Fu Frippe Posted August 22, 2002 Report Share Posted August 22, 2002 Väldigt off - topic, men lite småkul och klurigt... Kan ni lösa följande problem? Mamman är 21 år äldre än sitt barn. Om sex år kommer barnet att vara fem gånger yngre än sin mamma. Var är pappan? Sug på den! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted August 22, 2002 Report Share Posted August 22, 2002 Var är pappan? I Karlstad... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu.Bar Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 Jaha, dags att visa vem som är Nörden med stort ö... Mamman är 21 år äldre än sitt barn. m = b + 21 Om sex år kommer barnet att vara fem gånger yngre än sin mamma. (b+6)*5 = m + 6 5b+30 = b+21+6 4b = 27 - 30 ... b = -3/4 år = -9 mån ...Alltså är pappan i mamman... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lindman Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 *ASG* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinken Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 Ehhhh........ :withstupid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest super Matrosen Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 Den där formeln känner man igen...men jag kommer fan inte ihåg hur man gjorde hehe..pinsamt :what: men så var mitt favo ämne i skolan Svenska...när jag gick en NV utbildning med inriktning mot elektronik o data..jaja...så kan det gå när man väljer fel på gymnasiet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.