facit Posted February 2, 2006 Report Share Posted February 2, 2006 Hej. Denna tråd har två syften. Dels att få svar på en fråga och dels och höra om andra har liknande upplevelser. Efter en läkarundersökningen får du ett svar som är lika tydligt som grekiska. Min far var o röntgade hjärta och lungor. Han fick ett skrivet svar: Aningen avplanade diafragmavalv förenligt med KOL. Inga aktuella parenchymförändingar. De sa att det var inte så farligt, men det var allt han fick som svar. Hade varit intressant o veta lite mer än bara att det är OK. Hehe... undrar om andra fått några kryptiska svar som denna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Mina bröstsmärtor och andningsproblem med följande ångest och panik ledde mig till akuten där jag fick svaret (8 timmar senare): Revbensinflammation, åk hem och ta en alvedon.. Blev inte ens sjukskriven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kronvrak Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Han fick ett skrivet svar: Aningen avplanade diafragmavalv förenligt med KOL. Inga aktuella parenchymförändingar. Helt vansinnigt att få hem ett sådant medelande utan någon förklaring så kontakta läkaren och be om en förklaring. Nu ska jag göra något som jag inte borde då jag inte är läkare men det jag tycker det är intressant att försöka tyda sådana här saker. Det är alltså inte 100% säkert att det blir rätt. En tolkning, han har lite försämrad lungkapasitet (Avplanat diafragmavalv) som härrör från KOL (Googla rökare och KOL.) men inga aktuella förändringar i vävnaden/mjukdelarna dvs lungorna. Ännu mer kortfattat. Han har lite nedsatt andningsfunktion men de hittade ingen cancer i lungorna. OBS!-->Om jag har tolkat det rätt. <--OBS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Jag är inte heller läkare, men med de få kunskaper jag fått hittills är Kronvrak nog rätt nära vad dom försöker skriva. @ Facit. Fick din far kontakta mottagningen för att få en förklaring? Eller fick han det skriftliga resultatet samtidigt som läkaren berättade att det inte var farligt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asclepius Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 En tolkning, han har lite försämrad lungkapasitet (Avplanat diafragmavalv) som härrör från KOL (Googla rökare och KOL.) men inga aktuella förändringar i vävnaden/mjukdelarna dvs lungorna. Ännu mer kortfattat. Han har lite nedsatt andningsfunktion men de hittade ingen cancer i lungorna. OBS!-->Om jag har tolkat det rätt. <--OBS! Stämmer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lättöl Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Sjukdomar i ögat och närliggande organ, myopi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinnes Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 "Du har cancer!" Min kära läkarstuderande brors svar på allt när han började tröttna på att morsan frågade honom om allt från ont i lilltån till sårskorpor efter tre veckors studier... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Följande ordlista kan användas: Medicinsk ordlista Sök på "del av begrepp" så hittar man förklaringen (vissa ord stavas annorlunda). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Jag kan varmt rekommendera "Medicinska Ord - Det medicinska språket: begrepp, definitioner, termer" av Bengt Lundh och Jörgen Malmquist. Hittills finns det bara ett ord jag inte hittat i den som jag velat slå upp under föreläsningar och dylikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
C 2.a pjäs Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Inga roliga haranger men väl en kul medicinsk anekdot: i lumpen hade jag en hiskelig hosta och läkaren skrev ut ett recept hostmedusin "på känn". Väl hemkommen från övningen kunde ingen lindring av hostan märkas varför den lokala vårdcentralen uppsöktes och hostmedicinen uppvisades för farbror doktorn. Som läste på etiketten, tittade på mig, läste på etiketten och frågade om min vikt. "En hundra pannor" blev mitt svar. "Jaha" sade den vänliga doktorn, "dosen är beräknad till en person som väger 40 kilo, tror f*n att det inte hjälper..." Militärläkaren hade förmodligen inte velat överdosera när han skrev ut hostmedicin "in blanco". :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blademaster Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Inga roliga haranger men väl en kul medicinsk anekdot: i lumpen hade jag en hiskelig hosta och läkaren skrev ut ett recept hostmedusin "på känn". Väl hemkommen från övningen kunde ingen lindring av hostan märkas varför den lokala vårdcentralen uppsöktes och hostmedicinen uppvisades för farbror doktorn. Som läste på etiketten, tittade på mig, läste på etiketten och frågade om min vikt. "En hundra pannor" blev mitt svar. "Jaha" sade den vänliga doktorn, "dosen är beräknad till en person som väger 40 kilo, tror f*n att det inte hjälper..." Militärläkaren hade förmodligen inte velat överdosera när han skrev ut hostmedicin "in blanco". :P Ingen harang här heller Jag pajade axeln och gick till läkaren, efter undersökning sjukskrev han mig + att jag fick remiss till röntgen. Han sa att jag skulle vila & inte belasta för mycket, samt att jag skule få gå till en sjukgymnast. Sjukgymnasten sa att jag skulle träna, och gav mig ett träningsprogram. Försingringskassans läkare skrev att jag inte va sjuk, och jag fick ingen sjukkassa på 2 mån. Efter röntgen visade det sig att det AC-ledsartrios skulle opereras. Fick stålar till slut, men hur kan en läkare jag aldrig träffat göra en korrekt bedömmning av min skada??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvira Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 I fjol vid den här tiden så upptäckte jag en knöl i mitt högra bröst. Eftersom jag har opererat bort knölar tidigare, ofarliga (tack å lov), så var jag ganska snabb på att uppsöka VC (Vårdcentralen). Läkaren på VC klämde och såg minst sagt bekymrad ut. Han satte sig ner och skrev nåt på datorn. När han skrivit klart så printade han ut det. Han satte pappret i ett kuvert och räckte över det till mig. Jag såg ut som ett frågetecken. Då sa han: ”Du är ju van vid sånt här, öppna kuvertet hemma och läs vad du sen ska göra”. Jag såg fortfarande ut som ett livslevande frågetecken, men gjorde som läkaren sa. Väl hemma så läser jag att jag ska ringa in remissen till Kirurgiska kliniken och till Mammografin. Läser remissen och ser att läkaren skrivit: Cancer hö mammi. Det snurrar i huvudet och jag känner mig alldeles knäsvag. Ringer till Kir.kliniken och läser upp remissen. Då tar det hus i h-vete. Sköterskan blir stormtokig över att läkaren överlåtit hans jobb åt mig. Vilket jag också tyckte kändes väldigt olustigt. Bara att läsa cancer gör ju att man per automatik mår dåligt. I alla fall, det dröjde bara till dagen efter så hade jag en tid på kirurgen. De undersökte och kom fram till att en operation var nödvändig. Fick op datum den 14 feb. Det var jobbiga dagar inför operationen, de hemska BC -tankarna (Bröstcancer) riktigt tog över. Efter operationen så fick jag det glädjande beskedet att det INTE var cancer. Lyckan var total. Behöver jag tala om att både jag och sköterskan gjorde en gemensam anmälan mot läkaren på VC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Efter två veckors sängliggande med kraftigt tilltagande smärta i höger skinka/lår/vad och bortdomnad fot uppsökte jag akuten. AT-läkare NN dök upp efter 7 timmar och rabblade nåt om "Kanske ett litet diskbråck, går över av sig själv men gör väldigt ont, ät piller bla. bla. bla" Hemfärd med Panodil/Diklofenak/Tramadol-cocktail, allt som allt ca 30 tabletter per dygn. Smärtan avtog första dygnet innan kroppen vande sig vid drogerna. Ytterligare värre smärta, vilket resulterade i ambulansfärd till akuten en vecka efter förra besöket. 3 ampuller morfin + lustgas innan ambulanspersonalen lyckades få in mig i droskan. Efter ett antal timmar dyker samma AT-läkare upp som "undersökt" mig en vecka tidigare och börjar rapa upp samma ord som då. Lät som han läste i nåt manus... "Kanske ett litet diskbråck, går över av sig själv men gör väldigt ont, ät piller bla. bla. bla" Kände att han var på väg att skicka hem mig igen och reagerade med att idiotförklara honom och vägrade lämna stället. "Jag ska kolla med min bak-jour", blev svaret. Två timmar senare får jag besked att jag ska upp på ortoped vårdavd och passera vanlig röntgen på vägen dit. Röntgen visar givetvis ingenting eftersom ingen fraktur fanns. Ligger från sön till tors på avd med ökad och ökad morfindos innan avd.läkaren får för sig att MagnetRöntgen kanske vore en bra idé... "Men förvänta dig inget, vi har 25 veckors väntetid." 3 timmar senare var jag på väg till MR med en jäkla fart, någon hade tydligen varit så vänlig och avstått sin lunchrast för att Magnetisera stackars mig... Ett par timmar efter MR kommer en något blek avd.läkare in till mig och säger: "Jag har fått svar från MR och det ser inte så bra ut. Du har ett mycket kraftigt diskbråck som MÅSTE opereras akut. Jag beställer tid omedelbart och det blir transport till Sjukhuset i xxxxxxxxx. Vi gör inga såna operationer här..." Skalpellen stacks in 051121 och idag känner jag mig hyfsat återställd, inga direkta problem jämfört med tidigare. Vad har jag lärt mig av detta??? Jo, den som är snäll och tror blint på vad läkaren hittar på får ha ont jävligt länge... Om du däremot som fullständig amatör börjar ifrågasätta din läkares utbildning/kunskap och intelligens så KANSKE du har tur att få hjälp, om du inte istället blir utslängd... Har fått se båda sidor av den svenska sjukvården, dels den som alla pratar om att man blir så fruktansvärt nonchalant och dåligt bemött, och senare den oerhört proffsiga och satsa-110%-sjukvården när väl larmet hade gått. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skaya Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Rent utsagt: fördjävliga historier att läsa. Översittarläkare med sin jargong. Kanske dags att klippa egot och fatta att man är där för patientens skull och inte tvärtom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 ...Fick stålar till slut, men hur kan en läkare jag aldrig träffat göra en korrekt bedömmning av min skada??? Vid ett tillfälle skällde jag ut en tjänsteman på försäkringskassan. Mycket dumt av mig eftersom det inte var hennes fel, men jag blev så förbannad att jag inte kunde stoppa när jag väl kommit igång. Jag brukar kunna hålla mig kall i liknande lägen, kanske bara med en sarkasm eller så. Anledningen var densamma som din. Jag frågade hur han kunde bedöma mig utan att träffa mig, och hur han kunde underkänna min läkares arbete utan att ha varit närvarande. "Jaaaeee, så är reglerna". Jag frågade om inte FK-läkaren åtminstone kunde ringa upp mig eller min läkare. "neeej, så gör vi inte." FK-läkarna sitter alltså någonstans och friskförklarar patienter utan att träffa dom eller ens prata med dom, eller ens prata med läkaren som gjort bedömningen. "Skandal" är ett lite svagt ord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Hemfärd med panodil/Diklofenak/Tramadol-cocktail, allt som allt ca 30 tabletter per dygn.Det var en spännande cocktail, om man ska uttrycka sig diplomatiskt. Diklofenak används främst mot reumatoid smärta, mensvärk och kraftiga menstruationsblödningar. Sällan det används för annan smärtbehandling. Tramadol är en halvpotent opioid som främst används för att tillvänjnings- och beroenderisken är liten. Men att du skulle kommit upp i 30 tabletter per dygn med dessa preparat låter nästan lite mycket, om du nu inte hade lägsta styrkan på alla. Med 50mg dikolfenak, 50mg tramadol, 500mg panodil och maximal dygnsdos på alla tre borde du landa under 20 tabletter per dygn för att inte överdosera. "Skandal" är ett lite svagt ord. Utan att säga att det är så i ditt fall så finns det finns en anledning till att FK måste vara hårda i sina bedömningar. Anledningen är att det inte alls är ovanligt med läkare som sjukskriver folk på mer eller mindre lösa grunder, eller mot betalning. Det tycker jag är en bra mycket större skandal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Hemfärd med panodil/Diklofenak/Tramadol-cocktail, allt som allt ca 30 tabletter per dygn.Det var en spännande cocktail, om man ska uttrycka sig diplomatiskt. Diklofenak används främst mot reumatoid smärta, mensvärk och kraftiga menstruationsblödningar. Sällan det används för annan smärtbehandling. Tramadol är en halvpotent opioid som främst används för att tillvänjnings- och beroenderisken är liten. Men att du skulle kommit upp i 30 tabletter per dygn med dessa preparat låter nästan lite mycket, om du nu inte hade lägsta styrkan på alla. Med 50mg dikolfenak, 50mg tramadol, 500mg panodil och maximal dygnsdos på alla tre borde du landa under 20 tabletter per dygn för att inte överdosera. Jo en lustig mix var det nog allt... Sen kan det hända att jag i ett desperat aj-aj läge stoppade i mig någon eller ett par extra piller. Är inte Diklofenak ungefär detsamma som gamla Voltaren, dv.s smärtstillande/inflamationshämmande??... Är inte "rematoid smärta" liknande den nervsmärta som kan uppstå vid diskbråck (L5-S1) där Ischias är påverkad? Kan säga att Tramadol ÄR hyfsat addictive. Gick med ständig huvudvärk i flera veckor medan jag trappade ner på dosen. Morfinet märkte jag ingen effekt av annat än när jag fick det intravenöst. Nu klarar jag inte en starköl utan att bli snurrig... Utan piller förståss... Märkligt... Tittade på fass.se och fann bla. följande rekommenderade läkemedel vid diskbråck. Diklofenak M01AB05 Diklofenak T Actavis, Voltaren® Tramadol N02AX02 Tramadol STADA® Paracetamol N02BE01 Panodil® Då hade inte AT-läkaren fel i det iaf...men kanske mixen och mängden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Diklofenak används också mot gallsten. Dock är den tämligen inefektiv enligt mina erfarenheter. Fick rejäla problem med gallan under våren 2005, fick den diagnostiserad i september, fick remiss till kirurgen från vårdcentralen i oktober, beräknad väntetid 3 månader. Problemet var ju bara att min gallblåsa inte alls respekterade denna ordnade byråkratiska process utan den fortsatte men sina anfall lite när den ville, I början på oktober var det dags igen. Ambulansen som hittar vid det laget kör in mig och jag blir nästan akutopererad men det kom några olycksfall ivägen. Istället blev jag hemskickad med mera dikofenak. Som tur var hadde VC gett mig ketogan också. Den 24 oktober var det dags igen. en ketogan för att klara resan in och en bekant körde in mig. Återigen samma diklofenak men den här gången sa jag ifrån rejält och talade om hur ont det gör, då blev det mera ketogan istället samt observation, under det nästkommande dygnet fick jag minst 3 sprutor ketogan till. Nu började det äntligen göra lite mindre ont varpå de omedlebart ville sparka ut mig igen men jag vägrade rent ut sagt och sa att jag krävde att smärtan skulle ha upphört först. Då äntligen var det tydligen en läkare som fattade att jag fortfarande hadde ont. Dessutom såg mina blodvärden lite vissna ut eftersom jag inte hadde ätit på över ett dygn. Man äter helst inte när det gör så ont. Denna läkare fattade då beslutet att jag skulle vara kvar över natten samt satte upp mig på operatinslistan igen. Morgonen därpå kom ronden och nu hadde jag tur. Det var samma läkare som ville operera förra gången jag var inne. 6 timmar senare var det fixat. Allt frid och fröjd tror jag tills jag får ett brev från kirurgkliniken där de begär att jag ska kontakta dem omedelbart. Omdelbart var dessutom i fetstill så jag ringde på fläcken när jag fick brevet. Naturligtvis en telefonsvarare som talar om telefontider. Morr men jag ringde nästa dag på telefontiden och får då beskedet att man är åter den 13 januari. Detta resulterade i ett ganska irriterat mail från min sida där jag frågar varför de kräver omedelbar kontakt och sätter ut ett telfonnummer som det inte går att komma fram på på misnt två veckor till. Jag fick aldrig nått svar varför det var så bråttom men grunden till brevet var att man skulle kalla till ett förberedande samtal som ev kunde leda till den operation man gjorde två månader tidigare...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 Ja jösses... Vilken koll! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 En tung måndagsmorgon på jobbet börjar med att en skämtare drar undan den stol jag sömnigt försöker sätta mig i. * Knak * i ländryggen strax ovanför bäckenet. Efter nån timme börjar svullnaden och smärtan komma ordentligt, vilket starkt begränsar rörligheten... Det är bara att sjukskriva sig och ta taxi hem. Nån timme senare inser jag att jag nog ändå måste besöka farbror doktorn. Transport ordnas till en fin privatläkare specialicerad på just ryggar. Väl där kan jag knappt gå, och när jag kommer in till läkarn tar det mig utan överdrift minst 2 minuter att lägga mig på britsen. Allt medan läkarn står tyst och ser på. Läkarn börjar undersökningen med att kolla så jag kan röra på alla tår och så, - alltså verkar det ganska allvarligt. Sen säger han den numera klassiska repliken: -"Ja'a ru... Inga tunga lyft. Och böj på knäna." Det var faktiskt också allt han sa. Sen skrev han ut lite smärtstillande.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blademaster Posted February 3, 2006 Report Share Posted February 3, 2006 @ stefan f Hela min historia har resulterat i att Plus & Sverker har ställt en massa frågor som dom har tänkt å ta upp, då jag inte e den enda som har blivit drabbad, (jag fick hålla på med ett väldans mailande å leva fan). Min läkare som sjukskrev mig i första läget sa att han inte va ett dugg förvånad att det är så här i dagens sverige, fast vi betalar sociala avg m. edit, personalen på Försäkringskassan hade aldrig varit med om att en person inte ville va sjukskriven !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 ..."Skandal" är ett lite svagt ord. Utan att säga att det är så i ditt fall så finns det finns en anledning till att FK måste vara hårda i sina bedömningar. Anledningen är att det inte alls är ovanligt med läkare som sjukskriver folk på mer eller mindre lösa grunder, eller mot betalning. Det tycker jag är en bra mycket större skandal. Jag vet. Men då tycker jag att dom (FK) istället för att godtyckligt underkänna läkare och sjukskrivningar bör undersöka fallen. Som det är nu så säger dom bara "nej", med en enda motivering som lyder ungefär "arbetsför". Om dom är tveksamma så tycker jag att dom ska träffa patienterna. Det tycker inte jag är för mycket begärt. Och om det är läkare som för lätt sjukskriver så bör dom så småningom se mönster. Och det roliga är - om man ska överklaga ett beslut hos FK så får man gärna göra det... men - överklagandet utreds i första hand av handläggarnas kollegor. Är man inte nöjd så kan man i senare led gå vidare till Länsrätten. Men vem orkar hålla på, det finns förmodligen en anledning till att man vill/bör vara sjukskriven? FK vinner på utmattningstaktik. @ Blademaster. När kommer programmet? Och det var samma sak med min läkare. Hon bara skakade på huvudet och sa att så här funkar det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 Hade en period när jag var oerhört trött, sliten och hängig. Eftersom min mor samt två av mina bröder har problem med för låg ämnesomsättning så gick jag till Lundby sjukhus i göteborg för att testa mina värden. Det tog ett par veckor innan jag blev kallad till doktorn(kvacksalvaren) som flinade litet och sade att jag nog hade åldersproblem för min ämnesomsättning var det minsann inga fel på. Men, han skrev ut ett recept i alla fall och med detta knatade jag in på apoteket. Lämnade det i kassan och apotekaren försvann in bland hyllorna. Hon kom tillbaka med en röd flaska och när jag såg den så var jag bar tvungen att säga - "nä, det där kan inte vara rätt! Du måste ha läst fel på receptet!". Nejdå, hon visade mig på receptet att det stämde alldeles utmärkt med den produkt hon plockat fram. Ringde läkaren och frågade rent ut om han var galen. Jamen, sade han, om man har låg ämnesomsättning, kan man få mjäll! ??? Öhhh, jag hade ju inga problem med den! - Ja men om du får så är du ju förberedd! Jag visste helt enkelt inte vad jag skulle svara. Mållös! Det läkaren hade skrivit ut var en flaska Fungoral mjällschampoo! Har senare råkat ut för denna läkare på en av akutmottagningarna där han utan att överhuvudtaget kolla eller undersöka skrev ut recept på penicillin för bihåleinflammation. Seriöst? Nänä.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 Hade en period när jag var oerhört trött, sliten och hängig.Eftersom min mor samt två av mina bröder har problem med för låg ämnesomsättning så gick jag till Lundby sjukhus i göteborg för att testa mina värden. Det tog ett par veckor innan jag blev kallad till doktorn(kvacksalvaren) som flinade litet och sade att jag nog hade åldersproblem för min ämnesomsättning var det minsann inga fel på. Men, han skrev ut ett recept i alla fall och med detta knatade jag in på apoteket. Lämnade det i kassan och apotekaren försvann in bland hyllorna. Hon kom tillbaka med en röd flaska och när jag såg den så var jag bar tvungen att säga - "nä, det där kan inte vara rätt! Du måste ha läst fel på receptet!". Nejdå, hon visade mig på receptet att det stämde alldeles utmärkt med den produkt hon plockat fram. Ringde läkaren och frågade rent ut om han var galen. Jamen, sade han, om man har låg ämnesomsättning, kan man få mjäll! ??? Öhhh, jag hade ju inga problem med den! - Ja men om du får så är du ju förberedd! Jag visste helt enkelt inte vad jag skulle svara. Mållös! Det läkaren hade skrivit ut var en flaska Fungoral mjällschampoo! Har senare råkat ut för denna läkare på en av akutmottagningarna där han utan att överhuvudtaget kolla eller undersöka skrev ut recept på penicillin för bihåleinflammation. Seriöst? Nänä.... Mållös var ordet Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted February 4, 2006 Report Share Posted February 4, 2006 Nä men mjälllös Överklaganden inom försäkringskassan hanteras inte på samma grupp som beslutet fattades på. detta just på grund av jäv. Det hanteras vanligen istället av ett överordnat kontor inom det beslutande länet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted February 5, 2006 Report Share Posted February 5, 2006 Åhå. Ja, det verkar ju vettigare. Men det var inte så jag fick det förklarat för mig. Antingen fick jag en dålig förklaring, eller också förstod jag fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kylskåp Posted February 5, 2006 Report Share Posted February 5, 2006 Nä men mjälllös Överklaganden inom försäkringskassan hanteras inte på samma grupp som beslutet fattades på. detta just på grund av jäv. Det hanteras vanligen istället av ett överordnat kontor inom det beslutande länet. Åhå. Ja, det verkar ju vettigare. Men det var inte så jag fick det förklarat för mig. Antingen fick jag en dålig förklaring, eller också förstod jag fel. Eller så har en av er fått det officiella svaret och en fått det riktiga svaret. Känner fö en kompis som efter att ha kommit åt ett avgasrör med vaden i slutändan tack vare en "felbedömning" av en läkare fick operare bort en massa vävnad. Hur kan det finnas så mycket konstigt folk inom vården då dem både har höga intagningskrav och en krävande utbildning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
facit Posted February 5, 2006 Author Report Share Posted February 5, 2006 Tack för svaret grabbar!!! @stefanf Han fick det av läkaren, på plats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.