Jump to content

Recommended Posts

Eftersom många andra utbildningsplatser verkar ha en egen tråd så hade det varit kul om vi som skall rycka in i Halmstad också hade en.

Jag har blivit uttagen som Systemtekniker L/S, och det vore intressant att komma i kontakt med flera som kommer göra sin värnplikt som SyTe och då främst L/S.

Blev placerad som MK929 Lastbilsförare i Halmstad LV6.

Rycker in i Juli står det, dock inget exakt datum.

Hoppas fler som ska in sammtidigt som oss hör av sig!

:baskerKav:

Lastbilsförare i Halmstad är rätt ok, då kommer du antagligen hamna på TPA

Akta bara så att de inte gör om det till terrängförare, för då kommer mest troligt att spendera en del tid på Mästocka

Guest Caligula

jag ska också dit, förhoppningsvis som systemtekniker L/S men jag har inte fått nått svar på den ansökan ännu så som det ser ut nu så blir det som radiolänkgruppchef.

the_only_of_me, när fick du besked om att du fick tjänsten?

:mellow:

Akta bara så att de inte gör om det till terrängförare, för då kommer mest troligt att spendera en del tid på Mästocka

Dem sa att det fanns chans att jag skulle körra terrängfordon också! Antar att man får försöka "undvika" det då...

:)

:huh:

Dem sa att det fanns chans att jag skulle körra terrängfordon också! Antar att man får försöka "undvika" det då...

:camo:

Kolla lite med killarna som ligger inne när du rycker in för att de kan hjälpa dig för att se om de gör samma grej fortfarande. Själv begärde jag förflyttning när detta uppdagades att jag skulle ligga på skjutfältet och i stort sett enbart köra terrängbil trots att jag ryckte in som lastbilsförare.

Så jag fick göra klart min GSU i Halmstad, sen blev det Göteborg och KA4 för mig och där körde jag lastbil nästan dagligen

jag ska också dit, förhoppningsvis som systemtekniker L/S men jag har inte fått nått svar på den ansökan ännu så som det ser ut nu så blir det som radiolänkgruppchef.

the_only_of_me, när fick du besked om att du fick tjänsten?

Jag mönstrade i maj, och fick mitt besked i september.

Min inskrivningsförättare frågade mig om systemtekniker L/S var intressant i och med att jag läst, var intresserad av och hade bra betyg i datakommunikation, digitalteknik och sådant. Dessvärre presterade jag för lågt på styrkan när jag mönstrade men min inskrivningsförättare trodde att jag hade en chans om jag var intresserad.

Därefter fick jag ett brev från ATS där jag ombads höra av mig och skicka in betyg om jag var intresserad, så gjorde jag och sedan fick jag prata med en dam från ATS där jag fick lämna önskemål om var jag ville hamna och vilken sort syte. I september fick jag ett brev från Regionkontor Norrland där det stod att jag var inskriven som Systemtekniker L/S i Halmstad med inryck 2006-07-31

Riktigt rolig stad att göra lumpen i, särskilt på sommaren med fina utflykter till Tylösand och Nyårsåsen. Kul uteliv med många pubar. Måste bara tillägga att jag var på RÄTT sida Galgberget :P

+ Naturen

+ Fritidsaktiviteter/Bad

+ Kronflyg

+ Eskobar (billig öl, nära)

+ Billigt lösviktsgodis (dock är det bättre i Björklinge i närheten av F16 hmmm...jag menar LSS)

+Förrådspersonal

++++ Mat (inkl. dessert)

+Halmstad BK

+ Fina övningsområden (Nyårsåsen, Mästocka, Skedala) inkl nyligen framlidna Byholma (R.I.P)

- Blåst

- Regn

- Slask

Guest Major Error

Japp, det är kortare krypavstånd från stan uppför RÄTT sida om Galgberget :banana

För övrigt är Halmstad den enda staden i Sverige där det kan regna underifrån.....

SBTOCH 903 :}

mvh

Major Error

Riktigt rolig stad att göra lumpen i, särskilt på sommaren med fina utflykter till Tylösand och Nyårsåsen. Kul uteliv med många pubar. Måste bara tillägga att jag var på RÄTT sida Galgberget :P

TPA har väl inga värnpliktiga???

Nä det har dem inte.

På robotkompaniet så kör vi terränglastbil på lv-plutonerna och undplutonen men stab och tross har standardlastbilar, alla som kör tgb30/tgb40 eller standardlastbil är uttagna lasbilsförare.

På HAWK så har de mycket fler "riktiga" lastbilar då de har ett lite annat behov av detta.

Så som lastbilsförare kan man hamna lite överallt med ganska olika förutsättningar.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag kan inte, klassresa. Skulle någon vänlig själ vilja återberätta för mig efteråt vad som hände under dagen? Så man vet vad man har missat.

Edit: Ska rycka in som Luftvärnsplutonbefäl (GJ700)

Edited by Trizz