Jump to content

Pengar att spara.

Holmlund K4 97/98

Recommended Posts

Så här i svallvågorna efter valet så bör man kanske tänka på hur man skall klara alla skattehöjningar. Hur skall pengarna räcka till livsviktigt mil mtrl?

Dock så kan man med ett par enkla knapptryckngar hemifrån tjäna ett par kronor.   ;)

http://www.heathenfront.org/shf/kyr4.htm

Hur mycket sparar man per år?

Jag tror att jag sparade in 1% av min årsinkomst när jag gick ur.

Känns fel att betala för något jag inte tror på alls, dock är ju kyrkan [tyvärr] en del av vårt kulturarv, och det kan ju vara en anledning att vara kvar.

Dock så vägde de negativa aspekterna över för mig.

Man kan ju inte gå ir kyrkan, det är ju där man döps, konfimeras, gifter sig och till slut begravs. Inte för att jag är direkt troende, men det är som 2Sharp säger, det är vårt kulturarv.

Kasnke bara jag som är gammalmodig...

Tyvärr är jag döpt, hade inte så mycket att säga till om då :)

Konfirmerad är jag inte, gifta mig skall jag inte... begravas kan man ändå, det finns andra alternativ.

Så, jepp, du är gammalmodig.. :)

Kyrkan är en fin traditon anser jag, dock varken är jag eller har varit medlem. Något som kanske skulle övervägas i god tid före ev bröllop och ev begravning (svårt at känna till datum för det senare dock, och nästan lika svårt med den första ;) )

Kyrkan är en fin traditon anser jag, dock varken är jag eller har varit medlem. Något som kanske skulle övervägas i god tid före ev bröllop och ev begravning (svårt at känna till datum för det senare dock, och nästan lika svårt med den första ;) )

Det räcker med att en av er är med i Svenska Kyrkan om det är giftermål på g.

Är det din mening att du vill bli begravd i Svenska Kyrkan så går det att ordna även om du inte varit medlem.

Jag hade en period i mitt liv då jag avskydde allt vad religion var och var nära att träda ur svenka kyrkan. Numera tycker jag kyrkor är vackra byggnader och sen har man ju sin grav redo, börjar få åldringångest eller något...

Är heller inte medlem i svenska kyrkan. Dopet, konfirmationen och bröllopet i kyrkan är enbart religionsknuten. Dvs är du kristen och tror på fadern, sonen och den helige anden så är det rätt att döpa dina barn eller gifta dig i kyrkan. Annars har du inte där att göra.

Begravningsavgift betalar alla även om du inte är medlem i kyrkan. Dem kan inte neka dig en begravningplats, dock neka till en gudstjänst.

Efter krasch i budgeten för Stockholm och Skåne så får S ta smällen och höja skatten... detta med över en krona / 1%.. skattetrycket kommer altså att gå upp i Sverige rejält eftersom Stockholm och Skåne har en stor befolkning

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...