Jump to content

Fyrverkeri?

Fallschirmjager

Recommended Posts

handlar inte för flera hundra, men känner folk som säljer fyrverkerier så får för flera hundra :P

ska försöka hitta en film där jag och några kompisar ger ett exempel på vad man kan göra när man har tråkigt.

//gransson

Jag säljer fyrverkerier nu i mellandagarna (år igen..)!

Så man hinner klämma och känna länge innan man måste bestämma sig. Jag gillar varken tända på eller titta på det, men ska det vara något så skulle jag köpa en RIKTIGT stor låda, (sån som man nästan måste ha polistillstånd för) för att sedan tända en gång och njuta i några minuter...

Aldrig att jag springer och tänder på dussintals med raketer och annat smått själv..

Gott Nytt!! Tänk på att förankra allt VÄL, så att det inte sker några förargliga olyckor!

Tröttnade rejält på fyrverkerier efter lumpen och är fortfarande synnerligen trött på dem. Förmodar att det är alla sprängtjänst och ljudet av H77 som gör att jag inte tycker att det smäller lika mycket längre.

Vissa säger att de upplevt krig och strider...... Jag säger att jag upplevet ett Kinesiskt Ny År i Kina..

27 pers till sjukhus, två utbrända resturanger, inte ett helt fönster på hela gatan.... Kom sedan hem till lägenheten på 8 vån och bestämde mig där för att tejpa fönstren... Först förbjöd jag tjejen att hjälpa mig sedan la jag ner hela projektet då jag ansåg det var för farligt.... Men billiga var dom och fulla var Kineserna o mycket hadde de köpt.. :baskerKav:

Vet ni förresten hur ett Kinesiskt smatterband ser ut? (Det används för att skrämma bort onda andar) Ett mesigt billigt kan liknas vid 200 kinapuffar som är sammanlänkande..

ett mer normalt är som 200 av de nya knallskotten med ett par av den gamla typen som avslutning..

Men ett riktigt Kinesiskt smatterband, som man köper om man har pengar, är som 200 knallskott av den gamlatypen med ett par Atombombs simulationer i slutet.... När det är avskjutet finns varken andar eller hjärna kvar..... Garanterat...

Blir tyvärr mer grinig gubbe för vart år och irriterar mig makalöst på allt smällande INNAN det är dags. Då kan det för all del vara trevligt att titta på....men köpa? Nej, inte nu längre...tiden då man sprängde sina byggmodeller i småbitar är för länge sedan förbi!

Jag tycker bara att smällandet är irriterande, så fort det säger pang utanför fönstret så sitter det 4 förväntansfulla hundar framför mig och vifftar frågande på svansarna, och undrar varför inte dom får vara med och jaga :)

Sedan har vi den 5,e vovven som tycker att allt som smäller är läskigt som hellre springer in under trappen och darrar som ett mindre jordskalv.

Tänk på vovvarna när ni pangar ,O

Har fortfarande kvar en omgåmng med småraketer och annat sedan förra året.

Får väl lobba lite för att köpa en omgång med bra pjäser.

Då är ju frågan...

raketer eller tårta?

Många små eller få stora?

Själv känner jag att det hade varit optimalt med ett par stpra raketer och en tårta.

En bra kompromiss (för oss fattiga studenter dvs ;) Annat får jag väl tigga några av Smällargalne Kamrat)

Jag har för första gången på säkert 10 år köpt fyrverkerier.

En polare som jobbar med sådana saker och har varit svensk

lagmästare i fyrverkeri bland annat plockade fram en trälåda

med allt klart och två stubiner (i fall en fallerar) och sa

lakoniskt att den är allt jag behöver så tydligen ska man ha

ett färdigt paket. Det stod en liten lapp om krutvikt på den

och det kändes helt plötsligt som att hålla en spränggranat

i handen :=o

När det senast begav sig så hade jag köpt några tårtor.

Utanför huset blev vi snabbt hånade av ett annat gäng

som hade lagt alla sina slantar på ett jätterör som mest

likande en papptunna till ett utedass. Med en jäkla smäll

for laddningen upp i de tjocka och låga molnen och man

kunde vagt ana att det lyste någonstans där uppe. Efter

det var våra tårtor ganska bra.

Drar mig till minnes en nyår för några år sedan. Satt i min lägenhet i Luthagen i Uppsala och såg genom mitt vardagsrumsfönster att någon/några skickade upp närlys i närheten (västlig riktning) och det var inte några... Skulle själv vilja ha några och bräcka mitt pucko till granne då han skjuter av sina raketer ikväll. /Gusten :wub:

skall det smällas skall det vara minst ett tjugotal av de tyngsta "bomber" man kan hitta på laglig väg...

dessa skall sedan smällas av i hyfsat snabb följd men inte med jämna mellanrum...

usch... blev nog skadad av allt skjutande men H77 i lumpen...

tycker allt fyrverkeri utom de grövre "bomberna" är rätt mesigt...... men hyfsat vackert ibland :D

och för att återgå till ursprungsfrågan, skall inte smälla nåt själv, skall kolla när andra blåser up lite "blommor" :banana

@Kn Klinga: Mycket vackrare på det sättet.

Fyrverkerier kan ju var roligt ibland. Har extraknäckt med att skjuta dem förr och det var ganska trevligt faktiskt. Enda fyrverkeriet jag kom i kontakt med detta nyår var tjutraketen en kompis stoppade innanför min tröja, det sved lite.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...