_C_ Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Det tog ju ett antal år innan någon ex-SAS person skrev en bok i stil med Bravo Two Zero. Hur lång tid tror ni det tar innan motsvarande svensk bok kommer ut (oundvikligt till slut)? Kongo... Afghanistan... ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartil Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Menar du nån från SSG då eller? Där är ju allting hemligt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 (edited) Kongo finns det hyllmeter om redan t.ex: Detta fredliga uppdrag: Om 522 svenskar i terrorns Kongo Fredsflygarna: FN-flyget i Kongo 1960-1964 och x antal böcker till. Sök och du skola finna. Afganistan lär det väl dröja ett tag till vi får höra något om. Om och när vi väl får höra något lär det nog inte bli i stil med varken McNab eller Chris Ryans böcker eftersom ingen svensk varken har blivit tillfångatagen eller gått igenom strapatser liknade dem som Chris Ryan gick igenom. Det har skrivits böcker om svenskarnas jobb i Bosnien också har jag för mig men jag överlåter till Yxorna att berätta om dem eftersom jag själv har noll koll på dem. Edited December 26, 2005 by Kanna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Det har skrivits böcker om svenskarnas jobb i Bosnien också har jag för mig men jag överlåter till Yxorna att berätta om dem eftersom jag själv har noll koll på dem. Alfa Sierra av Lars A Karlsson samt Alfa Tango av (bortblåst ur minnet) handlar om Bosnien. Dock så tror jag att det är Artemis-insatsen som C spekulerar kring. /Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Kongo finns det hyllmeter om redan t.ex:Detta fredliga uppdrag: Om 522 svenskar i terrorns Kongo Fredsflygarna: FN-flyget i Kongo 1960-1964 och x antal böcker till. Sök och du skola finna. Du tror inte att frågan gällde de senare eskapaderna i Kongo? De som SSG var inblandade i? EDIT: Pucktvåa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Fågelbröstet finns, vet inte om den är självupplevd i någon grad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted December 26, 2005 Report Share Posted December 26, 2005 Kongo finns det hyllmeter om redan t.ex: Detta fredliga uppdrag: Om 522 svenskar i terrorns Kongo Fredsflygarna: FN-flyget i Kongo 1960-1964 och x antal böcker till. Sök och du skola finna. Du tror inte att frågan gällde de senare eskapaderna i Kongo? De som SSG var inblandade i? EDIT: Pucktvåa Mycket möjligt, tänkte inte så långt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts