Jump to content

Svenskt militärhistoriskt bibliotek

Informatör

Recommended Posts

Det är tveklöst Sveriges dyraste bokklubb man kan vara med i...

Inte för prisernas skull, utan att det är på tok för lätt att spendera sina slantar där. Klubben fungerar bra och har som du säkert redan märkt en hel del bra titlar man kan lägga vantarna på…

Guest Dedicated

Japp, håller med, inte nog med att det blir dyrt pga alla bok-inköp som genereras, man får ju köpa nya bokhyllor hela tiden oxå! Dessutom får man bonus-poäng som naturligtvis blir till ÄNNU fler böcker........

Men, jag har inte en sekund ångrat mitt medlemsskap!

Guest Dedicated

Studieresor, ja. Syd-afrika, Indien och slagfälten i Europa, både västfronten och österut. Lite väl dyra dock.......för min del.

Informatör: Var det böcker om Finland och Finska Vinterkriget etc du handlade på dig? SMB har en drös finska medlemmar och satsar mycket på litteratur om Finland genom historien. De har en hel del att välja på, med andra ord!

En patrullmans dagbok , DEN LÅNADE JAG PÅ BIBLIOTEKET FÖR NÅN MÅNAD SEDAN . Om det nu är samma bok vi snackar om . Ganska ok lite mycket bilder och lite text .

En patrullmans dagbok , DEN LÅNADE JAG PÅ BIBLIOTEKET FÖR NÅN MÅNAD SEDAN . Om det nu är samma bok vi snackar om . Ganska ok lite mycket bilder och lite text .

Här nere är den givetvis stulen som alla andra bra böcker... ;-)

- HvPrsk

Den kan jag ha läst. Och om det är den så fanns det i vårt i skolbibliotek. Den handlar om en finsk patrullchef under vinterkriget och hans patrulls äventyr. Bl.a. lite skisser över ett bakhåll vid ett par dubbelbroar där mången ryss fick livet kortat. Läsvärd och intressant.

/RP

Den kan jag ha läst. Och om det är den så fanns det i vårt i skolbibliotek. Den handlar om en finsk patrullchef under vinterkriget och hans patrulls äventyr. Bl.a. lite skisser över ett bakhåll vid ett par dubbelbroar där mången ryss fick livet kortat. Läsvärd och intressant.

/RP

Exakt, det är det boken jag vill åt…

Om du tycker en patrullmans dagbok är bra så borde du läsa   IR 61 DEN boken är späckad med info.

En patrullmans dagbok är tillstor del hämtad ur just denna bok ,bara att man får en helhetsbild av patrullmänens strider och många enskilda berättelser .

Vet dock ej om den finns att tillgå i sverige

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...