Limp Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Påminner mig om en parodi på kung fu-filmer (kung pow?). I den filmen så totalt feltränar de en kille i kung fu så istället för att bli duktig på att slåss blir han duktig på att ta stryk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matte Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Visst ser det roligt ut...men... Å andra sidan har de här personerna varit i skarp strid. Vilket jag tvivlar på att någon som kommenterat deras skjutställningar har. Jag säger inte att de gör rätt och jag förkastar inte det vi fått lära oss, det vi kan. MEN.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 För övrigt är Rambo rätt jävlig på gangsta style också: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Cykelskytte Link to comment Share on other sites More sharing options...
EO4 Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Liberias senare krigshistoria är för övrigt full av intressanta karaktärer. Googla exempelvis på "general Butt naked". Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcuzt Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Cykelskytte Driveby shooting kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hammar Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Vad jag har hört av folk som varit där nere så är olika religions- och voodooritualer vanliga. Man har en stor tro på att det övernaturliga kan hjälpa en att motstå kulorna. Det är inte omöjligt att tingesten mannen håller i vänsterhanden är någon övernaturlig artefakt som skyddar honom mot att bli träffad. http://tinypic.com/i6fn9t.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Vad jag har hört av folk som varit där nere så är olika religions- och voodooritualer vanliga. Man har en stor tro på att det övernaturliga kan hjälpa en att motstå kulorna. Det är inte omöjligt att tingesten mannen håller i vänsterhanden är någon övernaturlig artefakt som skyddar honom mot att bli träffad. http://tinypic.com/i6fn9t.jpg Eller så vill han helt enkelt ha något att vifta bort flugorna med i stridspauserna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Eller något så enkelt som en flugviftare? Doh, pucktvåa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Haha fan va roligt läsning Jag har länge funderat på motivet till att skjuta ganstah style nere i mellanöster / afrika. Fast de i mellanöstern skjuter iof mycket från höften också. Hur lyckas dom ens döda varandra i strider där nere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Vad jag har hört av folk som varit där nere så är olika religions- och voodooritualer vanliga. Man har en stor tro på att det övernaturliga kan hjälpa en att motstå kulorna. Det är inte omöjligt att tingesten mannen håller i vänsterhanden är någon övernaturlig artefakt som skyddar honom mot att bli träffad. http://tinypic.com/i6fn9t.jpg Så sant så sant ... När vi var nere på La02 kom det en svensk präst som bott i Liberia sedan slutet av 70-talet tror jag. Han hade många olika berättelser om kriget och osv... Han berättade om en grupp som trodde att dom var odödliga när dom bar några amuletter runt halsen. Dom blev enligt prästen väldigt snabbt varse om att amuletterna inte fungarade Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 om de skjuter sådär med eldhandvapen så vill jag fan inte veta hur deras artelleri fungerar! haubits gangstastyle ( jag vet , de är nog så pass underutvecklade att de inte hade artilleri men ändå) låter ju jobbigt att lägga haubitsen på sidan för att skjuta med den "gangsta" style... Link to comment Share on other sites More sharing options...
QUINN Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 varför inte, kanske vidskepliga o tror att man träffar bättre Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Vad jag har hört av folk som varit där nere så är olika religions- och voodooritualer vanliga. Man har en stor tro på att det övernaturliga kan hjälpa en att motstå kulorna. Det är inte omöjligt att tingesten mannen håller i vänsterhanden är någon övernaturlig artefakt som skyddar honom mot att bli träffad. http://tinypic.com/i6fn9t.jpg Eller så vill han helt enkelt ha något att vifta bort flugorna med i stridspauserna... Haha ... tro det eller ej men jag har hittat killen med "dammvippan" på film. Internet är inte så stort som man tror Nästan i slutet av filmen dyker han upp. Killen med dammvippan Ytterligare en länk Tuffa killar Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Å andra sidan har de här personerna varit i skarp strid. Vilket jag tvivlar på att någon som kommenterat deras skjutställningar har. Sant. Att hålla vapnet ovanför huvudet gör ju att man kan stå helt i skydd när man skjuter. Jag är mest bara nyfiken på ifall han alls träffar i närheten av där han "siktade" och i så fall hur sjutton han bar sig åt för att göra det. När jag har lärt mig det så ska jag åxå börja skjuta så där. Ytterligare en länkTuffa killar Vad hände där!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Å andra sidan har de här personerna varit i skarp strid. Vilket jag tvivlar på att någon som kommenterat deras skjutställningar har. Sant. Att hålla vapnet ovanför huvudet gör ju att man kan stå helt i skydd när man skjuter. Jag är mest bara nyfiken på ifall han alls träffar i närheten av där han "siktade" och i så fall hur sjutton han bar sig åt för att göra det. När jag har lärt mig det så ska jag åxå börja skjuta så där. Ytterligare en länkTuffa killar Vad hände där!? Dom andra sköt tillbaka. Bara för man har en 12,7:a är man inte tuffast i stan Link to comment Share on other sites More sharing options...
QUINN Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 tror visst att svenskarna dök upp o skrämde iväg de; nä men seriöst så vart de nog snabba i att åka därifrån då vad jag uppfattar det som när tksp får slut på ammo så skjuter de andra tbaks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghostface Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Ritualmord tror man förekommer men det finns inga konkreta bevis. Nyligen hittade man en 9-årig flicka som var skalperad. Man tror det var ett ritualmord. Åh, fan....... Sjukt. Avseende skjutställningarna så är det ju sant att de faktiskt har skarp erfarenhet. Men det är nog mycket droger i de där kropparna.......... Kan nog förklara en del av beteendet. Kolla upp "Uncivil war" som nämnts tidigare. GMY Link to comment Share on other sites More sharing options...
jöjje Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Tror inte för ett ögonblick att deras stridserfarenhet lett till en "evulution" av skjutstälning, utan mer troligt är att skjutstälningarna är ett resultat av rådande "sub kultur" och inställning till vapen. Gämnför med hur "gangsters" annamat någon "Hipp-hopp style", inte för att den är så överlägset effektiv, utan för att den ger "respekt"! Jag vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser bilderna/filmerna, visst ser det med mina ögon väldigt lustigt ut med tofsar och flytvästar men när kulorna slår in i gänget på Jeepen inser man att allt är på allvar...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted December 9, 2005 Report Share Posted December 9, 2005 Som Percy Nilegård i NileCity skulle ha sagt: -"Reflektion kolon.": Vill inte på något sätt lägga sordi på den glada stämningen i tråden - den är faktistk oerhört skojig - , men egentligen så är det en ganska avsevärd misär vi ser. Jag tror inte grabbarna vi ser på bilderna skilljer sig fundamentalt från vare sig dig eller mig, och om jag föttts i Liberia vid "fel" tidpunkt så är det inte helt omöjligt att även jag sprungit omkring som en clown på dom bilderna och gjort mig till åtlöje... Hur osannolikt det än verkar så skulle samma sorts personligheter kunna härja fritt även här hemma, om nu samhället vore (icke-) uppbyggt på samma sätt. Översätt förhållandena till gamla Svedala, så känner du säkert sån stolle som gärna satt sig över alla andra om tillfälle getts. Eller så har du läst om några kriminella som betett sig på ett liknande sätt... Många har blivit träffade av dessa lirares försluppna kulor och det är mycket sorg, lidande och tragik som utspelat sig varhelst dom här gossarna dragit fram. Skulle knappast vilja se dom på besök hemma hos farmor och farfar.... Det är så %¤#":la skönt att vi har ett kompani i Liberia som i varje fall hjälper till att stävja sånt beteende! Honnör till alla US-svenskar i Liberia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted March 26, 2006 Report Share Posted March 26, 2006 Tänkte bara refresha den här tråden med en fungerande länk till samtliga bilderna http://www.hellinahandbasket.net/archives/002718.html Om nu något mot förmodan missat dessa extremt roliga bilder Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted March 26, 2006 Report Share Posted March 26, 2006 Tänkte bara refresha den här tråden med en fungerande länk till samtliga bildernahttp://www.hellinahandbasket.net/archives/002718.html Om nu något mot förmodan missat dessa extremt roliga bilder Extremt roliga bilder ? Möjligt tragikomiskt. Tycker bilderna visar hur djävla illa det kan gå i krig när småpojkar, ofta påtända och tvingade, krigar så gott de kan och vet. EDIT: Har själv suttit och skrattat åt videofilmer från kriget i Liberia, men vill påvisa tragedin bakom det hela vilket folk i denna tråd helt verkar ha glömt/ingen förståelse för. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted March 26, 2006 Report Share Posted March 26, 2006 Tänkte bara refresha den här tråden med en fungerande länk till samtliga bilderna http://www.hellinahandbasket.net/archives/002718.html Om nu något mot förmodan missat dessa extremt roliga bilder Extremt roliga bilder ? Möjligt tragikomiskt. Tycker bilderna visar hur djävla illa det kan gå i krig när småpojkar, ofta påtända och tvingade, krigar så gott de kan och vet. Ja det är ju aldrig någonsin någon som gör något ont och dumt av eget val, alla är alltid påtända, alkoholiserade, har psykiska störningar eller blivit slagna av pappa när de var små. Det finns inga onda/korkade människor. [ironi upphör] Det som är komiskt är deras "fältmässighet" samt deras allmäna beteende, notera också att de flesta försöker vara häftiga inför sina kompisar. Krig är inte komiskt, mänskligt beteende är dock ibland komiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted March 26, 2006 Report Share Posted March 26, 2006 @Status quo Ska inte påstå att 100% är tvingade. Men innan du skriver Ja det är ju aldrig någonsin någon som gör något ont och dumt av eget val, alla är alltid påtända, alkoholiserade, har psykiska störningar eller blivit slagna av pappa när de var små. Det finns inga onda/korkade människor. [ironi upphör] så kan du skaffa dig lite koll på hur "rekryteringen" samt "utbildningen" av så gott som all "personal" vid dessa "enheter" gått till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skånsk makaron Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 The "Homeless street person" anti-aircraft firing position being executed with great precision! Min personliga favorit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 Liberias senare krigshistoria är för övrigt full av intressanta karaktärer. Googla exempelvis på "general Butt naked". Alla kan göra bättring. General Butt Naked är numera predikant! http://www.e-z-smith.com/butt.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 Liberias senare krigshistoria är för övrigt full av intressanta karaktärer. Googla exempelvis på "general Butt naked". Alla kan göra bättring. General Butt Naked är numera predikant! http://www.e-z-smith.com/butt.html Haha, man lär sig verkligen nått nytt varje dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svanberg Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 Alla kan göra bättring. General Butt Naked är numera predikant! http://www.e-z-smith.com/butt.html Frågan är hur aktuell den där informationen är? Efter texten står det "©1997 The Associated Press.". Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 Den gode "General Peanutbutter" ställde upp till senatorsvalet under sitt riktiga(?) namn. Dock hade han den mkt goda valslogan "Let me butter your bread". EDIT: Stavning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted April 2, 2006 Report Share Posted April 2, 2006 Holiday in Monrovia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.