PolarBear Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Ville bara dela med mig av den häftiga julklappen som jag fick av min sambo! Alla riktiga MÖP:ar måste ju bara ha en radiostyrd stridsvagn som skjuter softairgunkulor upp till 25 meter Här kan ni se en kort filmsnutt på skönheten http://rapidshare.de/files/10838802/Tank2_2_music.wmv.html Här nedan är en länk till inköpsstället http://www.coolstuff.se/p134/RCBattleTank124.html Ps. Tack till min underbara sambo!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Avundsjuk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Bra koll dom hade på den sidan, "Den amerikanska Type 90" Det vet väl alla att en Type 90 är en japansk stridvagn. Nåväl, jag har fluktat på något liknande men det var en Leopard. Min sambo var dock inte lika snäll som din. :( BTW Den där download-rjänsten var nog det krångligaste jag varit med om. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
PolarBear Posted January 11, 2006 Author Report Share Posted January 11, 2006 BTWDen där download-rjänsten var nog det krångligaste jag varit med om. The Swede Det är inte så krångligt som det ser ut: Klicka på länken http://rapidshare.de/files/10838802/Tank2_2_music.wmv.html Klicka på knappen free, då kommer man till en ny sida där en tidsräknare finns. När den har räknat ner tiden till 0 uppenbarar sig länken till filmen. Högerklicka och välj: spara mål som... Någon som kan rekomendera en annan sida som erjuder liknande tjänst men enklare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blomberg Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Denna leksak är ju rent sagt livsfarlig. Två av grabbarna nere i Bosnien fick tag på en varsin och terroriserade senare oss andra genom att lägga sig i bakhåll när man skulle till hyg-barren. Min erfarenhet av denna leksak är att den är förbannat rolig och att trycket i bössan är mycket bra. Blåmärkena på mina skinkor har nog inte gått bort än / Blomberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Missade att man skulle knappa in några bokstäver och siffror i en ruta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Lite Ot. Men det handlar om (roliga men farliga) leksaker. När min son var riktigt ung så hade jag en ursäkt att köpa alla de leksaker som jag gillade. En av de var en helikopter som man sätter i ett handtag och drar i ett snöre så flyger den iväg i en jäkla fart, Ni vet säkert vilken typ jag menar. Rotorn radie var nog på en 40-45 cm så det var en hyfsat stor rackare. Nåväl, Detta var en vinter så det var för kallt för att prova den ute. Min kära fru var inte hemma så vi (jag) bestämde oss för en provflygning i vårt vardagsrum... Jag sätter hkp:n i handtaget och för att vara en god förbild för min son så drog jag till ordentligt. I min värld var det tänkt att den j:vla helikopter skulle gå rakt upp i taket och sen autoglida ner. Som en Huey som precis släppt av en pluton soldater i Vietnam går den istället i en svag stigning snabbt framåt och sakta uppåt. Den träffas min frus samling av krukväxter och går som en upp och ner vänd gräsklippare igenom de flesta av hennes plantor... Resultat var en överlycklig son och två dagars isande tystnad från min fru. Och ett konstant flygförbud inomhus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NordicFear Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Lite Ot. Men det handlar om (roliga men farliga) leksaker. När min son var riktigt ung så hade jag en ursäkt att köpa alla de leksaker som jag gillade. En av de var en helikopter som man sätter i ett handtag och drar i ett snöre så flyger den iväg i en jäkla fart, Ni vet säkert vilken typ jag menar. Rotorn radie var nog på en 40-45 cm så det var en hyfsat stor rackare. Nåväl, Detta var en vinter så det var för kallt för att prova den ute. Min kära fru var inte hemma så vi (jag) bestämde oss för en provflygning i vårt vardagsrum... Jag sätter hkp:n i handtaget och för att vara en god förbild för min son så drog jag till ordentligt. I min värld var det tänkt att den j:vla helikopter skulle gå rakt upp i taket och sen autoglida ner. Som en Huey som precis släppt av en pluton soldater i Vietnam går den istället i en svag stigning snabbt framåt och sakta uppåt. Den träffas min frus samling av krukväxter och går som en upp och ner vänd gräsklippare igenom de flesta av hennes plantor... Resultat var en överlycklig son och två dagars isande tystnad från min fru. Och ett konstant flygförbud inomhus. Man tycker att visa saker borde vara självklart, vad man gör och inte gör inomhus. Funderat på att köpa någotsådant. vet att hobbex har haft en del maffiga radiostyrda stridsvagnsmodeller! synd att dom inte har kvar dom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Nu har jag äntligen lyckats ladda ner och kolla på filmen och man blev ju inte mindre sugen precis. Hur bra är radiostyrningen? Går det att krypköra eller är det bara av/på som gäller? Hur är kontrollen på tornets rörelser? Går det även där att smyga runt eller är det full fart som gäller? Får nog fixa budgeten tror jag, hmm, vad kan jag sälja? The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Får nog fixa budgeten tror jag, hmm, vad kan jag sälja? The Swede Har hört att du har en gammal PBV som står och skräpar, du får säkert ett par hundra för den! Förresten, räcker inte det som leksak?? //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Går det inte att sätta radiostyrning i pebban. Snacka om krigsleksak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 http://www.teknikmagasinet.se/ Sök på Shocking Tank Inte lika verklighetstrogen men säkerligen klart underhållande Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 http://www.teknikmagasinet.se/ Sök på Shocking Tank Inte lika verklighetstrogen men säkerligen klart underhållande Shocking Tanks är hysteriskt roligt ett tag. Sen upptäcker man nackdelarna. Väldigt liten markfrigång = bara köra på plana underlag. Ställer man en bok eller något annat plan yta så kan den klättre ganska bra. Då synd med markfrigången som sabbar terrängegenskaperna. Den som träffar först vinner. Om man väl blivit träffad en gång är det svårt att hinna undan innan man blir helt utslagen. Kanon skjuter väl lite som den vill. Går dessutom inte att rikta den. Men som sagt, en rolig leksak ett tag! Har funderat lite på RC-tanken tråden handlar om.Kan man skjuta paintball kulor eller annan am som skulle vara lite mera markerande vid träff. Vore dessutom roligt om man kunde köra med fler än 3 tanks samtidigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Polarbear: nu har jag tittat på din film och jag hatar dig Vill ha!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 jag gjorde just av med 599kr :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 http://www.teknikmagasinet.se/ Sök på Shocking Tank Inte lika verklighetstrogen men säkerligen klart underhållande Lekandet med dedär slutade med att min bror hoppade sönder en stol... Han vände en bra bit upp i luften för att sedna knäcka stolen på nedvägen Jag började mest fundera över varför mina armar ryckte när jag blev träffad. En lite halvkul grej, i ett par minuter och när man låter en ny testa dem. Men annars är de påtok för långsamma för att det ska vara kul i längden. Långt ifrån värt priset. //Y Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Går det inte att sätta radiostyrning i pebban. Snacka om krigsleksak Grabbarna i Mythbusters fixar ju till personbilar som blir radiostyrda så helt omöjligt är det nog inte... @ Swede Spara du pebban och skit i att köpa den radiostyrda och sätt igång bara! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Jag har testkört och även testskjutit en radiostyrd stridsvagn av märket Tokyo Marui (känd airsoftbössetillverkare) och rent körmässigt skulle jag inte vilja kalla det en höjdare. Styrningen är väldigt ryckig, den är av typen allt eller inget. När det gäller stridsvagnslika köregenskaper så satsar jag hellre på Tamiyas radiostyrda Leopard 2A5. Den kan visserligen inte skjuta något farligare än ir-ljus, men du kan köpa till en stab till eldröret och man kan reglera både styrning och hastighet steglöst. Men ska man vara värst skaffar man sig en M1 Panther, en radiostyrd, tornlös M1 Abrams /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Här har ni något att bita i: Mutantstora tanks! Eftersom allt redan avhandlats här på SoldF så riktar sig mitt inlägg till den som mot förmodan inte redan sett dessa tingestar... Ursprungstråden: Billig T-80 (Edit: Fippliga länkar...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PolarBear Posted January 12, 2006 Author Report Share Posted January 12, 2006 Nu har jag äntligen lyckats ladda ner och kolla på filmen och man blev ju inte mindre sugen precis. Hur bra är radiostyrningen? Går det att krypköra eller är det bara av/på som gäller? Hur är kontrollen på tornets rörelser? Går det även där att smyga runt eller är det full fart som gäller? Får nog fixa budgeten tror jag, hmm, vad kan jag sälja? The Swede Det går inte att krypköra, varken med vagnen eller tornet men det är ok för mig, tycker att den fungerar över förväntan bra faktiskt. Den tar sig fram bra, centrumsväng fungerar fint, tornets rotation är ok, den går att programera så den utför ett körmönster automatiskt. Enda tråkiga saken är att pipans elevation inte kan styras upp eller ner utan går med en knapptryckning till ändläget och vänder automatiskt. Hmmm får jag provköra pebban så får du prova min RC stridsvagn... jag gjorde just av med 599kr :P Oops det var inte min mening att lura någon men det är en kul leksak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Klinga Posted January 12, 2006 Report Share Posted January 12, 2006 Det finns en kille på internet som satt en webcam på en radiostyrd stridsvagn plus en paintgun. man kan få styra den över internet så den kör omkring på hans gård. det finns en artikel om det på denna adressen. http://www.roaringsnake.com/misc/article_tank.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted January 12, 2006 Report Share Posted January 12, 2006 Det finns en kille på internet som satt en webcam på en radiostyrd stridsvagn plus en paintgun. man kan få styra den över internet så den kör omkring på hans gård. det finns en artikel om det på denna adressen. http://www.roaringsnake.com/misc/article_tank.htm Yepp, man får dessutom ta fram VISA-kortet om man vill köra! //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Klinga Posted January 12, 2006 Report Share Posted January 12, 2006 typiskt, så va det inte när han testade det. allt kul kostar tyvär Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted January 12, 2006 Report Share Posted January 12, 2006 Men ska man vara värst skaffar man sig en M1 Panther, en radiostyrd, tornlös M1 Abrams /E en sån har jag kört på "riktigt" fast jag fick aldrig testa att radiostyra den... fick bara köra "manuellt" de hade tidigare haft en episod där den "skenade" på bondsteel och körde ner ett stängsel innan de fick stopp på den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted January 24, 2006 Report Share Posted January 24, 2006 Tillverkaren Heng long gör även en Tiger i skala 1:16. Den säljs av Coolstuff.se. För de som inte vill betala för en svindyr Tamiya är den ett alternativ. De har även ett eget forum med tips och tricks. Det går att göra såpass här skalenliga modeller av Heng long tigern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 Skala 1:16? Vad sägs om en strv i skala 1:4 för 12.000 Euro.. http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,504674,00.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 Dräggel dräggel Hmm... jätte-OT: jag har tänkt att om/när jag köper en sådan radiostyrd stridsvagn så kommer jag att bygga om den till brand- eller ambulansfordon med så många funktioner att det kommer att behövas en radioanläggning med så många kanaler (höj-/sänkbar belysningsmast, saftblandare, siren, signalhorn, blinkers, strålkastare, blinkers, och kanske winsch) att själva radioanläggningen lär kosta rejält mycket mer än själva stridsvagnsbyggsatsen ... men men... "smakar det så kostar det"... Skala 1:16?Vad sägs om en strv i skala 1:4 för 12.000 Euro.. http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,504674,00.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.