Jump to content

P6 märke

Karl_XI

Recommended Posts

Ännu en gång behöver jag er hjälp!

Vi ska göra lite nya märken på högskolan i Kristianstad!

Efter som denna nu är belägen på P6 gammla områda tänkte jag att jag kanske kunde göra något av det, mest för att behålla arvet. Annars kommer vi att få en mesig liten unge (ja, jag pluggar till lärare) och sånt pallar jag inte med, ska det vara märke ska det minsjäl vara ordentligt. Så är det någon som har det så får nu gärna dela med er!!

Tack på förhand!

MvH K.A.

Ännu en gång behöver jag er hjälp!

Vi ska göra lite nya märken på högskolan i Kristianstad!

Efter som denna nu är belägen på P6 gammla områda tänkte jag att jag kanske kunde göra något av det, mest för att behålla arvet. Annars kommer vi att få en mesig liten unge (ja, jag pluggar till lärare) och sånt pallar jag inte med, ska det vara märke ska det minsjäl vara ordentligt. Så är det någon som har det så får nu gärna dela med er!!

Tack på förhand!

MvH K.A.

Jag ligger på en hel del gamla kompaini märken från p6 kan detta vara till hjälp månne :clap:

Jag ligger på en hel del gamla kompaini märken från p6 kan detta vara till hjälp månne :=o

Det hade varit underbart!! Då har man lite att välja mellan!

MVH K.A.

Ska kolla vilka jag har och återkommer, tror jag har från alla förutom srvkomp.

:/

OT-varning...

Har för mig att P2 märket såg ut så här?

P2..gif

Svart grip och tio standar (ej fanor).

Edit:

Kollade lite närmare och svart grip hade tydligen P2 under perioden 1994-98 då garnisonen hette Skånska Dragonbrigaden, PB8.

Från annat forum:

P2 Kungl.Skånska dragonregementet hade sina rötter i kavalleriet. Följdriktigt förde P2 ett standar: