Jump to content

Register

Stefan F

Recommended Posts

Någon därute som vet ungefär hur många register en medelsvensk finns med i? Då tänker jag på alla typer av register, inte bara t.ex. statliga och kommunala, utan även företagsregister.

Har ett vagt minne av att jag blivit uppringd av nån jeppe från ett företag som erbjöd mig att få en förteckning på alla register... men självklart mot en relativt stor summa pengar. :Malaj:

Men jag har för mig att han kan ha nämnt en siffra på över 300 (register). Kan det stämma?

Räkna efter hur många olika företag du betalar räkningar till. Varje företag har minst ett register med dig i.

Alla som skickar direktreklam har åtminstone hämtat din adress ur ett register.

Var gång du handlat på ditt kort via nätet hamnar du i ett register, säkert flertalet av gångerna du bara handlat över nätet över huvud taget.

Flera stora matvarubutiker för (detaljerade) register över sina kunder (!).

Utöver detta kommer alla sjukvårdsregister, tandregister, pliktverkets register, polisregister, löneregister, skatteregister...

300? Säkert.

Antal register med någon intressant och/eller chockerande information (utöver bostadsadress)?

2?

Registerutdrag kan alltid begäras av ett företag som har dig registrerad. I 99.9% av fallen får du hem informationen utan problem, helt gratis. Man kan i många fall kräva att företaget stryker dig ur sitt register.

...

Registerutdrag kan alltid begäras av ett företag som har dig registrerad. I 99.9% av fallen får du hem informationen utan problem, helt gratis. Man kan i många fall kräva att företaget stryker dig ur sitt register.

Det var säljargumentet dom hade! Ungefär så här:

"Vet du hur många register du är med i..." (lite sådär olycksbådande)

"Nix, inte en aning"

"Vill du veta det? Och kunna kontakta dom för att stryka dig ur sitt register?"

"Ja, det skulle vara trevligt."

"Ok, då kostar det xxx kronor."

"Visst. Tjenare." *klick*!

Någon därute som vet ungefär hur många register en medelsvensk finns med i? Då tänker jag på alla typer av register, inte bara t.ex. statliga och kommunala, utan även företagsregister.

Har ett vagt minne av att jag blivit uppringd av nån jeppe från ett företag som erbjöd mig att få en förteckning på alla register... men självklart mot en relativt stor summa pengar. ,O

Men jag har för mig att han kan ha nämnt en siffra på över 300 (register). Kan det stämma?

Jo, jag har också blivit uppringd av dessa. 375:- skulle dom ha för alla utdrag.

Bara det att det är enda företaget någonsin som missat min medverkan i NIX-registret. Känns som det där med register inte riktigt var deras grej...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...