Jump to content

Musik till träning

Guest

Recommended Posts

Jag har precis införskaffat en MZ-N1 http://www.sonystyle.com/home....d=28761

Köpte den ty CDn skackade isönder när jag sprang!

Nu funderar jag på passande springar musik. Det får trots allt plats 5 timmar musik på en skiva ( i god kvalite enligt min åsikt). Så några förslag på vad som passar grupper låtar osv välkomnas. Tror personligen att rock med lite kämpar stuck passar Typ Eye of the tiger osv

Köpte min på www.sonyinside.com det billigaste stället då jag tittade i sverige enligt pricerunner. Billigare i storbrittanien osv men vågar inte pröjsa i förskott!

• BlåGul -1

Ääh, vad är det här?! Lyssnar ni inte på musik när ni tränar?!

Klassiker som Iron Maiden och metallica är ju funkis.. men god techno & trance är nästan ännu bättre.

Guest Greven

Clash och ramones om man är ute och långlöper.

Typ T-B Stockholm, Lok, hardcore, punk om man tränar intensivt.

Techno & trance - vad är det? Är inte det sånt som fienden lyssnar på?

• BlåGul -1
Techno & trance - vad är det? Är inte det sånt som fienden lyssnar på?

Onej, det är vackert med lite motiverande dunk när man tränar.. Gäller dock att hitta rätt.. finns så ruggigt mycke skit också.

• 2 weeks later...
  • BlåGul -1

Hittade en skiva häromdan som var hyfsat motiverade att träna till. Skivan till Full Metal Jacket. Det kräver väl förmodligen att man sett filmen några gånger.. Men man "går igång" när man tänker tillbaks på vissa delar ur filmen.

En annan fördel är att musiken ändå är ganska lugn, så de flesta kan stå ut med den.

En låt som verkligen gav mig nytändning är Whitesnakes "you´re gonna break my heart again".Avlyssnas med fördel sista kilometrarna på långpasset då man går på ren vilja :devil :devil :devil

När man tränar ska man lyssna på den musik man tycker om bäst, så du blir riktigt endorfinpumpad.

Jag har gjort några tappra försök till att börja trän på gym här i stan. Men vafan, alltid samma visa varje gång. Söndersminkade aerobicsbrudar med dålig hy, anabolavrak (som armarna står rakt ut åt sidorna på när de går) och framförallt den urusla musiken. Dunkade djungelmusik.

Jag kan lyssna på Goa-trance någon gång, jag är ganska liberal inom musik. MEn fan inte euro-techno. DEt går inte att träna till E-type.

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...