Jump to content

Favoritskådis

Foxtrot Lima

84 members have voted

1. 1. Favoritskådis

• Arnold Schwarzenegger
      34
    • Sylvester Stallone
      10
    • Dolph Lundgren
      16
    • Steven Seagal
      9
    • Jean-Claude Van Damme
      4

Recommended Posts

Vem föredrar ni att se på vita duken? Vem har de coolaste replikerna? Vem av de är den bästa skådisen?

Själv tycker jag bäst om Arnold, även om han de senaste åren mest gjort skitfilmer. Repliker som "Did the CIA make you push too many pencils?" (Rovdjuret), "I'll be back" (Terminator 1) eller "Fly or die!" (Commando) är oförglömliga. :)

Stallone och de andra har ju gjort bra insatser de också... ;)

Hälsningar, Foxtrot Lima :D

hallå!!! glömde jackie chan nu eller? han e ju helt klart coolast o kolla på... iof snackade vi skådespelare här o då passar han kanske inte in.. :P

all ära åt "astalavista, baby" men en rejäl common-objekt-fight alá jackie chan går inget upp emot :)

Dolphan är ju gammal KJ'are plus att han har stött på min storesyrra, så han får min röst!

Fast, Arnie är ju helt klart kungen av oneliners!

"Sully? I let him go.." (efter att ha 'tappat' en skurk nedför ett stup i 'commando'..)

eller "He had to split" (efter att ha sågat itu en skurk i 'running man' :) )

Dolphan är ju gammal KJ'are plus att han har stött på min storesyrra, så han får min röst!

Han gick ut som 1:a på civilingejör Kemi också. Så han kan lite annat än att slåss och sparka på filmduken också

Förövrigt läste jag givevis favoritKÅDIS i stället för favoritSKÅSDIS. Funderade först om det hade kommit något nytt i sexualldjungeln.

/Målis

Vafalls!!! Var e Clintan??? :)

Ja menar oneliners som de här hittar man inte överallt:

Dirty Harry -88: You forgot to read your fortune cookie. It says, "You're shit out of luck."

Dirty Harry -83: Go ahead, make my day.

Dirty Harry -71: I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well, to tell you the truth, in all this excitement, I've kinda lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya punk?

Heartbreak Ridge -86: Be advised I eat concertina wire and piss napalm, I can put a round through a flea's ass at 300 yards.

Heartbreak Ridge -86: I've drank more beer, pissed more blood, and banged more quiff than all you numb-nuts put together

Dolph Lundgren.

Tvåfaldig vinnare i junior-EM. Karate fullcontact. 1,95 cm. Vikt under Rockyinspelning 105 kg. Civilingenjör inriktning kemi examen i Australien. Första personen på sin grundskola att få femmor rakt igenom. 5,0 ! Flyttar till New York och jobbar som fotomodell och livvakt. Blir skådespelare. Tredje dan i Karate.

Jag röstade på Seagal eftersom han väl är den enda (tror jag) som har gjort någon film som är ens halvrealistisk...

Iofs. Van Damme med "Legionaire". - Fy f-n vilken tråkig film. Enda vitsen med den är att alla utom J-C och "skurkarna" dör, typ...

Dolph civilingenjör? Var det inte han som kom hem från en månad i USA och knappt kom ihåg någon svenska? ???

Guest Lindman

Dolphan regerar! Han pumpar ju ut en ny film i månaden verkar det som! :D

"I must break you..."

"If he dies... he dies!"

aaaahhhh... :inlove hehe

Steven Seagal, ingen kan spöa folk så snyggt som honom.

Att han sedan är en total träbock hör inte hit... :D

Missa inte killen website: www.stevenseagal.com

Oh yeah, att man är div. "världs- europa mästare" i någon form av kampsport behöver inte betyda speciellt mycket, det finns en myriad av olika dicipliner med mer eller mindre anhängare.

Mao, för att du är världsmästare behöver det inte betyda att du är världsbäst.

Säga vad man vill om Dolphans titlar. De imponerar på mig och i de tävlingarna är konkurrensen stenhård. Jag hade inte velat möta honom. 6 månader innan inspelningen av Rocky IV får Dolphen reda på att han måste gå upp 10 kg kvalitativ muskelmassa för att få vara med. Han och Stallone sätter igång. Tränades av någon gammal boxare. 2 timmar styrka+ 2 timmar boxning per dag om jag minns rätt, kan ha varit 8 timmar totalt men det låter osannolikt. Stallone klappade igenom strax innan filmningarna började, fick en vecka ledigt.

Arnol helt klart.

En Arnold är oslagbar. Blev helt till mig i sjätte dagen då dom klonar honom. Om en Arnold är överlägsen vad är då inte två.

Jo helt überoslagbara är svaret.. Arnold Arnold, mera Arnold.

Han började dock gymma för att han var mobbad.. den är lite låg.

Arnold är för ...jaa... om jag säger "Alll beeee baaaack" så borde ni förstå...

Segals frisyr ändras aldrig

Rambo var de enda filmerna där man kan titta på Stallone förutom Rocky1-2

Jean-C har bara vart bra i streetfighter... mukkler!!!

=> Dolphan e bäst... vem kan glömma honom i heman?? halvnaken och fint inoljad... :inlove:

Varning!!! Högst oseriöst inlägg :cool:

okey, kanske lite fel bland alla action hjältar.. men jag gillade mac gayver när jag var liten.... vill bara säga.. men största krigs hjälten ljust nu är.. citera det dom säger om han i den scen jag gillar mest:

"Too bad, he was a great man, but the fight for freedom must go on"

jag snackar så klart om Lasse Åberg i Repmånad.. i vietnam scenen.. just den scenen på drygt 10 sec slår fan alla vietnam filmer med mera.. så rolig jag tyckte den va, och så skön..  röstade blank om ni undrade ;)

Macgyver är ju Kungen... Dan Anderson som han heter på riktigt är ju med i STG-1

Han var en riktig Karlakarl... Ännu ett bevis på att mycket utrustning vinner ;)

Finns planer på en uppföljare typ "Young Macgyver"

Clintan är kungen! Hade garanterat fått min röst... har just köpt "Kelly´s Hjältar" på DVD ... det är doningar det! :)

För att inte tala om den helt underbara "Örnnästet". Clintan med en k-pist i varje hand ... ahhhhhhh.....  

Men eftersom kungarnas kung inte fick vara med faller rösten såklart på Dolphan! Jag säger bara "Men of war" - Dolph svarar på frågan varifrån det Grg han släpar runt på kommer ifrån:

"From sweden, like me!"

Detta strax innan han lägger in en snus... under underläppen! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...