Jump to content

m/52

Guest

Recommended Posts

Tråkigt.

Har iofs inte smakat den själv men som sagt, burken var ju kul.

Nu kan vi väl ta tillfället i akt och köra vidare på denna tråden och diskutera lite öl.

Vilka är era favoriter?

Själv dricker jag mest Kilkenny och Guinness just nu.

En favorit från min tid som FN-soldat i Libanon är den Israeliska "Maccabee".

Den fanns en kort sväng på systembolaget -94 men det togs bort igen :(

The Swede

"ölälskare"

Till middag och fest dricks med glädje Carlsberg Export, Mariestads Export samt Gamla Stans Färsköl och till stranden tar man Corona. Till maten ska man gärna ta en eller fler Aalborg Orginal eller Skåne...

Hej Gossar !

Tsingtao öl fanns på Systemet i flaskor, Bolaget krävde att Kina skulle tillverka flaskor/burkar efter deras spec, vilket de givetvis inte gjorde, synd var en fin öl.

Annars är nog Falcon favoriten men även Sort Guld har sina kvliteter. Håller med att Corona får nog klassas som "inte öl"

SF Anchor Steam är inte att leka med den heller, Usa har (tro det eller ej) faktiskt en hel del bra öl.

-Hugget som drucket-

(Svenska sabreringssällskaptes devis)

bri_span.

Nu var det öl vi skulle diskutera.

Corona kan under inga som helst omständigheter klassas in som öl. :D

The Swede

*Sarkastisk*

Visserligen, jag håller med att det är mest H2O, men det e gôtt att ha med på stranden...

Guest Lt. payne

Valiant,menar du allvar?!;=)

Jag kan inte svara riktigt ärligt för jag har inte provat bägge

men tsingtao smakade som hästpiss!

(Obs,skämtsamt!)

No offence!!

Guinness är GUD bland öl. Ifrågasättande är FÖRBJUDET! :-D

Jag har fallit som en sten för belgiska trappist-öl, bl.a ett kallat "Delirium Tremens" (9%'ig gudadryck som tyvärr bara finns på Akkurat och Oliver Twist) och en rad andra.

Kolla ex. på sidan http://www.achtung-ich-spritze-zu-viel.cjb.net för "ölbibeln" =)

TsingTao på bolaget är deras vanliga export-flarra, ölet i sig smakar som Fanta+Ramlösa, men funkar hyfsat en varm sommardag - om den är kall, dvs..

// Gotcha - med 367+ bokförda sorter i kistan =)

Spitfire, spftfrr, spischffff, FIRE!!!

Hobglobblin, homblogglin, homogobbelobbin... :D

####, Starköl, Preppens blåa (godast i klass II), Staropramen är väl mina favoriter...

Kärt barn har många namn! :)

HAHAHAHA!!! forumet snodde min öl!!! H.E.L.L skulle det vara... :D :D

Blue Marlin å San Michelob smakar inte så dumt....annars Efes e gott

hädar jag om jag säger att guiness smakar urk??för det gör det

ska de va mörkt ska de va boddingtons

Är allätare....eller alldrickare kanske man ska säga, men visst finns det favoriter...typ: Hobgoblin, Speckled Hen, Staropramen.....och när det är varmt...Corona, Sol, Millers!

Jag har väl ingen direkt favorit öl, men när ölet börjar få färgen som kaffe då får det vara bra!!

Var i Tyskland för ett tag sedan, köpte med mig 3 flak "Sort Guld" (2.90 SEK/burk). Så nu är det Sort Guld som gäller :P

Guest Lt. payne
Är allätare....eller alldrickare kanske man ska säga, men visst finns det favoriter...typ: Hobgoblin, Speckled Hen, Staropramen.....och när det är varmt...Corona, Sol, Millers!

För f-n,jag glömde speckled hen. Klart godkänd,tack för påminnelsen=)

Härlig Topic, pilsner snack...

Pilsner Urkul (Pilsner Urquell)är en klassiker. Sen kan man aldrig tacka nej till nått kallt lättdrucket amerikanskt när man grillar. Guinness, Kilkenny eller en Murphy's Irish gör heller aldig ont.

Sen smakar dom inte sämmre av att man suger på en Davidoff Nr .2 under tiden...

Kolla in http://www.brobergs.comför er som inte vart där...

Guinness och kilkeney är guld!

Trot eller ek, men den där rattlesnake eller vad den nu heter är jäkligt god (även om den ser äcklig ut på burken).

Jag tackar heller aldrig nej till några Carlsberg.

Fulöl är min melodi. Tyskland är därmed guld att besöka. Rostocker, Bermania... smakar skit men billigt som fan. Dessutom är det lite heder att bara dricka fulöl. Vidare så slipper man bjuda heh.

Förresten, är det någon som kommer ihåg Röde Orm med slogan "Ett öl för riktiga karlar" som  fanns för några (10?) år sedan.

Om jag missminner mig rätt fick man inte ha denna rklam då den kunde verka olämplig ut jämlikhetssynpunkt. Är inte säker på det där sista, någon som har kunskap?

I vilket fall som helst ett kraftig gott öl med bra bett i smaken.

-Oh Captain, My Captain, our fearful trip is done -

Walt Whitman

Norrlands Guld, Lapin Kulta, Falcon, Staropramen. När jag var i USA så träffade jag på en öl som heter Fat Tire (ballongdäck typ) mycket bra öl! Corona funkar bra om man skall ha något att skölja net Tequilan med. Ful öl e också fint. Hansa pilz e ju lite utav en vinnare. Dom mörka ölerna lämnar jag dock därhän. Falcon bayersk e ju iofs fin. Men Guiness å sånt kan jag klara mig utan.

Fulöl är min melodi. Tyskland är därmed guld att besöka. Rostocker, Bermania... smakar skit men billigt som fan. Dessutom är det lite heder att bara dricka fulöl. Vidare så slipper man bjuda heh.

Hehe, instämmer där!Det är lite på att bara dricka fulöl :)

Själv gillar jag Kronenbourg (Legion-bärs),Bud,Stark-Bock som dom har på systemet(kul namn, men den är fin när den är kall och man själv är i goda vänners lag.Riktig karla-karl öl.)Elefant är schysst också, sen enbärs som finns i Costa Rica som heter Pilsen.Helt ok att bli full på, men bara att hälla ut när den är ljummen.

Har nån här smakat Paulaner?DET är schysst mjöd!

Fan, nu blev man nästan lite sugen på att bli full :notify

Tur att det är fredag imorgon!:thumbs:

Bara för fest sådär lever jag för en blandning Carlsberg (de flesta sorter, sort guld e gött) samt för min härkomsts skull Norrlands och Lapin :) Sakll det lyxas till på Highlander eller annat ställe är det ju givet Kilkennys/Guinness.

Fulöl...? Har prövat hemma-öl, hemma-sprit (vem har inte?), hemma-viner (rött, vitt och grönt(!)). Allt från samma magiska källa i skogen ;)

Finns bara en fördel, priiiset! tounge.gif

Det fanns väl tom en M/87 på systemet med M/90-mönster på? (reglementsvidrigt ja :rolleyes: )

Eller är jag helt ute och cyklar?

Godaste ölet, ja du det skiftar. Är aldrig rädd för att pröva på nya sorter. Brukade ofta förr, i en självplocksbutik, ta en av varje sort för att avnjuta dem under helgen.

Senast provade jag ett amerikanskt öl som var rätt välsmakande "Miller", ett ljust och bubbligt öl.

Har inte låst mig på något särskilt öl faktiskt.

Var på Roskildefestivalen förut. I åtta dagar sörplade jag öl så det rann ur öronen på mig. Smakade skit rent ut sagt. Men nu börjar det dra ihop sig till ett riktigt fylleslag, så jag får se vad som inhandlas idag. Funderar på något jag inte testat tidigare, irländskt eller brittiskt öl.

Lapin Kulta, Norrlands Guld och Pripps 7.2 är jävligt nice!

Dock kan Pripps 7,2 vara lite seg ibland men efter några stycken är det inga som helst problem.

Härligt ämne förövrigt :rolleyes:

Idag är det fredag och det skall drickas öl!

Nån som håller med? Eller inte håller med kanske?

Häv några öl ikväll och ha kul!

Kurki

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...