Jump to content

Alfakassan - Fogelström

Fogelström

Recommended Posts

Äntligen! Idag sade en person på Alfakassan att jag kommer få ett beslut om ersättning denna veckan och om det går igenom, pengar nästa vecka.

Jag har bara väntat sen i november på stålar, tacksåmycket.

Jag har jobbat sammanlagt tio månader UTÖVER att gå i skolan och alltså börjat betala tillbaka lite av det jag är skyldig samhället. Jag har jobbat sex månaders sommarjobb och betalat skatt. Jag har varit med i SEKO's a-kassa under ett år(sen att de inte sa till mig att det var meningslöst eftersom jag ändå inte skulle jobba tillräckligt många procent för att kunna få ersättning senare är en helt annan historia). Jag har gjort skit-praktik i sex månader för att jag ryckte in så sent efter skolan och fått ut 2000:- i månaden för ett heltidsjobb från kommunen. EFTER skatt. Just, jag skattade på skattepengar. Jag har gjort värnplikten och tjänstgjort skarpt i bevakningen av för rikets säkerhet viktiga objekt i sju månader för - i förhållande till arbetsinsatsen - skitlön. Jag har varit anmäld arbetssökande min karens på 90 dagar gott och väl. Nästan tre månader senare får jag mina första pengar. KANSKE.

Däremot. En person som aldrig lyft ett finger på vad som kan liknas ett arbete och som misslyckas, skolkar, flunkar prov och får gå om gymnasiet ett år....

...får sina pengar rakt ner i fickan, 90 dagar efter han har slutat skolan.

Det finns liksom inga små animerade figurer som beskriver min frustration. :huh::baskerFN: räcker inte riktigt till för att klä känslorna.

Statliga myndigheter... :rockon::wub:

Slut gnäll. Frågor?

Haha, Alfakassan. Jo den har man ju varit i onåd med. Skulle tro att det vore lättare att få tag i en Svenska freds - medlem i främlingslegionen än någon på Alfakassan. Tog bedömt 2500 samtal per svar.

:lol::clap:

Och vilken utb. får man för äktenskapsbrott?

Det är spännande att ha med myndigheter att gör, men dom har det inte lätt alltid.

Jag skadade mina glasögon på en Hv övning, alltså försäkrings historia, skickar papperna till berörd person MEN det var bara en månad kvar innan personen skulle gå i pension och förbandet skulle läggas ned.

Hmm, verkar inte så konstigt, eller. :surprise:

Personen hinner inte handlägga ärendet, efter nedläggningen så skickas arbetsuppgifterna till en ort och papperna till en annan.

Och var ska dom börja leta? :huh:

Vad har jag lärt mig, TA KOPIER PÅ ALLT SOM SKICKAS TILL MYNDIGHETER. :banghead:

Damerna som försöker hjälpa till är fantastiskt trevliga och gör vad dom kan. :wub:

Jag har själv bråkat med Alfakassan åtskilliga gånger, alla mina problem löste sig dock så fort jag sade att deras flathet var oaceptabel och att jag skulle prata med en vän på aftonbladet(ondskefull lögn) :baskerFN:

Nu är jag arbetslös igen sedan en månad tillbaka och kontaktade Alfa för ungefär 2 veckor sen, allt gled som på räls, bara man kommit in i deras system så verkar allting funka.

• 2 weeks later...

Update: 06-02-23 Överföring "Förskott" 5 681,00

Det satt långt inne (skulle fått pengar förra veckan ELLER ABSOLUT SENAST idag, men fick det inte, ringde, killen där sa "men vafan, det här ska jag lösa, jag ringer dig efter lunchen så gör jag en direktinbetalning") men nu har jag fått stålar jag skulle haft i januari om de skött sitt jobb....

/me is one happy camper :):banana:banana:clap::clap::clap::=o8-/:)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...