JiWe Posted October 31, 2002 Report Share Posted October 31, 2002 någon på detta forum som sysslar med airsoft?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted November 1, 2002 Report Share Posted November 1, 2002 Har pangat runt ett varv med några vänner. FAMAS med rödpunktssikte var väl inte fel alls att få låna. Ligger tyvärr lite illa till ekonomiskt för att fortsätta, roligt som fan är det ju i alla fall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 1, 2002 Report Share Posted November 1, 2002 jo, har kikat lite på sidorna på internet, verkar barnsligt kul, men en dyr sport/nöje... Paintball är ju billigare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radagast Posted November 1, 2002 Report Share Posted November 1, 2002 Jadå, men har för tillfället tagit en liten paus. Det kostar pengar. CA Mp5a2 surefire. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted November 1, 2002 Report Share Posted November 1, 2002 Jag höll på med airsoft ett tag förut. Fast det blir lite trist när man är för ung för att hålla på på riktigt. Körde med farsans M16A2 med kikarsikte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 1, 2002 Report Share Posted November 1, 2002 jo, är ut och lägger lite plast i terränglådan ibland ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted November 1, 2002 Report Share Posted November 1, 2002 Killen som jag lånade vapen av körde det mest moddade jag någonin sett. En blandning av: MP5SD-G3(A3?)-samt en tredje H&K-bössa. Lägg sedan till ett rödpunktssikte från aimpoint så har du ett lustigt monster till bössa som skjuter långt och rakt, ligger parfekt i händerna. Dessutom brukar tokfan tömma ett highcap mag per runda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ham Tyler Posted November 1, 2002 Report Share Posted November 1, 2002 Kan ju säga på en gång att airsoft är mycket billigare än paintball. PB kulor kostar runt 30-40 öre stycket medan du i airsoft får 2200st för 150:-. Vapnen kostar ungefär lika mycket med likvärdig prestanda om jag inte har jättefel. Det som däremot kostar inom airsoft är alla blackhawk stridsvästar folk anser sig behöva, och alla ljuddämpare,rödpunktssikten,surefire,kikarsikten mm mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted November 1, 2002 Report Share Posted November 1, 2002 Det som däremot kostar inom airsoft är alla blackhawk stridsvästar folk anser sig behöva, och alla ljuddämpare,rödpunktssikten,surefire,kikarsikten mm mm. *hihi* http://www.airsoft.nu/media Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted November 1, 2002 Report Share Posted November 1, 2002 H-E! Sälj västen, sälj allt och köp en trimmer, god dammit!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted November 2, 2002 Report Share Posted November 2, 2002 Nu vet vi vad Jultomten gör på sommaren! Respekt! :withstupid Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiWe Posted November 2, 2002 Author Report Share Posted November 2, 2002 om sex månader stundar ett trevligt muckarbidrag =) då blir det nog något vapen etc om man kan få några polare på också nån som vet om det anordnas typ airsoft lajv? alltså lite rollspelande oxå inte bara real life CS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted November 3, 2002 Report Share Posted November 3, 2002 Airsoft lajv arrangeras det fick jag veta igår Var medarrangör när BTIF (Bollnäs Interaktiva teaterFörening) arrangerade nationella spelveckan i Bollnäs. Vi fick en hel massa grejjor från Sverok, bland annat tidningen Sverox. Där fanns ett reportage om SAG-lajv. Man har inte börjat lavja helseriöst så mycket, men det var lite mer situationer och story än vanligt. Kolla http://lrp.zon.se dessutom. Ska finnas info om mindre SAG-lajv där, dock oftast future-neo-halvspejsade evenemang. Om jag hade tid och pengar vore jag riktigt sugen. Hoppas det hjälpte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.