Jump to content

Låtar


Guest

Recommended Posts

"Panzermensch" med And One är en annan höjdarlåt. Jag fick tipset av en bekant som brukade spela den i SISUn under patrullering i balkan. "Show of Force" brukar ju amerikanera säga.

Hosch hosch, tysk synth det är inget för mig... ;)

Men det finns faktiskt en låt som jag har hört som låter ganska trevlig. "Nur ein licht med Melotron"

Den är funkis! :thumbs:

Link to comment
Share on other sites

Tysk Synth Rular... :)

 

Annars så har vi ju VNV Nation....

Hounor, Legion osv...

 

Synth, eller närmare bestämt EBM är riktigt pra musikför att få adrenalinet att rinna till... Mycket aggresiv ofta...

Link to comment
Share on other sites

"Afraid to shoot strangers" med Iron Maiden kanske? :)

"Big Gun" med AC/DC (även "Thunderstruck" funkar).

"Fast as a shark" med Accept

"Killed by Death, Bomber, Ace of Spades, Overkill" med Motorhead

"Bad to the bone" med George Thorogood

"Imperial March" ur Star Wars

Ett knippe låtar med Manowar

och lite annat kan med fördel spelas i terrängfordon av olika slag på väg ut i fält! :D

 

När man väl ska få sin välförtjänta vila i förläggningen ute i ensliga skogen spelas med fördel: "Dueling Banjos" med Dave Matthews Band, Boyd Tinsley & Bela Fleck! :D

Link to comment
Share on other sites

Samt självklart valda delar ur Orffs Carmina Burana och Wagners Valkyrian :)

Jodå!

 

Varje StrB med självaktning riggar en stereoanläggning för att kunna blasta landstigningsmusik i styrhytt och transport (LUFORn är något bristfällig för det ändamålet). Dessutom sjunger en del KJ och AMFare inte direkt som Sundsvalls Kammarkör. :cool:

 

Vid våldsam landstigning brukas med framgång AC/DCs Thunderstruck (back in black funkar vid köttig RB-landstigning), eller "fortunate son" med Creedance.

 

För att ge besökande armébefäl något att fundera på spelas lämpligen "o-låten" från "fem myror..." vid våldsam landstigning...

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...