404 Skenberg Posted December 24, 2005 Report Share Posted December 24, 2005 Jag önskar eder alla här på forumet nya som gamla bekantskaper en riktigt God Jul och ett Gott och Bättre Nytt år som nu närmar sig. Mvh 404 Skenberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
dahlski Posted December 25, 2005 Report Share Posted December 25, 2005 Hittade denna dikten på nätet och tänkte det var dags för lite "rip off". Hade helst postat i SOLDINT som en hälsning till alla våra pojkar ute i världen men antar att den vore Off topic där. The Soldier's Christmas Poem T'was the night before christmas. He lived all alone, In a one bedroom house. Made of plaster and stone. I had come down the chimney With presents to give And to see just who In this home did live I looked all about A strange sight I did see No tinsel no presents Not even a tree No stocking by mantle Just boots filled with sand On the wall hung pictures Of far distant lands With medals and badges Awards of all kinds A sober thought Came through my mind For this house was different It was dark and dreary I found the home of a soldier Once I could see clearly The soldier lay sleeping Silent alone Curled up on the floor In this one bedroom home The face was so gentle The room in such disorder Not how i pictured A United States soldier Was this the hero Of whom I'd just read? Curled up on a poncho The floor for a bed? I realized the families That I saw this night Owed their lives to these soldiers Who were willing to fight Soon round the world The children would play And grownups would celebrate A bright christmas day They all enjoyed freedom Each month of the year Because of the soldiers Like the one lying here I couldn't help wonder How many lay alone On a cold christmas eve In a land far from home The very thought brought A tear to my eye I dropped to my knees And started to cry The soldier awakened And I heard a rough voice "Santa don't cry, This life is my choice; I fight for freedom I don't ask for more My life is my god My country, my corps The soldier rolled over And drifted to sleep I coundn't control it I continued to weep I kept watch for hours So silent and still And we both shivered From the cold night's chill I didn't want to leave On that cold dark night This guardian of honor So willing to fight Then the soldier rolled over With a voice soft and pure Whispered "carry on santa It's christmas day all is secure." One look at my watch And I knew he was right "Merry Christmas my friend And to all a good night." - Grant Hays Link to comment Share on other sites More sharing options...
combat Posted December 27, 2005 Report Share Posted December 27, 2005 God Jul & Gott Nytt År Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted December 23, 2006 Report Share Posted December 23, 2006 Tänkte bara på enklaste sätt önska alla debattörer, provokatörer, sutenörer och ingengörer en riktigt God Jul! Ännu ett år läggs till handlingarna och livet tar oss vidare på den stig som ofelbart leder till döden! Tills dess: Låt oss väl smaka av det dignande julbordet, fukta våra strupar med det skummande julölet och bedöva våra sinnen medelst immiga snapsar. Hoppas alla här får en uthärdlig Jul och hoppas tomten lyckas rappellera ner i även DIN skorsten, göra sin inbrytning och fördela hårda och intressanta klappar åt alla snälla troende! Glöm ej läsa BÅDA Julevangelierna. Jag förespråkar högläsning även ur kapitlet Hur Jul dracks hos Kung Harald Blåtand ur boken Röde Orm. Ha det gott i helgen och glöm fettnojjan! OJOJ! DUBBELPOST! Ta bort, snälla! Finns redan en tråd ju! Man skall ju lära sig SÖÖÖÖÖÖÖKA! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted December 23, 2006 Forumsledning Report Share Posted December 23, 2006 God Jul! Lasse Kongos brorsa som tomte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 23, 2006 Report Share Posted December 23, 2006 Sitter inte med julöl men väl min tredje Staropramen så jag har det ganska bra så här på julaftonsnatten. Väntar på att ungarna ska somna ordentligt så jag kan smyga upp och lägga julklapparna under granen. Det där med kapitlet ur Röde Orm var en bra idé, ska nog hämta boken direkt och läsa lite. Får nog även byta från Staro till Murphys tror jag. Nåväl, God Jul på er, det där med nyåret återkommer jag med om några dar. The Swede *Som är ledig till efter trettonhelgen* EDIT: Fixade även ihop trådarna till en. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xit Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 GOD JUL! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God Hjul på er alla MÖPar där ute :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God Jul på er alla konstiga typer därute :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 Har skickat detta kort som ett alternativt jul kort till mina vänenr... kan ju skicka den till er fina människor också! Det är jag och Henke Larsson (en ganska känd fotbollsspelare, vet inte om ni vet vem han är... nu har ni ju bilden och så...) Lite stolt att jag träffat han, även om han var lite fåordig av sig...fast han är ju skåning så man förstod ju att han inte ville prata.... God Jul allihopa!! Bilden Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBK Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 Känns tjatigt men God Jul på er alla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God Jul på er allihop. Kör försiktigt och ha det riktigt trevligt med familj och vänner. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God jul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God Jul till alla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 Go´ Jul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God Jul på er alla MÖP-nissar! "A WWII Christmas" by: Mighty Frog http://members.tripod.com/~columbiabasintr.../contest00.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God jul på alla glada soldf-nissar! Må tomten bara komma med hårda paket! (men vi vet ju alla hur stor DEN chansen är :() Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God jul! Själv tänkte jag fira Örlogsafton idag. Men släkten ville ha sin jul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God jul till alla MÖP:ar från Norr. Varför finns inga tomte Smilies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 Tja, då var det dags igen. God jul på er allihop Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God jul! Bilden är från VCP1, julafton 2001 (KS05). Vi bemannade VCP:n hela dygnet iförda M/90 tomteluva. Hade mörkat det fram till dagen ifråga och trodde vi skulle bli hängda för det hela. Resultatet blev tvärtom, positivt från bataljonens sida och fotade av mängder av folk från olika länder. T ex kom ett lastbilsflak med ryssar och bara hoppade ut, ställde upp med oss och fotade i mängder. På bilden har vi grp:ens egna "tomteskägg", själv står jag i bakrunden och vinkar in en bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristoffer Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God Jul på er alla! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 GOD JUL! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Håkan Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God jul alla. glöm inte alla andra som jobbar på julen, tänk på dem och alla andra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GA 937 Pierre Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God jul alla Ha en bra dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God Jul Link to comment Share on other sites More sharing options...
PingisÖga Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 Jag önskar er alla en riktigt god jul! //Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknikern Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 God Jul på er allihop och hoppas ni har det bra. Själv har jag det oförskämt bra för jag firar inte jul utan jag har gjort slutklämmen på installationen av min värmecentral istället. Nu blir det varmt i hela kåken och rinnande varmt vatten och det tycker jag är en julklapp så gott som något istället för bara kallvatten och vedkaminer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
golffoxtrotfive Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 Instämmer i kören och säjer GOD JUL Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted December 24, 2006 Report Share Posted December 24, 2006 Yes, god jul till alla (som är galna nog att kolla forumet även på julafton ;)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.