Jump to content

Irak ger med sig.

Ing

Recommended Posts

I natt kom beskedet från Irak som världen väntat på:

- Vi släpper in FN:s vapeninspektörer, villkorslöst.

Men Vita huset förkastade erbjudandet.

Har de kommit på att det börjat bli "hett" i området? Saudiarabien släppte in USA m.m. m.m.....  

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,205729,00.html

Hur ska det gå den här gången med inspektörerna?

Har Irak producerat tillräckligt med bakterier, så de är nöjda för den här gången kanske? :)

Detta har vi ju sett flera gånger tidigare… Saddam prövar gränsen som ett trotsigt barn och sedan backar i sista stund. Jag tror att han bara försöker vinna tid och att det kommer vara ett allmänt strul om han nu verkligen släpper in några inspektörer. Vi kommer nog att få se samma visa som förut med förhalningar och utrustning som lägligt flyttats ut från anläggningarna under natten innan inspektörerna dyker upp osv under en period och sedan blir inspektörerna utkastade och så börjar det om.

Det är en evighets maskin…

De uppgifter jag tagit del av säger att det var USA som under Iran-Irak kriget, försåg Irak med matriel och expertis till framställning av biologiska vapen. Inte undra på att de idag är så begsäkra på att det finns sådant i Irak idag.

Om det stämmer säger jag bara: pinsamt

Det är ju inte det första "frankensteins monster" de skapat.

(vilken vänder sig mot sin skapare).

Jag är SÄKER på att Saddam bara "leker"...... Jag tror dock at de åren som gått utan vapeninspektörer har använts, speciellt de sista månaderna för att tänka ut hur man ska gömma "skiten".... Tyvärr tror jag att der A-vapen program idag är "säkert" nere i en bunker tillsammans med massa annat dödande medel....

På tal om B-vapen så såg jag nyligen en dokumentär på Discovery som handlade om detta... det var ryska forskare där som sa att de hade "skappat" en ny generation sjukdomar som enligt dom var obotliga!!! En än mer skrämmande sak de påtalade var att cancer forskningen kan bli till ett vapen... inte bara mot cancer.... det är nämligen så att man idag försöker instruera gifter att BARA döda cancer celler.... detta görs genom att de söker upp DNA markörer ( som finns specifikt på cancer celler)... och då kommer vi till vapen biten... denna teknik kan appliceras på B-vapen... och DNA markörer för specifika "raser" finns redan och enligt experter så är detta en realitet om 5-10 år... tänk dig israel--- med denna teknik.... plus lite hjälp av ryska forskare som kan fixa obotligta sjukdomar... ( vissa av dessa sålde blommor på torg... och kunde inte försörja sina familjer)

Ja allt gott för nog med sig nåt ont... i alla fall när det gäller teknologi och vice versa

DVS de första etniska och obotliga Biologiska vapnen kan var realitet snart...

Detta program handlade om biologiska vapen.... Soviet skrev på ett avtal på (tror det var) 70 talet där USA och Soviet kom överens om att sluta forska om det men... på 1990 talet avslöjades det att Soviet hela tiden hade fortsatt forska..

"AIDS: Ending the Epidemic

Learn the astonishing progress researchers have made in the battle against AIDS. People now survive with HIV because of powerful drugs that keep the disease in check, and scientists are working on an AIDS vaccine by studying people with a natural immunity to the disease.

Airs: 01/31/02; 03/07/02; 04/11/02; 05/16/02 "

http://school.discovery.com/ontv/themes/s2002_health.html

och lite mer fakta http://www.virginia.edu/insideuva/2001/06/moreno.html

http://www.hartford-hwp.com/archives/27a/005.html

Och detta kan du inte säga emot!!!

"Genetically engineered organisms: genetic targeting of cert-ain ethnic groups only is considered a possibility. Bacteria or viruses treated in specific ways which could affect the gene-tic structure of human cells or activate a standard germ. Due to the delayed action of genetic targeting, it is judged to be difficult to establish causality and recognize an attack as such. Genetic warfare is a fearful prospect."

http://www.undcp.org/odccp....05.html

Officiell FN sida!!!

Och exakt vad jag sa säger FN!!

Advances in genetic biotechnology have increased the possibility of ethnic targeting whereby only one race is affected by a biological weapon. A panel of the British Medical Association recently concluded that weapons that can distinguish between ethnic groups by exploiting tiny genetic or cellular differences could be a reality within 10 years. Such a development would take away one of the chief obstacles to using biological weapons: the risk of infecting one's own group. Micro-organisms tailored to detect differences in the DNA of ethnic groups could offer racists and terrorists of the future a new means of carrying out "ethnic cleansing".

http://www.undcp.org/odccp....02.html

Och här är om avtalet som Soviet bröt mot!

"Russia's history with the BWC is checkered. In 1992, President Yeltsin acknowledged that the Soviet Union (and then Russia) had maintained a biological weapons program in direct violation of the BWC up until March l992. (The United States first made this allegation in 1984.) Yeltsin pledged that the program would be terminated. Now, however, there is some question of whether this has occurred. The problem of coming to closure on the Russian biological weapons program has been frustrating to Washington and London, which have been unable to resolve the issue with Moscow despite trilateral talks on the subject during the last three and one-half years. Russia also presents an exporting problem: the danger of biological weapons knowledge proliferation from Russian scientists working abroad. "

http://www.fas.org/spp/eprint/cfr_nc_8.htm

Och fakta om att de ryska skulle vara obotliga dvs det finns inget botemedel...

"Biological Weapons:

The Soviet Union's covert biological weapons (BW) program began in 1973, though serious advances in BW technology did not take off until the 1980's.  Unlike the U.S. program (terminated under President Nixon) which developed and stockpiled only those toxic agents that could be countered by antibiotics or vaccines, the Soviet scientists focused on developing agents for which there was no known cure on the theory that such agents would perforce be the most effective weapons of mass destruction.  The Soviets were signatories of the biological weapons convention (BWC), and thus the Soviet BW program was kept secret until the fall of the Soviet Union.  In 1992, President Yeltsin signed Russian Federation Decree No. 390 which forbade continued research or production of biological weapons (BW).  Since then the Russian Federation claims to have ceased research on BW, though former Soviet BW scientist Kenneth Alibek claims in his 1999 book, Biohazard, that Russian claims to have ceased BW research are not to be trusted.  According to Alibek: "The size and scope of this program were enormous. In the late 1980s and early 1990s, over 60,000 people were involved in the research, development, and production of biological weapons. Hundreds of tons of anthrax weapon formulation were stockpiled, along with dozens of tons of smallpox and plague. The total production capacity of all of the facilities involved was many hundreds of tons of various agents annually."

http://www.cdi.org/issues/cbw/russia.html

NÄSTA GÅNG NÅGON FÖRLÖJLIGAR VAD JAG SÄGER KOLLA UPP SJÄLV FÖRST......

Läste för ett tag sen om att man forskat fram ett biologiskt eller kemiskt vapen som bara fungerar på judar. Den angriper någon gen som vissa judar har.

Nja, det var faktiskt tvärt om. Det var israelerna som försökte fram ett biologiskt stridsmedel som skulle ta kål på araber.

Gick dock åt skogen då de båda folken har en gemensam stamfader någon gång i historien, de är båda av folkstammen semiter.

Niklas

På tal om B-vapen så såg jag nyligen en dokumentär på Discovery som handlade om detta... det var ryska forskare där som sa att de hade "skappat"[sic!] en ny generation sjukdomar som enligt dom var obotliga!!!

Ny generation sjukdomar? Obotliga? Samtliga sjukdomar (oavsett om de härstammat från virus, bakterier, prioner, arvsanlag eller slitage) genom världshistorien har väl varit obotliga till en början? (Även sjukdomar förtjänar en platsl i utvecklingsläran)  :inlove

Haggeman

Hur går Fn:s inspektioner till?

Om det finns så finner de det eller?

Det borde ju vara lätt att gömma undan.. lr?

Hmm...som jag har förstått det så handlar det om att inspektera samtliga anläggningar som har kapaciteten att delta i utveckling/produktion/lagring av massförstörelsevapen.

Råvaror förstörs, nyckelpersonal får inte besitta vissa poster, tung utrustning demonteras och övervakas (ex s k "cykloner" som används vid rening av uran).

Men det är klart, jag kan ha fel, de kanske går runt och räknar handgranater istället. ;)

vill bara klargöra en sak som är ganska visentlig i den här frågan, vapeninspektörerna blev INTE, jag repeterar INTE utkastade ur Irak -98, dom blev tillbakadragna av FN. Man var rädd för represalier eftersom US planerade en ny bombkampanj.

så.....that´s it

fu gson sant till viss del.... men det jag har lärt mig var att FN drog sig tilbaka bla eftersom de inte fick fullgöra sitt jobb som önskat.... det som hände sedan var att koalitionen bombade vissa mål som bla hade med dessa program att göra..

@niklas

vi kan nog enas om att sanningen ligger någonstans mittimellan, bägge sidor lägger ju fram sin version av saken för att misskreditera den andra sidan.......även om mina uppgifter kommer från "oberoende" källor.....om det nu går att vara oberoende i dessa dagar.

det som stör mig däremot är att alla etablerade medier framför den felaktiga versionen, den där inspektörerna blir utkastade. Senast stod det att läsa på SVTs text-tv......

Vet det är mycket skrämmande.... jag tycker att det är mycket allvarligt.... vad har de mer förvrängt? jag läser i Times att FN inspektörerna lämnade irak... sedan läser jag denna artikeln på aftonbladet där det står att de blev utkastade.... fy fan man kan verkligen inte lita på media ibland ljuger de ju rent ut.... och rättar till förvrängningen/lögnen gör de inte... Journalistiken har nog nått botnen... jag litar inte på media det är bara ett propaganda organ vilket används med folk med mer eller mindre okända motiv....

"Att Irak slängde ut FN:s vapeninspektörer 1998 och därmed bröt mot ett antal bindande FN-resolutioner har varit ett av USA:s huvudargument för en attack mot Irak."

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,206078,00.html

så gott som all press hjälper ju US att rättfärdiga sitt krig mot terrorismen/Irak.

Felet med dagens journalister är att dom glömmt allt vad källkritik heter, får dom en siffra från ett statligt organ så är det siffran trovärdigare än bibeln. Andra källor söks inte/önskas inte......förbannat dåligt.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, lägg av med nazi-snacket. Det kan inte behöva ploppa upp överallt.

"Att Irak slängde ut FN:s vapeninspektörer 1998 och därmed bröt mot ett antal bindande FN-resolutioner har varit ett av USA:s huvudargument för en attack mot Irak." Det kan väl vara så att USA PÅSTÅR att de blev utkastade och använder det som huvudargument. Då är det ju inget större fel på journalistiken, endast lite luddigt skrivet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...