Darkwand Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6 Det är ju helt jävla IG att ha så dålig dokumentation att Alla helikoptrar har flygförbut inte en specifik modell som det brukar vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6 Det är ju helt jävla IG att ha så dålig dokumentation att Alla helikoptrar har flygförbut inte en specifik modell som det brukar vara. Egentligen är det ju personalen som har flygförbud, inte själva helikoptrarna, eftersom orsaken är att de tydligen har dålig koll på vilken status deras personliga utrustning har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.K Nilsson Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 Förmodligen blir det så när besättningar flyttar runt. När jag gjorde lumpen var JA-förarnas personliga utrustning uppföljd på kort som de hade på skåpen. Det var dock innan sekelskiftet. Men om man flyttar runt ofta så blir korten kvar på ett ställe, om man nu använder det systemet i helikopterflotiljen. Kanske någ helikopterputte kan upplysa oss? J.K Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowandslow Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 Jag tror att detta kommer att vara över ganska fort. Det hela handlar om en teknisk order som omfattar Fpl 39-förarnas hjälmar, vars serviceintervaller är betydligt mer omfattande än de hjälmar som vi använder. Våra hjälmar påverkas inte av denna ordern vilket säkerhetsmatrerielsteknikerna försöker få det till. Som jag har förstått det hela så är detta någon typ av missnöjesaktion från Säkerhetsmatrerielsteknikerna (säkmat) som anser att de är för få. Vi får se var det slutar... Detta var det sista vi behövde just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 (edited) Om man läser SHKs haverirapporter från olika militära helikopterolyckor se påpekas det i väldigt många fall att kontrollen/dokumentationen av besättningarnas personliga utrustning är mer eller mindre gravt eftersatt. edit: gramatik Edited February 4, 2006 by fu. vikström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 Och att den flygande personalen använder sig utav icke godkänd mtrl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.K Nilsson Posted February 5, 2006 Report Share Posted February 5, 2006 Bestämmelser rörande flygmateriell och i synnerhet säkerhetsmateriell skall vi inte fuska med. Ta tio djupa andetag achilleos och tryck tillbaka förartankarna nu. J.K Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaVeN Posted February 10, 2006 Report Share Posted February 10, 2006 (edited) Flygverksamheten återupptagen Edited February 10, 2006 by RaVeN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.