Jump to content

Swedish cannon

Magnus Redin

Recommended Posts

Det är nog bäst att jag försöker mig på en klumpig översättning.

-Ok, håll de glödade kolen tills lacken över silverinläggningarna är genomtorr.

-Är inte den här kanonen lite överdrivet... prålig?

-Lars, Sverige är en nation av hantverkare. Det finns ingen anledning till att våra krigsmaskiner inte skulle kunna vara konstverk.

-Aha, så vi följer våra styrkor.

-Exakt och när Tsaren invaderar är den fortfarande utomordentligt effektiv för att skicka våg efter våg av analfabetiska Ryska bönder till deras meningslösa död.

-Aha, så de föjer sina styrkor.

Det är nog bäst att jag försöker mig på en klumpig översättning.

-Ok, håll de glödade kolen tills lacken över silverinläggningarna är genomtorr.

-Är inte den här kanonen lite överdrivet... prålig?

-Lars, Sverige är en nation av hantverkare. Det finns ingen anledning till att våra krigsmaskiner inte skulle kunna vara konstverk.

-Aha, så vi följer våra styrkor.

-Exakt och när Tsaren invaderar är den fortfarande utomordentligt effektiv för att skicka våg efter våg av analfabetiska Ryska bönder till deras meningslösa död.

-Aha, så de föjer sina styrkor.

Kan vi inte hänga julgranskulor på våra stridsfordon vi kammoflerat med granris???

Kan vi inte hänga julgranskulor på våra stridsfordon vi kammoflerat med granris???

Det funkar ju inte fattaruvälla..

Under den tiden som julgranen används är ju försvaret på jullov, och övriga tiden på året skulle det bara dra uppmärksamhet.

Däremot svart eller silvermetalliclacka alla fordonen och sätta på tyska nummerplåtar.. Ingen blir väl direkt fövånad över att hitta tyskar i en svensk skog?

Klart, MTLB och andra lite skraltigare saker kan man ge baltiska eller polska plåtar och hänga bär-hinkar på..

/E

Jag uppfattar en del av poängen som stolt putsande på sina verktyg tills det håller på att slå över i "pimp my ride" jämfört osofistikerat barbari.

Tänk på folk som sitter i dagar och knypplar paracord, gevärskolvinläggningar eller de som använder hela kvällen till att stå i duschen och knåda till en filtmössa.

Julgranskulor är inget att komma med. Börja ersätta färgen på insidan med förgyllning.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...