Jump to content

Recommended Posts

Jag behöver lite tips på hur man skulle kunna översätta det svenska "vaktchef" till engelska.

Alla tips mottages med största tacksamhet!

//HC1

Vaktchef IKS06 :clap:

Chief of Guards har jag för mig att det stod på armbindel på vaktcheferna i Kosovo...

Edited by alfie

Chief of Guards är nog mer att jämföra med vaktchef i ceremoniella sammanhang såsom högvakt.

I USA kallas det ofta Guards Commander, men här talar vi engelska, inte någon avart.

Kolla FM's militärordlista, jag har min hemma tyvärr.

Edited by Lt P

Det heter Big Boss, Special Excecutive Security Guard Officer at Arms (classified ops) å inget annat. Tryck upp det på brickan vettja. Å sen skall du alltid ha äljett i svart å silver över höger axel och sedan huvudjägarbricka med Stora Riksvapnet i guld på, ridbyxor och höga stövlar... Ship shape å Bristol style! :)

Det heter Big Boss, Special Excecutive Security Guard Officer at Arms (classified ops) å inget annat. Tryck upp det på brickan vettja. Å sen skall du alltid ha äljett i svart å silver över höger axel och sedan huvudjägarbricka med Stora Riksvapnet i guld på, ridbyxor och höga stövlar... Ship shape å Bristol style! :)

Blir det då "BB SESGOaA c o" som det ska stå på namn brickan.

Annars blir namnbricka, med det typsnitt som används idag, 38 cm lång.

Har jag inget annat att göra än att räkna ut det???? :dong:

Jag behöver lite tips på hur man skulle kunna översätta det svenska "vaktchef" till engelska.

Alla tips mottages med största tacksamhet!

//HC1

Vaktchef IKS06 :clap:

Chief of Guards har jag för mig att det stod på armbindel på vaktcheferna i Kosovo...

håller med... chief of guards men det är ju roligare att hitta på eget.....

Eller "Badass Muthafucka Boss of the Security Posse" låter lite koolare och ligger bra i tiden sådär.. När det gäller namnbrickans längd, så ser i varjefall inget problem att den är 38 cm lång. HC1 behöver kompensera vissa brister i sin fysionomi medelst yttre attribut. :worthy: