lina7001 Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Kan någon översätta detta (mönstringsresultat) till siffror (0-9 alltså): -Inskrivningsprov: Fyller kravet för att utbildas till en befattning med höga krav på teoretisk förmåga. -Befälslämplighet: Fyller kravet för att utbildas till en chefsbefattning. -Pliktjänstförmåga: Fyller kravet för att utbildas till en befattning med höga krav på förmåga att tåla psykisk press i krig. Tackar ödmjukast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Televäxel 0 Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 gissar på 7 7 7 någon annan får väl varifiera / dementera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H0lK Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Tror också 7'or eventuellt +/- 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjelm Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Tur att du har ett feminint användarnamn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lina7001 Posted December 16, 2005 Author Report Share Posted December 16, 2005 Tur att du har ett feminint användarnamn Ehm.. hur ska jag tolka det?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H0lK Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Tur att du har ett feminint användarnamn Ehm.. hur ska jag tolka det?! Undrar jag faktiskt också . Vad menar du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Jag fick sjuor rakt igenom, och jag fick samma beskrivningar som de du beskrev. Gissar därför på 7:or rakt igenom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liqi Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Jag fick sjuor rakt igenom, och jag fick samma beskrivningar som de du beskrev. Gissar därför på 7:or rakt igenom... Nej, inte alla skulle jag tro. Blev uttagen som SkytteGB Strf90, och fick 6/6 av psykologen. Fick iofs 8 på inskrivningsprovet, men det skriver väl ändå inte upp mina psykvärden så jag kan få en tjänst som kräver sjuor eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinnes Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Nej, inte alla skulle jag tro.Blev uttagen som SkytteGB Strf90, och fick 6/6 av psykologen. Fick iofs 8 på inskrivningsprovet, men det skriver väl ändå inte upp mina psykvärden så jag kan få en tjänst som kräver sjuor eller? Min teori är att det inte har så mycket med siffror att göra som en sammafattad bedömning av din "helhetsbild" att göra. Baserar detta på att jag fick fick ungefär samma text som nämts ovan (har inte papperna här så jag kan inte dubbelkolla) med höga "siffror" på provet och psy, men sämmre på den fysiska biten, till detta kan läggas att jag hade en "bra" hälsa och inga besvär av någon sort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liqi Posted December 17, 2005 Report Share Posted December 17, 2005 Min teori är att det inte har så mycket med siffror att göra som en sammafattad bedömning av din "helhetsbild" att göra. Baserar detta på att jag fick fick ungefär samma text som nämts ovan (har inte papperna här så jag kan inte dubbelkolla) med höga "siffror" på provet och psy, men sämmre på den fysiska biten, till detta kan läggas att jag hade en "bra" hälsa och inga besvär av någon sort. Låter vettigt. Fick dåligt som fan på cykeltestet (5), men en åtta på styrketestet, samt tjänstbarhet A, så jag antar att det var det som räddade mig. En kompis till mig fick 5/5 av psykologen och innehar just nu en GrC-befattning, iofs bevakning, men ändå. Har för mig att det är absolut minimum för alla former av chefsbefattningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartil Posted December 17, 2005 Report Share Posted December 17, 2005 Hmm, hur fick du reda på de där "orden"? Jag fick bara siffror tilldelat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trash Posted December 17, 2005 Report Share Posted December 17, 2005 (edited) Min teori är att det inte har så mycket med siffror att göra som en sammafattad bedömning av din "helhetsbild" att göra. Baserar detta på att jag fick fick ungefär samma text som nämts ovan (har inte papperna här så jag kan inte dubbelkolla) med höga "siffror" på provet och psy, men sämmre på den fysiska biten, till detta kan läggas att jag hade en "bra" hälsa och inga besvär av någon sort. Låter vettigt. Fick dåligt som fan på cykeltestet (5), men en åtta på styrketestet, samt tjänstbarhet A, så jag antar att det var det som räddade mig. En kompis till mig fick 5/5 av psykologen och innehar just nu en GrC-befattning, iofs bevakning, men ändå. Har för mig att det är absolut minimum för alla former av chefsbefattningar. Är det inte så att tjänstbarheten handlar om hur kroppen "mår" (inga skador på knän, rygg o.s.v.)? Edited December 17, 2005 by Trash Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted December 17, 2005 Report Share Posted December 17, 2005 Hmm, hur fick du reda på de där "orden"? Jag fick bara siffror tilldelat... Jag fick de i min sammanfattning, ett papper som kallas Prövningsresultat. Där finns all info om dig och alla resultat som du presterat under mönstringsdagen/arna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartil Posted December 17, 2005 Report Share Posted December 17, 2005 Hmm, hur fick du reda på de där "orden"? Jag fick bara siffror tilldelat... Jag fick de i min sammanfattning, ett papper som kallas Prövningsresultat. Där finns all info om dig och alla resultat som du presterat under mönstringsdagen/arna. Jo... men där står bara siffror på mitt papper. :S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Posted December 18, 2005 Report Share Posted December 18, 2005 Samma för mig, bara siffror men inga beskrivningar som de som beskrivits i tråden här. Så här står det på mitt "Prövningsresultat": Testresultat Vid mönstring behövs mått på förmågan att tillgodogöra sig teoretisk utbildning och att kunna utföra arbete som ställer krav på till exempel logisk förmåga. Inskrivningsprovet är ett datoriserat test som mäter begåvning. Ditt värde: 8 Befälslämplighet Du har fått din förmåga att leda andra bedömd. Ditt värde: 7 Plikttjänstförmåga De befattningar som man kan bli uttagen till ställer olika höga krav på att klara psykiskt pressade situationer, ytterst i krig. Ditt värde: 8 Mer än så står det inte om dessa värden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartil Posted December 18, 2005 Report Share Posted December 18, 2005 Samma här, Victor. Fast inte lika grymma resultat som dig då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liqi Posted December 19, 2005 Report Share Posted December 19, 2005 Samma för mig, bara siffror men inga beskrivningar som de som beskrivits i tråden här.Så här står det på mitt "Prövningsresultat": Testresultat Vid mönstring behövs mått på förmågan att tillgodogöra sig teoretisk utbildning och att kunna utföra arbete som ställer krav på till exempel logisk förmåga. Inskrivningsprovet är ett datoriserat test som mäter begåvning. Ditt värde: 8 Befälslämplighet Du har fått din förmåga att leda andra bedömd. Ditt värde: 7 Plikttjänstförmåga De befattningar som man kan bli uttagen till ställer olika höga krav på att klara psykiskt pressade situationer, ytterst i krig. Ditt värde: 8 Mer än så står det inte om dessa värden... Nej jag vet, men jag såg nåt papper eller vad det nu var när jag var och mönstrade, och där stod minimikrav för olika saker, t.ex. måste man ha 3 i styrketestet för att få göra lumpen (undantaget kvinnor i många fall), samt att man måste få 5/5 hos psykologen för att vara aktuell för någon form av befälstjänst. Inskrivningsprovet vet jag inte. Har för mig att minimikravet för att få göra vpl öht var 5, för befäl vet jag ej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soldatkinnunen Posted December 19, 2005 Report Share Posted December 19, 2005 Inskrivningsprovet vet jag inte. Har för mig att minimikravet för att få göra vpl öht var 5, för befäl vet jag ej. Med en femma (5) blir du befälslämplig. Dock högst GB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts