the_only_of_me Posted January 14, 2006 Report Share Posted January 14, 2006 Eftersom många andra utbildningsplatser verkar ha en egen tråd så hade det varit kul om vi som skall rycka in i Halmstad också hade en. Jag har blivit uttagen som Systemtekniker L/S, och det vore intressant att komma i kontakt med flera som kommer göra sin värnplikt som SyTe och då främst L/S. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grobar Posted January 14, 2006 Report Share Posted January 14, 2006 Blev placerad som MK929 Lastbilsförare i Halmstad LV6. Rycker in i Juli står det, dock inget exakt datum. Hoppas fler som ska in sammtidigt som oss hör av sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lättöl Posted January 14, 2006 Report Share Posted January 14, 2006 Tio år sedan Lv6 Halmstad. Lycka till alla. Jag blev jättenöjd med min utbildning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GIjoe Posted January 15, 2006 Report Share Posted January 15, 2006 Ska osså till Halmstad, dock ej som Systemtekniker utan som Robotman...på HAWK förmodligen. Det ska bli riktigt gött Några fler Robotmän här i krokarna?? Ha d fint / Tompa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ypsilon Posted January 16, 2006 Report Share Posted January 16, 2006 hallå! ska in som sambandsman, förare i juli 2006 men inte något datum... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dweezil Posted January 16, 2006 Report Share Posted January 16, 2006 Blev placerad som MK929 Lastbilsförare i Halmstad LV6.Rycker in i Juli står det, dock inget exakt datum. Hoppas fler som ska in sammtidigt som oss hör av sig! Lastbilsförare i Halmstad är rätt ok, då kommer du antagligen hamna på TPA Akta bara så att de inte gör om det till terrängförare, för då kommer mest troligt att spendera en del tid på Mästocka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Caligula Posted January 16, 2006 Report Share Posted January 16, 2006 jag ska också dit, förhoppningsvis som systemtekniker L/S men jag har inte fått nått svar på den ansökan ännu så som det ser ut nu så blir det som radiolänkgruppchef. the_only_of_me, när fick du besked om att du fick tjänsten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grobar Posted January 17, 2006 Report Share Posted January 17, 2006 Blev placerad som MK929 Lastbilsförare i Halmstad LV6. Rycker in i Juli står det, dock inget exakt datum. Hoppas fler som ska in sammtidigt som oss hör av sig! Lastbilsförare i Halmstad är rätt ok, då kommer du antagligen hamna på TPA Akta bara så att de inte gör om det till terrängförare, för då kommer mest troligt att spendera en del tid på Mästocka Dem sa att det fanns chans att jag skulle körra terrängfordon också! Antar att man får försöka "undvika" det då... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted January 17, 2006 Report Share Posted January 17, 2006 Vafan, undvika?! Mästocka är gudarnas födelseplats! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dweezil Posted January 17, 2006 Report Share Posted January 17, 2006 Blev placerad som MK929 Lastbilsförare i Halmstad LV6. Rycker in i Juli står det, dock inget exakt datum. Hoppas fler som ska in sammtidigt som oss hör av sig! Lastbilsförare i Halmstad är rätt ok, då kommer du antagligen hamna på TPA Akta bara så att de inte gör om det till terrängförare, för då kommer mest troligt att spendera en del tid på Mästocka Dem sa att det fanns chans att jag skulle körra terrängfordon också! Antar att man får försöka "undvika" det då... Kolla lite med killarna som ligger inne när du rycker in för att de kan hjälpa dig för att se om de gör samma grej fortfarande. Själv begärde jag förflyttning när detta uppdagades att jag skulle ligga på skjutfältet och i stort sett enbart köra terrängbil trots att jag ryckte in som lastbilsförare. Så jag fick göra klart min GSU i Halmstad, sen blev det Göteborg och KA4 för mig och där körde jag lastbil nästan dagligen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel_M Posted January 17, 2006 Report Share Posted January 17, 2006 Tio år sedan Lv6 Halmstad. Lycka till alla. Jag blev jättenöjd med min utbildning. Samma här i år är det 10 årsedan man ryckte in på Härliga LV6...Hoppas att ni får många härliga stunder ute vid Mässtocka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_only_of_me Posted January 17, 2006 Author Report Share Posted January 17, 2006 jag ska också dit, förhoppningsvis som systemtekniker L/S men jag har inte fått nått svar på den ansökan ännu så som det ser ut nu så blir det som radiolänkgruppchef. the_only_of_me, när fick du besked om att du fick tjänsten? Jag mönstrade i maj, och fick mitt besked i september. Min inskrivningsförättare frågade mig om systemtekniker L/S var intressant i och med att jag läst, var intresserad av och hade bra betyg i datakommunikation, digitalteknik och sådant. Dessvärre presterade jag för lågt på styrkan när jag mönstrade men min inskrivningsförättare trodde att jag hade en chans om jag var intresserad. Därefter fick jag ett brev från ATS där jag ombads höra av mig och skicka in betyg om jag var intresserad, så gjorde jag och sedan fick jag prata med en dam från ATS där jag fick lämna önskemål om var jag ville hamna och vilken sort syte. I september fick jag ett brev från Regionkontor Norrland där det stod att jag var inskriven som Systemtekniker L/S i Halmstad med inryck 2006-07-31 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjg Posted January 17, 2006 Report Share Posted January 17, 2006 Låg som Systemtekniker L/S på Lv 2004/2005. Mycket trevlig tid. Har ni frågor, ställ dem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilander Posted January 17, 2006 Report Share Posted January 17, 2006 hallo. bor i halmstad men ska göra värnpikten i karlsborg. Grattis till alla som ska göra den i halmstad, det är ett fint ställe att göra värnplikten på.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Troppchefen Posted January 17, 2006 Report Share Posted January 17, 2006 Riktigt rolig stad att göra lumpen i, särskilt på sommaren med fina utflykter till Tylösand och Nyårsåsen. Kul uteliv med många pubar. Måste bara tillägga att jag var på RÄTT sida Galgberget :P + Naturen + Fritidsaktiviteter/Bad + Kronflyg + Eskobar (billig öl, nära) + Billigt lösviktsgodis (dock är det bättre i Björklinge i närheten av F16 hmmm...jag menar LSS) +Förrådspersonal ++++ Mat (inkl. dessert) +Halmstad BK + Fina övningsområden (Nyårsåsen, Mästocka, Skedala) inkl nyligen framlidna Byholma (R.I.P) - Blåst - Regn - Slask Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted January 18, 2006 Report Share Posted January 18, 2006 +Förrådspersonal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Major Error Posted January 20, 2006 Report Share Posted January 20, 2006 Japp, det är kortare krypavstånd från stan uppför RÄTT sida om Galgberget För övrigt är Halmstad den enda staden i Sverige där det kan regna underifrån..... SBTOCH 903 mvh Major Error Riktigt rolig stad att göra lumpen i, särskilt på sommaren med fina utflykter till Tylösand och Nyårsåsen. Kul uteliv med många pubar. Måste bara tillägga att jag var på RÄTT sida Galgberget :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arion Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 Jag kommer troligtvis rycka in efter sommaren som luftvärnsplutonsbefäl... Någon som har erfarenheter av den utbildningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 En snabb sökning får bland annat dessa träffar: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic...nsplutonbef%E4l http://forum.soldf.com/index.php?showtopic...nsplutonbef%E4l http://forum.soldf.com/index.php?showtopic...nsplutonbef%E4l Enjoy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dave.hugo Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 Lastbilsförare i Halmstad är rätt ok, då kommer du antagligen hamna på TPA Akta bara så att de inte gör om det till terrängförare, för då kommer mest troligt att spendera en del tid på Mästocka TPA har väl inga värnpliktiga??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SP- Posted January 27, 2006 Report Share Posted January 27, 2006 Lastbilsförare i Halmstad är rätt ok, då kommer du antagligen hamna på TPA Akta bara så att de inte gör om det till terrängförare, för då kommer mest troligt att spendera en del tid på Mästocka TPA har väl inga värnpliktiga??? Nä det har dem inte. På robotkompaniet så kör vi terränglastbil på lv-plutonerna och undplutonen men stab och tross har standardlastbilar, alla som kör tgb30/tgb40 eller standardlastbil är uttagna lasbilsförare. På HAWK så har de mycket fler "riktiga" lastbilar då de har ett lite annat behov av detta. Så som lastbilsförare kan man hamna lite överallt med ganska olika förutsättningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rasmus_87 Posted February 8, 2006 Report Share Posted February 8, 2006 hallå! ska in som sambandsman, förare i juli 2006 men inte något datum... Tjena, ska också in som sambandsman, förare i juli 2006!! Tror att det är 31 juli man rycker in, har för mig att jag har hört det...hur som helst så ses vi där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ypsilon Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 (edited) någon som varit inne som sambandsman som kan berätta vad man har för märke på baskern. det ända jag vet är att baskern är mörkblå Edited February 15, 2006 by Ypsilon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 På robotkompaniet så kör vi terränglastbil på lv-plutonerna Använder inte robotkompaniet främst pbv401/tgb20? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_only_of_me Posted April 12, 2006 Author Report Share Posted April 12, 2006 Någon som redan nu vet med sig att de skall på Infodagen den 20/5? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexz_oland Posted April 12, 2006 Report Share Posted April 12, 2006 javisst ska man dit på infodagen, vi är nog 3 stycken som ska dit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trizz Posted April 12, 2006 Report Share Posted April 12, 2006 (edited) Jag kan inte, klassresa. Skulle någon vänlig själ vilja återberätta för mig efteråt vad som hände under dagen? Så man vet vad man har missat. Edit: Ska rycka in som Luftvärnsplutonbefäl (GJ700) Edited April 12, 2006 by Trizz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Caligula Posted April 12, 2006 Report Share Posted April 12, 2006 Jag ska dit också såvida ingen skolaktivitet krockar med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GIjoe Posted April 14, 2006 Report Share Posted April 14, 2006 klart man ska dit ju... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ypsilon Posted April 17, 2006 Report Share Posted April 17, 2006 tror jag ska försöka få mitt ashle till halmstad då ngn mer än jag som ska in på Stabskompaniet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts