bra film som sänds. Om ni inte har den - skaffa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sillen Posted October 1, 2003 Report Share Posted October 1, 2003 Skulle behöva ta och skaffa parabol istället för den ruttna kabel-tv:n jag har nu. Har varken TCM, Discovery eller TV8. Inte kan man beställa till dem heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted October 2, 2003 Report Share Posted October 2, 2003 @The Mistaken, jepp du måste ha Järnkorset också, en j-a bra film helt enkelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklassthlm Posted October 3, 2003 Report Share Posted October 3, 2003 men hallå, "Patton pansargeneralen" måste ju vara den sämsta krigsfilm någonsin. De använder ju för h*****e gamla M48 or som pantrar o tigrar. Nä fy f**n amerikansk "gung ho" skit. Men Kellys hjältar är ju en riktig guld rulle däremot, "Den längsta dagen" är ju helt super den med, "Den tunna röda linjen", Hamburger hill", "vinterkriget", "Das Boot" osv är ju alla helt oöverträffliga. /Niklas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greenment Posted October 3, 2003 Report Share Posted October 3, 2003 är TCM samma kanal som Hallmark eller är det helt olika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted October 4, 2003 Report Share Posted October 4, 2003 @Skunken: Ja det är olika TCM = Hallmark = Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.