coolhand Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Funderar pa att spara ihop till en M90 Smock alt FJS02. Vilken ar bast? Nagon som har erfarenhet av bada? For o nackdelar? Vet att det finns manga recensioner om FJS02 men tror inte jag har sett nagon jamforelse mellan de bada? Vad tycker ni? Har sett bara anvandas pa missionerna, senast i amnet som just kom upp igen. /Coolhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 pssst: M90 SMOCK/MP-SEC Fältjacka Arktisk Smock M90/Smock M90-SMOCK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted January 7, 2006 Author Report Share Posted January 7, 2006 pssst: M90 SMOCK/MP-SEC Fältjacka Arktisk Smock M90/Smock M90-SMOCK Tackar, men hade redan kollat pa alla utom en av tradarna. Vad jag soker framst ar nagon som har erfarenhet av bada versionerna FJS & Smocken sa att de kan beratta vilken som ar att foredra. Stammer det ocksa att Arktis 1015 Smocken numer endast finns i rip-stop? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 pssst: M90 SMOCK/MP-SEC Fältjacka Arktisk Smock M90/Smock M90-SMOCK Tackar, men hade redan kollat pa alla utom en av tradarna. Vad jag soker framst ar nagon som har erfarenhet av bada versionerna FJS & Smocken sa att de kan beratta vilken som ar att foredra. Stammer det ocksa att Arktis 1015 Smocken numer endast finns i rip-stop? Jag har haft smocken men hann inte testa den så hårt. Gillade den. Har bara provat FJS02 en gång men den verkar gedigen. Har ett grönt Taiga ställ som jag köpte för ca 15 år sedan och det har varit med om mycket och håller fortfarande. Så Taiga är good to go i mina ögon. Det stämmer att smocken numer fins endast i rip-stop. Innan fick M-shop skicka 90-tyg till Arktis för att dom skulle sy smockarna. Rip-stop tyget är Arktis eget så det behöver ju inte skickas något tyg då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Funderar pa att spara ihop till en M90 Smock alt FJS02. Vilken ar bast? Nagon som har erfarenhet av bada? For o nackdelar? Vet att det finns manga recensioner om FJS02 men tror inte jag har sett nagon jamforelse mellan de bada? Vad tycker ni? Har sett bara anvandas pa missionerna, senast i amnet som just kom upp igen. /Coolhand Även om dom inte omedelbart har exakt samma användingsområde så om du kan spara 1000 kr till så köp FJS02'an om inte annat så för att det iallafall har haft någon form av bärande tillstånd Och till FJS'en så kan du ju även köpa byxor som jag tycker är fantastiskt bra. Dom kamrater som jag har som har köpt en smock säger att dom hellre velat haft en fjs02 så det är väl värt något kanske? /b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NDR Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Avseende BOA FJS02 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted January 7, 2006 Author Report Share Posted January 7, 2006 Även om dom inte omedelbart har exakt samma användingsområde så om du kan spara 1000 kr till så köp FJS02'an om inte annat så för att det iallafall har haft någon form av bärande tillståndOch till FJS'en så kan du ju även köpa byxor som jag tycker är fantastiskt bra. Dom kamrater som jag har som har köpt en smock säger att dom hellre velat haft en fjs02 så det är väl värt något kanske? /b Tackar! Vad menar du med att de inte har samma anvandningsomrade? Har det att gora med arstider, vinter o sommar? Kallt/Varmt? Har faktiskt ett par Arktis M/90 Brallor som jag gillar skarpt. Ganska tunna med rip-stop men ska vara vattentata. Dag o natt mellan FU90 och dem ang regn etc. Sa ar smocken ett lager med rip-stop samt drop liner bara eller har den mer foder? Det lutar nog mer at FJS men som sagt priset skiljer ju lite. @Fu Kjellberg, Tack for dina 2 cents. @NDR Tack for infon. Bor i staterna sa behover intebarande tillstand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 (edited) Även om dom inte omedelbart har exakt samma användingsområde så om du kan spara 1000 kr till så köp FJS02'an om inte annat så för att det iallafall har haft någon form av bärande tillstånd Och till FJS'en så kan du ju även köpa byxor som jag tycker är fantastiskt bra. Dom kamrater som jag har som har köpt en smock säger att dom hellre velat haft en fjs02 så det är väl värt något kanske? /b Tackar! Vad menar du med att de inte har samma anvandningsomrade? Har det att gora med arstider, vinter o sommar? Kallt/Varmt? Har faktiskt ett par Arktis M/90 Brallor som jag gillar skarpt. Ganska tunna med rip-stop men ska vara vattentata. Dag o natt mellan FU90 och dem ang regn etc. Sa ar smocken ett lager med rip-stop samt drop liner bara eller har den mer foder? Det lutar nog mer at FJS men som sagt priset skiljer ju lite. @Fu Kjellberg, Tack for dina 2 cents. @NDR Tack for infon. Bor i staterna sa behover intebarande tillstand mina två är att jag upplever fjs02'an som varmare än smocken I soligt och varmt väder vanlig FU90 i någon lämplig variant, lite svalare eller regningare så smocken och ruggigt väder fjs02 men som sagt det är mycket subjektivt, äger ingen smock själv men har kännt på dom en del ;) /b Edited January 7, 2006 by Blackadder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts