Skånsk makaron Posted January 13, 2006 Report Share Posted January 13, 2006 Har hört att långkallingar beordrats på i Sibirien, -53 C i Tomsk och i Novosibirsk är det lite varmare "bara" -40,2 C. Men det är ju inget i jämnförelse med Ojmjakon i Jakutien med sina modiga -71,2 C 1926. Men det finns inga första handskällor på det, de frös väl ihjäl. Men de riktiga coolongarna satt i Antarktis 1983 och mätte upp(?) -89,2 C. Ska sluta gnälla på våra slaskvintrar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellbeck Posted January 13, 2006 Report Share Posted January 13, 2006 Har hört att långkallingar beordrats på i Sibirien, -53 C i Tomsk och i Novosibirsk är det lite varmare "bara" -40,2 C. Men det är ju inget i jämnförelse med Ojmjakon i Jakutien med sina modiga -71,2 C 1926. Men det finns inga första handskällor på det, de frös väl ihjäl.Men de riktiga coolongarna satt i Antarktis 1983 och mätte upp(?) -89,2 C. Ska sluta gnälla på våra slaskvintrar... Ja man ska nog inte klaga över att snön smälter bort så fort.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisMan Posted January 13, 2006 Report Share Posted January 13, 2006 Men de riktiga coolongarna satt i Antarktis 1983 och mätte upp(?) -89,2 C. Bada bastu dags då Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted January 13, 2006 Report Share Posted January 13, 2006 All kyla och snö är av ondo! 23 grader och sol är min melodi... Ehm... Så länge jag inte behöver ha kroppskyddet på mig krälandes i skogen, då föredrar jag nog +10 och mulet Andra intressanta fakta (från guiness rekordbok) Största temperaturfallet någonsin uppmätt: Browning, Montana, USA Januari 23-24 1916 då temperaturen sjönk från +7 till -49!! Störst mängd snö som fallit vid samma tillfälle uppmättes till 480cm, på mount Shasta Ski Bowl i USA under perioden Februari 13 - 19, 1959 (undrar om japan var bra nära nu för någon vecka sen) Någon som kan hitta högsta uppmätta temperatur i någon öken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.