Jump to content

Knän

Guest jinaldo

Recommended Posts

Guest jinaldo

finns de några bra sätt att kolla sina knän så att man inte har dåliga? Och finns de några bra tips på hur man kan träna knäna så man slipper få svaga?

Köp "stödskydd" typ vulcan eller dylika.

Hade problem med knäna i början av min joggingperiod. köpte skydd och det funkade glockrent!

Efter ett tag när man blivit tränad (härdad :D ) så tål knäna mer och oftast brukar det onda gå över.

Se upp för Benhinneinflammationer och Closed compartment syndrom (Ont!)

slut

Guest jinaldo

okej..dom här skydden är de sådana här blåa gele plattor som man stoppar under hälen? jag har haft benhinninflammation förut och har också haft sprickor under knät där man för benhinninflammationen, kommer det kanske att påvärka mina knän senare när tillexempel jag ska in i lumpen? för jag vill ju gärna inte åka hem med en gång för dåliga knän.

Knän är väldigt lustiga, fel ord kanske, hade själv rätt ordentliga knäproblem, och har fortfarande lite problem. Köpte ett starkt knästöd och fortsatte springa då det inte gjorde ont med stödet, detta resulterade i sin tur att jag fick bindvävsinflamation och fick knapra piller i någon månad...tråkigt...så tänk dig för.

Guest jinaldo

okej..så de bästa är då att hålla sig i skogen eller nått, där det inte är så hårt underlag? Och att köpa skydd, typ ilägg..och sedan ta de lungt om jag får ont..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...