Jump to content

Internationella Amfibiestyrkan IAS

Recommended Posts

Jag tycker att alla ska söka oavett bakgrund. Då en internationell styrka med många olika typer av komptenser är den absolut bästa!

Men som dom skrev på sidan, "Sökande med GU inom AMF är meriterande".

Så jag önskar samtliga lycka till!

Själv har jag sökt

1. GRK

2. Amfskytte

3. Humm... kommer inte ihåg...

Hörde att man ska få besked om uttagning redan i November, eller har jag läst fel?

/Gurk

V47 Är det planerat att man ska få besked om man är antagen eller ej.

Jag är i ett riktigt stort dilemma! :blink:

KS15 eller IAS, hur hade ni gått tillväga? Får svar V40 om KS15( har blivit intervjuad), och V40 så börjar ringveckan för FS13, Om jag blir antagen till KS15 så påbörjar jag tjänsten redan V48, och V47 så får jag svar om IAS.

Hoppas ni hängde med i min situation.

Vilse i mörket..

Fy fanken vad jobbigt! Jag har inte blivit uppringd från KS15, så jag har ju inte samma problem...

Sen så får vi se om man blir antagen eller ej, men jag tvivlar stark på det, vore ju kul! :)

• Replies 730
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är det ok att man söker även fast man kanske tackar nej senare? Jag är liksom jäkligt intresserad men vet inte om jag kommer att kunna delta pga jobb m.m.

Hur länge är det tänkt att den första uppsätningen av styrkan ska stå i beredskap? vad händer sen tar man in nytt folk då?

Är ju som vilket jobb som helst! Varför du söker spelar ingen roll. Ibland brukar jag tom söka fast jag vet (tror mig veta) att jag kommer tacka nej. Där tycker jag inte det finns några moraliska aspekter som skulle kunna störa när det gäller själva sökandet!!

:D

Jag har faktiskt också sökt

1: Eldledningssignalist (pust långt ord)

2: Eldledningsbiträde

3: Signalist

Är du verkligen heeelt säker att du vill söka dom tjänsterna? :Malaj:

Har själv sökt:

1. G-båtsförare/Signalist

2. Eldledningssignalist

3. Signalist

Är du verkligen heeelt säker att du vill söka dom tjänsterna? :bash:

Har själv sökt:

2. Eldledningssignalist

3. Signalist

Såg att du hör hemma i kavalleriet - har du g-båts cert? Om inte tror jag det blir klurigt att bli uttagen som förare. FM´s g-båts kurs är ca 8 veckor + taktisk utb + ftg bef klass VIII. Tror inte man tar in helt "färska" på just den platsen. Ditt 2:a och 3:e alt. är desto mer troligt. Men lycka till! :D

Mvh EES

Är du verkligen heeelt säker att du vill söka dom tjänsterna? 0:)

Har själv sökt:

2. Eldledningssignalist

3. Signalist

haha, jo, till skillnad från alla mina andra ansökningar så är jag ju faktiskt utbildad i dessa befattningar ;)

men lycka till, tror ändå inte att jag kommer med

Någon som här bättre koll än mig. Borde inte chanserna för att IAS ska sättas in i ett nytt område bli mindre om det eventuellt drar igång en mission i Sudan? Har för mig att jag läst någonstans att FM vill satsa på 3 missionsområden, inte mer.

Jag kommer söka Stirdsbåsförare :)

Min fråga är om jag måste skicka med mitt intyg på att jag har behörighet att framföra strb90? lr har regementet koll på vilka som har behörighet?

Dom torde ha koll, men att skicka med ditt intyg kan knappast ge negativ verkan så skicka på du. =)

Någon som vet när man får reda på om man kommer med eller inte?

Dom säger att man skall få svar under november och att utbildningen skall börja typ 708 eller så.

Sen så får vi se vad som händer :dribble:

Någon som vet när man får reda på om man kommer med eller inte?

Dom säger att man skall få svar under november och att utbildningen skall börja typ 708 eller så.

Sen så får vi se vad som händer :dribble:

V47 sades det att beskeden ska komma om man blir antagen eller ej.

Nytt försök,

Vad skickar AMF till Finland i mitten på oktober? Ni blir väl mötta av långhåriga reservister som vanligt. ;)

Jag klippte håret igår. :D Annars passar inte baretten (baskern) på huvudet.

Skämt åsido. Höstens samövning har nu en egen websida som, även på svenska, redan nu berättar lite om vad som kommer att hända. FinSwe06-övning

Nytt försök,

Vad skickar AMF till Finland i mitten på oktober? Ni blir väl mötta av långhåriga reservister som vanligt. ;)

Jag klippte håret igår. :) Annars passar inte baretten (baskern) på huvudet.

Skämt åsido. Höstens samövning har nu en egen websida som, även på svenska, redan nu berättar lite om vad som kommer att hända. FinSwe06-övning

Det var ju roligt med lite information på förhand, väldigt originellt scenario, eller så inte... ;)

Ska bli riktigt skönt att slippa ut i skärgården lite, hoppas att vi får göra lite skarpskjutningar på Örö, börjar vara lite länge sen sist.

Sen hoppas att vi att även svenskarna får sina förväntningar uppfyllda och återvänder nöjda hem efter en lärorik vecka i Finland. Vad förväntar ni er förresten?

Edited by Nubben
  • 3 weeks later...

Mm fick också svaret att vi kommer få besked tidigast v47 eller att det var deras målsättning.

Sen så undrar jag om man har nån chans o komma in muckade 04 från robota med hyfsade betyg men har inte gjort något inom det militära sen dess..

Men sen såg jag att det var ingen annan som hade sökt robot tjänsterna här illafall..

Så om man har tur hör dom av sig nästa vecka fråga? blir det oftast med brev eller telefon?

//Pettersson

Edited by amfare

Tja, GU inom Amf skulle ju vara meriterande, så du har nog lika stor chans som någon annan. Följer de rutinerna som de inför utlandstjänst så ringer de upp dig för ett personligt samtal.

Talade med en löjtnant på Amf1 som dock talade om för mig att den rådande befälsbristen på amf1 gjort att många kompanier inte vill släppa sina befäl till IAS, så rekryteringen till befälspositionerna lär väl ta lite längre tid, och de är först när dessa är tillsatta som befattningarna för oss "vanliga" tas ut.

Sen vet jag inte hurvida dden sjunkna stridsbåten och dess efterföljande körförbud för båtklassen påverkar negativt, och/eller tidsfördröjande.. Utredningar tar ju tid.

Vet att skytte komp i veckan som var fick åka waxholmsbåt under, ny landstigningsfarkost månne? :eeh::wacko: