Greenment Posted January 6, 2006 Report Share Posted January 6, 2006 (edited) Halloj! Sitter nu här med ett kamoflage nät, som jag tänker ha som ett draperi ,ej (bad draperi) Nu är det så att den luktar unket , och äckligt, har tvättat den i badkaret med endel tvättmedel, men lukten vill inte försvinna, vädra har jag haft tanken på men det lär ta flera veckor! parfymera? hehe plast, drar den åt sig äns lukten? Nå väl tips och trix för och få bort lukten så den pryder här i hemmet! edit: särkskrivning, lär finnas fler men orkar inte rätta till dem Edited January 6, 2006 by Greenment Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted January 6, 2006 Report Share Posted January 6, 2006 Jag är ledsen men kamonät brukar lukta unk. Prova med att bada det i vinäger och sedan hänga det på luftning i flera dagar. Det kan gå. /Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wemla Posted January 6, 2006 Report Share Posted January 6, 2006 (edited) Finns sprej som tar bort luft, för t.ex jumpadojjor. Men det lär väl kanske bli en förmögenhet för att få bort all doft.. Vädra är egentligen det enda som funkar bra. Tvättmedel behöver inte alltid ta bort lukt, det är sköljmedlets uppgift(?). Kanske om man låter det ligga i vatten med något bra medel i, typ såpa (grönsåpa funkar till allt). Sen låta ligga ett tag (timmar, dygn) och byta vatten med jämna mellanrum, låt gärna torka/vädra ute, kan kanske vara svårt i minusgrader.. Edit: det är bra start att jag själv inte förstår vad jag skrivit också.. Edited January 6, 2006 by Wemla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trident Posted January 6, 2006 Report Share Posted January 6, 2006 (edited) Jag har tvättat mitt kamonät flera gånger för att få bort lukten ifrån det. Lät nätet ligga i blöt i några dagar tillsammans med rengörningsmedle. Efter ett par tvättar så fick ja bort lukten. Så nu luktar den bara gott. Lycka till ;) Pucktvåa Edited January 6, 2006 by Trident Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Jag har tvättat mitt kamonät flera gånger för att få bort lukten ifrån det. Lät nätet ligga i blöt i några dagar tillsammans med rengörningsmedle. Efter ett par tvättar så fick ja bort lukten. Så nu luktar den bara gott. Lycka till ;) Pucktvåa Du är ungkarl va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Du är ungkarl va? Annars får man väl inte ha camonät hemma? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Möjligtvis på vinden eller i något förråd, och för dom är lyckligt lottade deras egna lek rum :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Möjligtvis på vinden eller i något förråd, och för dom är lyckligt lottade deras egna lek rum :P Skulle jag sätta upp något sådant hemma skulle jag vara kokt i bajs. (Tänk er glavid latino tjej som e kontant hungrig) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Möjligtvis på vinden eller i något förråd, och för dom är lyckligt lottade deras egna lek rum :P Skulle jag sätta upp något sådant hemma skulle jag vara kokt i bajs. (Tänk er glavid latino tjej som e kontant hungrig) Grattis säger man väl då :P eller kanske man skulle säga beklagar sorgen över att du inte kan hänga upp ett nät. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NordicFear Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 (edited) Förelsog att vi också skulle sätta upp ett maskeringsnät för flickvännen. fick tillbaka komentaren: Är du dum på riktigt!? så det blir väl inget med det heller.. :( så man får väl nöja sig med den cammo färgad badankan jag har inne på toaletten... Edited January 7, 2006 by NordicFear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 nordic ommålad eller finns det cammofärgade badankor att köpa ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 ...latino tjej som e kontant hungrig Hon har inte sett dig skriva det där va? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greenment Posted January 7, 2006 Author Report Share Posted January 7, 2006 Hehe... Jag har fina planer för att göra ett riktigt lekrum för mig, endast för mig själv, ok då de som är intresserade får betala trängselskatt som går direkt till mig istället för göran person får passera! ´ Vad/vilket rengöringsmedel använde du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 (edited) nordic ommålad eller finns det cammofärgade badankor att köpa ? fanns tidigare att köpa på typ granit eller nån liknande affär Edited January 7, 2006 by johanp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Ni som har nät hemma, vart hänger ni upp det? Har ni det istället för en dörr (Zigenardörr) , Duschdraperi, på väggen, maskerar ni TV'n eller datorn eller har ni det som bordsduk? Cammonät vore ballt men jag har ingen fantasi för vart man skulle hänga det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NordicFear Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 (edited) nordic ommålad eller finns det cammofärgade badankor att köpa ? Dom finns att köpa med cammofärg! vet inte vart för jag fick den av en vän. Han tyckte att den skulle passa perfekt för mig ska se om jag kan fixa en bild på den!! Edited January 7, 2006 by NordicFear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelzin Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Har väl alltid haft nåt intresse för det militära, även om jag inte va medveten om det då... Så som liten, när jag och morsan då och då var inne på ÖoB, brukade jag knalla ner till militäravdelningen och börja klämma och känna på cammonäten som låg där (m/äldre). Morsan tyckte dock att jag skulle undvika detta då nätet var impregnerat med något cancerframkallande medel. Vet inte om morsan ljög för mig där... eller kan det finnas nån sanning i det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Har väl alltid haft nåt intresse för det militära, även om jag inte va medveten om det då... Så som liten, när jag och morsan då och då var inne på ÖoB, brukade jag knalla ner till militäravdelningen och börja klämma och känna på cammonäten som låg där (m/äldre). Morsan tyckte dock att jag skulle undvika detta då nätet var impregnerat med något cancerframkallande medel. Vet inte om morsan ljög för mig där... eller kan det finnas nån sanning i det? Under 200talet är allt cancerframkallande, det är bara en fråga om hur mycket... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 (edited) Vet inte om morsan ljög för mig där... eller kan det finnas nån sanning i det? Äldre nät i tyg är impregnerade med Arsenik... Edited January 7, 2006 by HvPrsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NordicFear Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Vet inte om morsan ljög för mig där... eller kan det finnas nån sanning i det? Äldre nät i tyg är impregnerade med Arsenik... kan inte ha varit så hälsosamt att ligg under ett sådant cammonät i ett par dagar! vet man om soldatar har tagit skada av dessa cammonät? när slutade dom att användas? hoppas iaf dom har slutat med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Just nu har jag kommit hem efter en expedition i glad kamrats sällskap och jag har just hängt upp tält, nät, sovsäckar och en miljon våta attiraljer på tork. I hallen finns det ett två meter djupt utrymme framför två garderober och där har jag satt krokar i taket - som är av trä - som tält och nät hänger i. Allra högst uppe på väggen har slagit i spikar som sovsäckarna hänger i. Spikarna har målats vit och är nästan omöjliga att se. Visserligen ser det ut som en blandning av Ö&B, taikonläger och FMLog:s största förråd så länge grejorna torkar, men det får man leva med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefalle Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Ni som har nät hemma, vart hänger ni upp det? Har ni det istället för en dörr (Zigenardörr) , Duschdraperi, på väggen, maskerar ni TV'n eller datorn eller har ni det som bordsduk? Cammonät vore ballt men jag har ingen fantasi för vart man skulle hänga det jag har inget nät men man kanske kan hänga upp det som gardiner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moro Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 jag har inget nät men man kanske kan hänga upp det som gardiner Har funderat på sånt innan, och kommit på att få gardinstänger eller fästen skulle klara tyngden av ett maskeringsnät, då det trots allt väger mer än en vanlig gardin.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trident Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Du är ungkarl va? Ungkarl? Måste man vara det för att ha kamonätet framme? Nu är ja det igen ja men ja har ändå nätet framme fast ja har tjej. Ska hon få hänga upp sina saker så får ja hänga upp mina Det passar kanon på min väg i sovrumet kom igen killar stå på er nu o sätt upp det nu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greenment Posted January 7, 2006 Author Report Share Posted January 7, 2006 Juste!.. Tips på camo näts prydnad: Häng upp längs väggen Använd som ett draperi, för att slutna till ett föråd/rum motsvarande. Klipp dem i småbitar och trä över lampor motsvarande, (jävligt snyggt - jo varför? jag har det så hehe) Gardin. Ja listan kan bli oändlig, fan ta er om ni nu tar slut på all cammo nät, så jag blir utan en när jag väl behöver det, man vet aldrig med folk på soldf! Tillbaks till ämnet innan tråden spårar ur, mer tips och trix om att få bort mögel lukten ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Jag förbjuder härmed mig själv att någonsin hänga upp ett kammonät i bostaden. Nån måtta får det fanimig vara på möperiet! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Jag förbjuder härmed mig själv att någonsin hänga upp ett kammonät i bostaden. Nån måtta får det fanimig vara på möperiet!;) Visst. Snart inhandlar du ett också. Förstå vad praktiskt att upprätta OP under köksbordet och hålla koll på vad frugan lagar för middag :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 Ytterligare användningsområde: Sänghimmel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wemla Posted January 7, 2006 Report Share Posted January 7, 2006 nordic ommålad eller finns det cammofärgade badankor att köpa ? Jag har sett såna på Mique, en sån där krimskrams butik. Det är jättepoppis med badankor i olika teman.. Om du inte har mique nära så har väl andra krimskramsbutiker sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts