Jump to content

mönstra på nytt ?

Recommended Posts

jag mönstrade förra året.. hade då en skada i knät som gjorde att jag inte behövde göra.. vilket jag ångrar stort nu.. så frågan är.. kan jag mönstra igen ? skadan är läkt och allt e frid å fröjd..

jag har ett stort sug av att vara med i utlandsstyrkan... vilket är en omöjlighet utan värnplikt :( så vad säger ni ? kan man mönstra om ?

Ring/maila pliktverket eller ditt mönstringskontor, där får du antagligen rätt förstahandsuppgifter.

Angående utlandstjänst så finns det civila tjänster man kan söka, då får du en kort, mycket kort liten formell utbildning om vad som är bak och fram på vapnet och dyl.

Lycka till.

Ring/maila pliktverket eller ditt mönstringskontor, där får du antagligen rätt förstahandsuppgifter.

Angående utlandstjänst så finns det civila tjänster man kan söka, då får du en kort, mycket kort liten formell utbildning om vad som är bak och fram på vapnet och dyl.

Lycka till.

civila tjänster ? vad menas med det ? är de typ åka ner som tolk ? byggnadsarbetare å sånt ? bygga upp nya skolor med mera ?

Guest Star_of_Life

Slänger in en liten snabbfråga om samma ämne när ändå tråden är uppe.

Jag fick min värnplikt avbruten efter två månader.

Jag fick då möjligehten att mönstra igen och eventuellt få göra lumpen på nytt.

Någon som har den erfarenheten i bagaget?

Eller är det så att pliktverket inte har samma regler och att det inte stämmer? :)

Edited by Star_of_Life