Jump to content

Forum

Guest

Recommended Posts

Nu vet jag inte om detta är som att svära i kyrkan?

Eftersom jag är ganska ny här så vet jag inte om detta varit uppe till diskussion tidigare?

Jag vet inte vilka möjligheter det finns att skapa nya forum, men om det finns så tror jag att det skulle gå att förfina en aning. Inte heller varför de som nu finns heter vad de gör.

Mina förslag skulle vara:

Tips! - För att kunna ställa frågor eller dela med sig av sina erfarenheter.

Frivilligorganisationen/Hv - Utbyta erfarenheter om t.ex. Hemvärnet.

Allmäna diskussioner (eller strunt) - För att bara diskutera något helt annat.

Kommentarer?

Annars tycker jag att det är intressant att läsa inläggen och att klimatet är ganska hyffsat utan några personangrepp.

Det finns möjlighet att utöka med fler delforum om behov finns.

Dock är det så att henrik Svensk som äger detta forum tjänstgör i Kosovo just nu.

Alla sådana beslut ligger hos honom.

Jag kan dock inte se något behov av att utöka forumet för att fylla de behov du anger.

Tips kan diskuteras på Luckan om det rör värnplikten eller under något materielforum t.ex.

Frivilligorg/HV kan diskuteras på Markan.

Allmänna diskussioner/strunt diskuteras redan nu i markan.

The Swede

BLÅGUL

Jag tycker det är lagom många forum för att passa det antal inlägg / nya ämnen som inkommer dagligen. Redan nu verkar det vara svårt för vissa ibland att skriva i rätt forum ;), och fler forum gör det bara svårare att hitta rätt forum att starta sitt nya ämne i. Och jobbigare att läsa igenom dagens skörd.

Men jag ska ändå komma med ett förslag på ett nytt forum: "Kategoriserat". I detta forum startas trådar som ska innehålla diskussion, nyheter etc inom en viss kategori. Det jag menar är att istället för att ha ett eget forum för HV kan en stående tråd (ett ämne) finnas under "kategoriserat" under namnet "Hemvärnet". Eller varför inte mer detaljerat: "HV allmänt", "HV utrustning", "HV övningar", "HV-chefernas hörna" och så vidare.

Jag vet inte om jag lyckats förklara hur jag menar och hur detta nya forum skulle skilja sig från de övriga. Det nya forumet skulle alltså innehålla trådar för sådant som inte nödvändigtvis har allmänt intresse, t ex skulle jag starta ett ämne med namnet "Boden" där jag och andra som har erfarenheter och åsikter om denna garnison och dess närområde kunde diskutera saker som en som aldrig besökt stället skulle finna ointressant. För att uttrycka mig kort skulle alla ämnen i detta forum fungera som delforum utan att ta plats på förstasidan.

Någon som förstod något av mitt svammel? Kommentarer?

Ideen är bra...

Bara en nackdel. Tråden kommer att bli lång... Och det är svårt att komma ihåg vart man var sist man läste...

För att inte tala om oss BlåGula... Vi som måste läsa alla trådar, vare sig vi gillar den eller inte... Allt för att säkerställa att alla får ett trevligt och roligt forum att vistas i.. :)    ((<<-- Ja, fy. Stackars oss.    /Ing ))

/TangoXray

Blå och Gul

Jo, jag är med på vad du menar.. tror jag.

Det skulle (förmodar jag) innebära att du vill ha bara ett fåtal trådar på det forumet, som kan växa sig ganska stora?

Ett forum som jag längtar lite efter är faktsikt något i stil med "film & media". Musik, filmer, spel...  Lite lättare att ha koll, om man ska iväg och hyra en film någon gång. :)

Men vi får väl se..

det jag tänkte på är att mer och mer av inläggen i luckan är "off topic".. till exemple den där "usa vs irak" har svårt att tro många svenska värnpliktiga får pyssla med den frågan ;)

OBS.. Jag tycker inte det är dåligt då hade allt postats i markan hade något ämne snart åkt "ner" så långt att den försunnit på en annan sidan innan du hann läsa den.. bra dela upp lite inlägg..

Ett forum som jag längtar lite efter är faktsikt något i stil med "film & media". Musik, filmer, spel...  Lite lättare att ha koll, om man ska iväg och hyra en film någon gång. :inlove

Lätt fixat. Starta tråden "film & media" i Kategoriserat ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...