Jump to content

Airsoft

JiWe

Recommended Posts

Killen som jag lånade vapen av körde det mest moddade jag någonin sett. En blandning av: MP5SD-G3(A3?)-samt en tredje H&K-bössa. Lägg sedan till ett rödpunktssikte från aimpoint så har du ett lustigt monster till bössa som skjuter långt och rakt, ligger parfekt i händerna. Dessutom brukar tokfan tömma ett highcap mag per runda :rolleyes:

Kan ju säga på en gång att airsoft är mycket billigare än paintball. PB kulor kostar runt 30-40 öre stycket medan du i airsoft får 2200st för 150:-. Vapnen kostar ungefär lika mycket med likvärdig prestanda om jag inte har jättefel.

Det som däremot kostar inom airsoft är alla blackhawk stridsvästar folk anser sig behöva, och alla ljuddämpare,rödpunktssikten,surefire,kikarsikten mm mm.

om sex månader stundar ett trevligt muckarbidrag =) då blir det nog något vapen etc om man kan få några polare på också

nån som vet om det anordnas typ airsoft lajv? alltså lite rollspelande oxå inte bara real life CS

Airsoft lajv arrangeras det fick jag veta igår :rolleyes:

Var medarrangör när BTIF (Bollnäs Interaktiva teaterFörening) arrangerade nationella spelveckan i Bollnäs. Vi fick en hel massa grejjor från Sverok, bland annat tidningen Sverox. Där fanns ett reportage om SAG-lajv. Man har inte börjat lavja helseriöst så mycket, men det var lite mer situationer och story än vanligt. Kolla http://lrp.zon.se dessutom. Ska finnas info om mindre SAG-lajv där, dock oftast future-neo-halvspejsade evenemang. Om jag hade tid och pengar vore jag riktigt sugen. Hoppas det hjälpte!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...