Svempa Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 En kompis berättade att det gick att söka till YOFF-utbildningen medan man fortfarande gjorde lumpen så att jag som mucakr sommaren 06 skulle kunna börja där hösten 06. Mitt befäl var osäker och och Majoren som hade koll på detta hann jag inte få tag på innan HVO. Så då vänder man sig såklart till kunskapskällan Soldf. Hur ligger det till egentligen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 Självklart går det att söka medan du ligger inne. Dina befäl kan då ge dig ett preliminärt vitsord. Vet de som varit lediga en helg efter att slutat gymnasiet (man tar inte studenten längre), ryckt in och gjort 14 månader för att vara lediga en helg efter muck och börja på MHS på måndagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solon Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 En kompis berättade att det gick att söka till YOFF-utbildningen medan man fortfarande gjorde lumpen så att jag som mucakr sommaren 06 skulle kunna börja där hösten 06. Mitt befäl var osäker och och Majoren som hade koll på detta hann jag inte få tag på innan HVO. Så då vänder man sig såklart till kunskapskällan Soldf. Hur ligger det till egentligen? Ja du kan söka, men ansökningshandlingarna måste vara inne vid det förband du skall söka till senast den 15/1 2006. Du skall bifoga kopia på körkort och gymnasiebetyg samt övrig handlingar du anser är merriterande. Ansökningsformulären finns att ladda hem här och övrig information hittar du här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svempa Posted December 22, 2005 Author Report Share Posted December 22, 2005 Ok tack för hjälpen. I'll give it a shot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts