Jump to content

Underkläder vid löpning/träning

Peter_PB

Recommended Posts

Springer och tränar en hel del i veckorna, och är på jakt efter schyssta kallingar att ha vad gäller löpning och träning överhuvudtaget. Är trött på mina blöta bomullsboxer vid det här laget.

Letat runt lite, men hör efter om den samlade kunskapen på forumet är till hjälp. Vad använder ni?

Vet självklart att det finns schyssta stretch-"membran" kallingar, men vill ha lite konkreta modelltips. Prislapp max 300kr.

Pris?

Butik?

Märke?

Springer och tränar en hel del i veckorna, och är på jakt efter schyssta kallingar att ha vad gäller löpning och träning överhuvudtaget. Är trött på mina blöta bomullsboxer vid det här laget.

Letat runt lite, men hör efter om den samlade kunskapen på forumet är till hjälp. Vad använder ni?

Vet självklart att det finns schyssta stretch-"membran" kallingar, men vill ha lite konkreta modelltips. Prislapp max 300kr.

Pris?

Butik?

Märke?

Vad är problemet? Att du svettas eller att det skaver?

Pris?

Butik?

Märke?

Vad är problemet? Att du svettas eller att det skaver?

Främst svettning. Ska kunna hålla värmen under löpning vintertid, samt att kunna ventilera bra under sommaren.

har kört med löpartighs korta sen jag började med triathlon 1999.. bara dvs inga kallingar, om det är för kallt drar man på ett par långa tights ovanpå.. klart bäst..

specifikt märke newline

stadium/sportex/obs osv.. rabatt så fick jag två par för 300kr

annars kan de väl kosta 200-300

vintertid finns det långa filt-tights med vind och regnskydd för lår och midja medan de är lättare och enbart varma under knäna.

jag marschar även i korta tights..

kör jag innebandy/styrka på gym är det endast shorts som gäller har alltså rationaliserat bort kallingar även här.. de bara blir svettiga och jobbiga så måste man tvätta en pryl till, mkt smidigare utan..

/Jake

har kört med löpartighs korta sen jag började med triathlon 1999.. bara dvs inga kallingar, om det är för kallt drar man på ett par långa tights ovanpå.. klart bäst..

specifikt märke newline

stadium/sportex/obs osv.. rabatt så fick jag två par för 300kr

annars kan de väl kosta 200-300

vintertid finns det långa filt-tights med vind och regnskydd för lår och midja medan de är lättare och enbart varma under knäna.

jag marschar även i korta tights..

kör jag innebandy/styrka på gym är det endast shorts som gäller har alltså rationaliserat bort kallingar även här.. de bara blir svettiga och jobbiga så måste man tvätta en pryl till, mkt smidigare utan..

/Jake

Taget, skall kolla ut lite newline-korttights imorgon. Köpte ett par schyssta newline-långkallingar igår förresten, med vind/vattentät "framsida" på rean. Verkar schyssta på vintern. Har annars svårt att se mig själv springa i enbart korta tights, hehe..

Edited by Peter_PB

Jag använder ett par underställsbyxor (långkallingar) som jag har kapat och fållat upp för lämplig längd. Dom sitter bra och fungerar bra. Även dessa är av märket Newline. Kostade 100:- på rean, 200:- i vanliga fall. Om man klipper av vristdelen får man även två stycken tighta tunna halsdukar, bra att ha vid fys vintertid. ;)

Crafts Pro Cool sortiment eller Nikes nya underställsline är nog det du söker. Som du lär se finns det en massa olika varianter på persedlar.

Nikes Pro har jag hittills bara sett i Stadiums butiker medan Crafts sortiment finns hos varje välsorterad sportaffär.

IIHF :baskerPa:

Diggar Craft-produkterna. Har en del Pro Cool-grejer sen ett par veckor tillbaka. Vet att Underarmour är grymt bra, men det finns väl inga butiker som säljer det i Sverige? Skulle gärna vilja prova lite modeller och känna på storlekarna etc (främst turtleneck-modellen, möjligen shorts).