Jump to content

Göran Kropp

LRRP

Recommended Posts

En enligt mig stor människa och personlighet har avlidit. Göran Kropp avled under en klättringsexpedition  igår kväll i USA.

Jag tror inte att det är bara jag som har sett upp till denna man och tagit hans strapatser till minnes då det sett överjävligt ut, "Kan han så kan banne i mig jag". Då jag skrev detta till honom under en chatt på Expressen, så fick jag svaret : "Det är detta som gör att jag kan öka min motivation, att jag hjälper andra med sin"

Tack för hjälpen Göran.

Jag tänker inte skriva nåt med att han omkom då han gjorde det han älskade och att det är så det skall vara, för det tycker jag är skitsnack. Man vill och bör vara bland de som bryr sig om en vid ett sådant tillfälle.

slut.

Aj då..

Han var verkligen en förebild och inspiration - just för sin oerhörda vilja och förmåga att bita ihop!!

Kan inte säga mycket mer än att det var förbannat tråkigt, han hade mycket kvar att ge.

:(

Jag trodde inte riktigt på det när jag hörde det först. En sån person kan inte dö. Det visar att man inte är odödlig... hur erfaren man än är.

Man har ju sett ganska många program med honom på tv. Jag håller med om att man såg upp till honom. Tänkte att det där vill jag också göra. Han var fallskärmsjägare eller hur?

:( :( :(

Jag hörde ett rykte i lumpen om att Kropp var officer på IB12 i eksjö och när han skulle cyckla till Everst så bodde han i ett tält på övingsområdet i en månad, bara för att vänja sig.

Vet inte om det är sant men jävla karl var han i alla fall

ajdå.. missade jag.. har läst att anna lindh har operarat brösten, att marie fredriksson är sjuk.. men inget om göran (läser viserligen bara löpsedlar men iallafall) nähh det var väl tråkigt även om jag inte kan säga att han var någon idol direkt..

Men va ...!

Jag kom i kontakt med Göran förra året en gång när jag höll på med ett arbete om "Mod" i skolan, jag skickade ett mail till honom och frågade vad han ansågs att mod var.. En trevilgare kille får man leta efter..

vi syns i nangiala Göran.

ollevarm.

Det stämmer att Göran jobbat på I12.

Han bodde även i ett tält under en period.

Om det var för att vänja sig eller för att spara pengar vet jag inte, jag har hört båda varianterna.

Han hade även en unik träningsmetod.

När han gick och la sig ställde han väckaren slumpmässigt på en tid och när väckaren ringde gick han upp och sprang, det kunde vara kl. 03.00 eller kl. 05.47.

The Swede

Jag hörde ett rykte i lumpen om att Kropp var officer på IB12 i eksjö och när han skulle cyckla till Everst så bodde han i ett tält på övingsområdet i en månad, bara för att vänja sig.

Vet inte om det är sant men jävla karl var han i alla fall

Han var befäl på IB12 och han sov i ett tält ett tag. Pratade med en kille som haft honom under sin värnplikt, när han skulle kolla städningen så drog han ett finger i pissrännan och smakade av och sa:

- Det smakar salt, gör om!

Han ansågs vara lite knäpp då, men det var innan han blev känd...

En stor man har gått bort, han visade att inget är omöjligt...sen att han var från Jönköping gör inte saken sämre =)

Nä, usch!

jag känner mig tom.

Göran Kropp var den person som fick mig intresserad av äventyr och expeditioner. En mycket imponerande person har försvunnit.

"Få människor lever, men alla skall vi dö"

Göran var iaf en människa som levde!

*Tyst minut*

Träffade Göran Kropp på äventyrsmässan för 3 år sen när han precis hade givit ut sin bok 8000+. Jag pratade med honom en bra stund om FJS och han gav mig träningstips inför vpl, när jag sedan skulle gå därifrån kom han fram till mig och frågade om jag inte skulle köpa hans bok.

Jag hade inte några pengar på mig då, så killen ger mig en bok gratis och signerar den " Ps Jägarränderna går aldrig ur"

Fy fan kan inte tro det är sant :(

Verkligen, verkligen tragiskt.

Göran kommer alltid att vara en hjälte för mig, och han kommer alltid att vara Jante-människornas Satan.

Vila i frid Göran Kropp, ty du visade oss vad mod,vilja,uthållighet betyder.

Jag hoppas verkligen att det blir något program eller minnesbok om denne otrolige människa.

Kan bara hålla med alla andra om att det är tragiskt. Kropp kommer nog för vissa alltid vara en bra insperationskälla när det kommer till äventyr, tyvärr kommer de yngre inte få samma :(

Nä, fram för äventyr. Det är ett bra sätt att hedra Kropp...

Guest Lord Good
, när han skulle kolla städningen så drog han ett finger i pissrännan och smakade av och sa:

- Det smakar salt, gör om!

Hehe, gamla fingertricket! Man drar med ett finger och slickar av ett annat. Han hade humor också.

Det är ju tragiskt. Det är lika ofattbart som det är självklart.

Jag tror han visste att den här dagen skulle komma men det var det värt enligt han. Jag besökte en av hans föreläsningar där han berättade om hans plan att korsa atlanten och andra hav med kanot (eller om det var båt), såg verkligen fram emot att få läsa om denna bravad men så sker nu detta. fy fan...

Jävligt synd. Kan bara hålla med ovanstående på alla punkten. Kroppdagen kanske var att ta i, men han var någon vi verkligen bör komma ihåg. :(

Dock träffade jag på en kille som tyckte det var dumt att bry sig. Han ansåg att det var sjukt att tro att man kan bry sig om folk man inte känner. Inget kunde få honom att ändra sig, däremot välde det ut mer skitsnack om allt möjligt. Tror ni jag blev arg? :sneaky2

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...