Jump to content

Patton

Guest

Recommended Posts

Va bra jag har inte sett den nån gång, saknar dock också kellys hjältar som jag inte heller sett

Då har du verkligen missat något.

Släng ett öga på Kanonerna på Navarone, Styrka 10 från Navarone, 12 fördömda män och varför inte Sju vågade livet (Västern)...Så har du klassiker som heter duga att titta på.

Tror jag saknar dom klassiska filmerna, styrka 10 från Navarone har jag heller inte sett likadant med kanonerna på Navarone som jag bara sett halva av, 7 vågade livet är väl inte direkt nån krigsfilm men iallafall så har jag inte sett den heller men 12 fördömda män eller "the dirty dozen" som den heter på engelska har jag faktiskt inspelad sen några år tillbaka och sen så har jag också örnnästet där man får se en tysk helikopter som givetvis fanns under avk

Skulle bara rekommendera filmen

Tora! Tora! Tora!

Den enda riktiga Pearl Harbor filmen till skillnad från Disney spektaklet i fjol. Här har man ansträngt sig för att göra den så historisk korrekt som möjligt samt låtit Japanerna göra de japanska scenerna. Man lägger större delen av filmen att visa händelserna innan anfallet.

Sedan är det även ett plus att man har riktiga plan (ganska många tom) och inga CGI plan. Inte heller har man tagit med massa stora hollywoodskådespelare som ägnar tid till att se snygga ut på duken utan mer karaktärsskådespelare.

Hur som helst en riktigt bra krigsfilm och historielektion.

• 1 year later...

Måste återkomma nu och säga stolt :D att jag nu är ägare till Kellys Hjältar, Bron över Remagen, Kanonerna på navarone, Hjältarna från Telemarken,Attack,Patton,Bron över floden Kwai,Talvisota,Rukajärven Tie, Stalingrad och Operation Burma

Är det någon mer jag behöver för att anses vara hardcore fan? :D

kom hem en sen natt för ett par år sen.

slog på tven, som var inställd på TCM, där "kellys hjältar" började.

ok jag kollar väl på den tänkte jag.

filmen tog slut och jag tänkte sova, då började "12 fördömda män", ok då får jag väl kolla den också,

tänkte jag och plockade fram ett paket druvsockerdryck.

när den filmen var klar, gick örnnästet igång, så även min kaffebryggare.

efter dessa tre filmer var slut hade solen gått upp, jag drog ur telefonen, stängde av mobilen och föll i sängen som en klubbad säl.

vaknade runt kl tre på dagen av ett intensivt ringade på ytterdörren.

min dåvarande flickvän som jag skulle ha hämtat på hennes jobb kl tolv, ville inte höra på mina ursäkter om plödsligt uppkommen sömnsjuka.

efter att ha erkänt, att jag hade sett på en massa krigsfilm hela natten lång, fick jag mitt straff, jag fick köpa "pretty women" och se den med min flickvän, ca två ggr i veckan tre månader framåt. :((

den video kassetten gick sönder, samma dag som hon gjorde slut. :D:D

men hallå, "Patton pansargeneralen" måste ju vara den sämsta krigsfilm någonsin. De använder ju för h*****e gamla M48 or som pantrar o tigrar. Nä fy f**n amerikansk "gung ho" skit.

Men Kellys hjältar är ju en riktig guld rulle däremot, "Den längsta dagen" är ju helt super den med, "Den tunna röda linjen", Hamburger hill", "vinterkriget", "Das Boot" osv är ju alla helt oöverträffliga.

/Niklas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...