Ypsilon Posted January 24, 2006 Report Share Posted January 24, 2006 (edited) Tjena ska rycka in som sambandsman, förare på lv6 ngn gång i juli 2006, och jag undrar vad man kör för fordon. Edited January 24, 2006 by Ypsilon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fj Fjun Posted January 24, 2006 Report Share Posted January 24, 2006 Beror vilken pluton du ska till och vilka fordon dom kör. När jag jobba på Ing2 hade vi TGB 13 och Patgb203a på staben. Så förarna hamnade på dem. Koll på LV6 hemsida och se vad dom kör rundor i.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattan Posted January 24, 2006 Report Share Posted January 24, 2006 Mitt tips är en TGB 11 el. TGB 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted January 25, 2006 Report Share Posted January 25, 2006 Iaf. i Boden hade saliga luftvärnet gott om sambandsutrustade bandvagnar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mos Posted January 25, 2006 Report Share Posted January 25, 2006 Kan även vara TGB 30/40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dave.hugo Posted January 25, 2006 Report Share Posted January 25, 2006 TGB11/13 körde de 03/04 på LV6/MekLv(robot) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ypsilon Posted January 25, 2006 Author Report Share Posted January 25, 2006 asså de flesta av de här bilarna verkar vara från typ 50-tal har de inga lite nyare, freshare så att säga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted January 25, 2006 Report Share Posted January 25, 2006 Det skall enligt uppgift levereras ett antal Galtar till Lv6 under året, men dessa skall användas i beredskapsförband, så du kommer nog få nog nöja dig med de fordon som nämns ovan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted January 25, 2006 Report Share Posted January 25, 2006 (edited) "asså de flesta av de här bilarna verkar vara från typ 50-tal har de inga lite nyare, freshare så att säga" Sent 70-tal, 80-tal ligger väl närmare sanningen om jag inte minns fel men ja, fordonen i 11/13-serien är ofta ganska slitna. Vår Stabstgb 1313 behövde hyfsat många vändor till Markverkstad N (gamla Milov Bdn) innan alla fel (likriktare, generator, kanske växellåda om jag nu inte blandar ihop den med 4.komp:s som vi lånade), som dök upp under terrängbilsutbildningen och de första övningarna, var åtgärdade. Edited January 25, 2006 by LeadHead Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts